Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی طاهری امروز در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه سند بودجه یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا است، اظهار داشت: این مصوبه در واقع میثاق‌نامه بین نمایندگان مردم و شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به تحلیف شورای ششم در ۱۵ مردادماه گفت: بخشی از زمان شورا و انجام فعالیت‌ها بر اساس سند بودجه شورای قبل بود و البته در این دوره یک متمم به لایحه بودجه قبل اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه سند بودجه باید به تایید فرماندار و استاندار برسد و از این جهت انتظار می‌رفت که شهرداری با سرعت بیشتری عمل ‌می‌کرد، افزود: این گلایه به شهرداری هست چرا که این سند باید زودتر آماده می‌شد و نباید کار به جایی برسد که با جلسات فوق‌العاده شورا تصویب بودجه انجام شود.

طاهری با تاکید بر اینکه باید مکانیزم و ساختار تنظیم سند بودجه به گونه‌ای باشد که سند بودجه در فرصت مناسب بررسی شود، بیان کرد: در نهایت بودجه با مبلغ ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به افزایش ایرادات فرمانداری به مصوبات شورا گفت: باید دیپلماسی بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها فارغ از نگاه‌های سیاسی وجود داشته باشد و  نمی‌توان گفت که فردی سیاسی نیست اما نباید سیاست‌زدگی در کار باشد و باید منافع مردم را همیشه پیش روی خود قرار دهیم و این مسئله اولین اولویت باشد.

طاهری با بیان اینکه کماکان از فرمانداری تقاضا می‌کنم از فرمانداری که همه نگاه به سمت منافع مردم و شهر باشد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که شائبه سیاسی کاری پیش نیاید هرچند ماه‌های اول هیچ ایرادی از فرمانداری نداشتیم اما در ماه‌های اخیر بیشتر شد و این ایرادات در مصوبات پایه درآمدی شهر در سال آینده بود که این حساسیت اعضای شورا را برانگیخت.

رئیس شورای شهر شیراز مجدد تاکید کرد: در تصمیم‌‌گیری‌ها باید منافع شهر اصل باشد و گرایش‌های سیاسی نداشته باشیم.

 اختصاص هزار میلیارد تومان جهت تملک باغات

 

شهردار شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی شیراز که پایان دی ماه باید موارد بودجه ارائه می شد، اظهار کرد: بررسی ها انجام و به فرمانداری نیز ارسال شده است.

سید احسان اصنافی با بیان اینکه بودجه عمرانی حدود 2 و نیم برابر افزایش کرده است، که یکی از ویژگی های بودجه است، اضافه کرد: در بودجه سال 1401 یک 20 پروژه بالای 50 میلیارد تومان داریم، که قطار شهری شیراز خط 2 یکی از آنان است، یعنی اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان، سپس ایستگاه های میانی تکمیل شود و به سرویس برسد.

وی افزود: پروژه دوم تملک حوزه باغات است که هزار میلیارد تومان تعریف شده است که این بخش تعیین و تکلیف شود، همچنین پروژه دیگر بزرگراه سردار شهید سلیمانی است که تلاش بر این است با افزایش توان از یک کارگاه به 6 کارگاه رسیده است، خرید ناوگان حمل و نقل اتوبوس حدود 4 میلیارد تومان است، احداث بلوار مولوی از بولوار خلیج فارس تا جاده کفترک از جمله این پروژه ها است.

به گفته شهردار شیراز در حوزه ارزش افزوده مالیات ها بیش از دو و نیم برابر افزایش داشته ایم، از جرائم راهنمایی وصولی هر شهر چهل و دو درصد متعلق به شهداری برای ساخت زیرساختی دوربین های نظارتی و کنترل سرعت و غیره است، از سال 95 تاکنون فقط 6 درصد عددی که باید واریز می  شده است واریز شده در سال گذشته 2 درصد انجام شده است، پیگیری برای وصول این عدد شده است.

وی در خصوص بدهی شهرداری شیراز بیان کرد: 3 هزار و میلیارد تومان تسهیلات بانکی است، 718 میلیارد بدهی به پیمان کاران را داریم، 150 میلیارد بدهی مالیاتی به پیمان کاران را داریم، این عدد امروز 5 هزار میلیارد تومان داریم، در یک ماه گذشته بخشی از املاکی را که مشکل داشته است توانستیم 250 میلیارد این املاک را آزاد گذاشته ایم، بخشی از اوراق مشارکت را آزاد کردیم، اوراق بستانکاری عوارضی 100 میلیارد در دو ماه گذشته توزیع شده است و این عدد حدود 600 میلیارد تومان تسویه ای بوده که برای پیمانکاران داشته ایم.

اصنافی گفت: با توجه به تغییرات لوایح 9 گانه که رخ داده است قطعا عوارض در سال آینده دارای نوساناتی است حدود 20 الی 30 درصد تغییرات را خواهیم داشت، از این رو از مردم می خواهیم به پرونده های مفتوح رسیدگی کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه شهردار شیراز شورای شهر شیراز تملک باغات بودجه عمرانی حمل و نقل عمومی رئیس شورای شهر شیراز هزار میلیارد تومان سند بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، داوود قربانی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته شوراهای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۱۳۰ اتوبوس برقی و گازی برای شهر اراک تهیه شده و خرید تاکسی‌های برقی نیز از سوی شهرداری اراک، دستور کار ویژه قرار دارد.

وی تاکید کرد: ایجاد منطقه امن در پارک نورالشهدا برای مردم از مهمترین اهداف شورا در این منطقه است و قرار بر این نیست که این تفرجگاه به پاتوق تبدیل شود.

قربانی ادامه داد: به منظور افزایش مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی در شهر، احداث فرهنگسراها در سطح شهر نیز در دست اقدام و بررسی است.

وی تاکید کرد: اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری، ایجاد تقاطع میدان امام خمینی، میدان امام حسین، احداث بازارچه‌های میوه و تره بار با هدف قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر، ایجاد زمین چمن مصنوعی از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

قربانی با بیان اینکه بودجه نویسی اراک بر اساس سند توسعه ۵ ساله در حال انجام است، گفت: امسال بودجه اراک ۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در حالی که در آغاز فعالیت شورای ششم، این رقم یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که این مهم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

کد خبر 6094258

دیگر خبرها

  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • کارهای عمرانی در بشاریات رشد سه برابری داشته است
  • کارهای عمرانی در بشاریات در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳