Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - آقارضا فتوحی گفت: یکی از موضوعات اساسی که باید امروزه در بحث تولید، خدمات‌رسانی و بخش‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد، آموزش فنی و حرفه‌ای و یا مهارت‌آموزی است. مهارت‌آموزی مهمترین موضوعی است که در کشور‌های توسعه‌یافته برای توسعه منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت مد نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان می گوید: بر اساس منافع ملی باید یک نگرش سیستمی برای آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشیم. ۸۲ درصد از منابع نفت و گار کشور در استان خوزستان واقع است و این منابع را باید با دانامحوری و هدایت این مجموعه به نحو احسن مدیریت کرد تا ارزش افزوده مناسبی از این ثروت خدادادی به دست بیاوریم که این موضوع نیز به آموزش بازمی‌گردد.

به گفته او اگر تلفیق علم و صنایع را داشته باشیم؛ هم اشتغال را به دنبال دارد هم افزایش کیفیت را؛ بنابراین باید اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان اثرگذاری لازم را داشته باشد.

۶.۴ میلیون هکتار در بخش توسعه کشاورزی استان خوزستان مطرح است که ۱.۲ آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که حدود ۳۲ درصد آب‌های جاری کشور در استان خوزستان قرار دارد. ما به عنوان افراد فنی بنا نیست که حتما مدیر باشیم بلکه کارشناسان هستند  که می‌توانند پتانسیل موجود را شکوفا کنند.

می‌توان با ترویج مهارت، اثرگذار بود. در بیانیه گام دوم تاکید شده است که باید در جهت پیشرفت اهداف نظام، خلاقیت و نوآوری داشته باشیم و کارآفرین تربیت کنیم تا از این منابع نتیجه بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سزاوار نیست که خوزستان بیش از ۱۴ درصد بیکاری داشته باشد. اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای پتانسیل بسیار بالایی دارد، زیرا حلقه‌ای است که به تمام صنایع وصل است. چرا کشور‌های متخاصم به استان خوزستان طمع دارند؟ زیرا در آن منابع و امکانات وجود دارد و نیروی انسانی توانمند و آگاه می‌تواند باعث ایجاد تغییر در این استان شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت آموزی فنی و حرفه ای استان خوزستان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی کشور در گردهمایی معاونت‌های برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی کشور گفت: با تلاش تیمی فراوان و هم افزایی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، توانستیم در مسیر توسعه  و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی قدم‌های بسیار تاثیر گذاری برداریم.

علیرضا راشکی همچنین با تاکید بر حضور خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی که هم خیر این دنیا و آخرت را به همراه دارد، افزود:  تلاش و همت  معاونت‌های مشارکت مردمی  در جذب خیرین   باید دوچندان شود تا فصل جدید و جهش بی سابقه‌ی مدرسه سازی را رقم بزنیم.

در گردهمایی معاونت‌های مشارکت‌های مردمی کشور و اعضا جامعه خیرین کشور، محمد جواد خلیلی معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان رتبه نخست ارزشیابی عملکرد و جذب مشارکت خیرین حقیقی، csr، گروه‌های جهادی را کسب کرد و شایسته تقدیر شناخته شد.

خلیلی در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده نوسازی مدارس در خوزستان، مجمع خیرین استان و همه خیرین نیک اندیش، گفت: در  سال ۱۴۰۱ میزان تعهدات این اداره کل مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه ایی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان (رشد ۷برابر) رسید.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی