Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:35:10 GMT

نقش مهم احزاب در در جهاد تبیینی و روشنگری جامعه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۳۲۵۳

نقش مهم احزاب در در جهاد تبیینی و روشنگری جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد جواد محمدی در دیدار با دبیر و تنی چند از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین اظهار داشت: نقش احزاب را در جهاد تبیینی و روشنگری جامعه، بسیار مهم خواند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: امروزه جنگ روانی دشمن به کمک ابزار رسانه‌ها و فضای مجازی برای تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر شده فلذا به توصیه مقام معظم رهبری، آگاهی دادن به مردم از خدمات بزرگ نظام، ضروری است و احزاب می‌توانند در این عرصه، موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به سابقه درخشان حزب موتلفه اسلامی در نظام جمهوری اسلامی، احترام به فعالیت احزاب در چارچوب قانون را، برای سر زندگی و پویایی جامعه، ضروری خواند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان، همچنین انتخابات را یکی از ستون‌های نظام و تبلور جمهوریت و مردم سالاری دینی تلقی و خاطر نشان کرد: یکی از کارکردهای مهم احزاب، جدای از معرفی کاندیدای مورد حمایت، بسترسازی شور انتخاباتی است که مورد ترغیب دست اندرکاران انتخابات است.

در ادامه این دیدار دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان هم، شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات را به عنوان دیده‌بان مهم نظام در عرصه صیانت از قانون اساسی و نیز سپردن مسئولیت‌های تصمیم‌گیری و قانونگذاری به افراد صالح و شایسته در کشور لازم دانست و کارکرد این نهاد را حساس و بسیار خطیر تلقی کرد.

رضا رحیم پور، با بیان اینکه  ناکارآمدی شوراها، دولت و یا مجلس در دوره‌های گذشته، ناشی از عدم اتکاء به احزاب مسئولیت‌پذیر بوده است، افزود: اگر در جامعه، احزاب به درستی و به معنای واقعی یک حزب متعهد، جایگاه اجتماعی داشته باشند و انتخابات را مدیریت کنند، به جرات می‌توان گفت ترک فعل‌ها، مفاسد و عدم پاسخگویی مسؤولان دارای رای مردم، کمتر اتفاق می‌افتاد.

وی با یادآوری سابقه مبارزات انقلابی و تشکیلاتی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان حزب متعهد به نظام و مردم تصریح کرد: این تجربه تشکیلاتی متعهدانه با بیش از نیم قرن قدمت، می‌تواند با همکاری دیگر احزاب، پرچم‌دار و محوریت نظارت بر امر سیاسی و سیاست‌گذاری باشد و در کادرسازی مسئولیت‌های اجرایی برای خدمت صادقانه به مردم، موثر واقع شود و دفتر نظارت و بازرسی انتخابات را نیز درانجام ماموریت، بویژه سلامت و ره‌آورد انتخابات، یاری کند.    

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: موتلفه شوراها انتخابات شورا ریاست جمهوری احزاب احزاب قانونی رئیس دفتر نظارت محمد جواد محمدی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند