Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - اسماعیل محبی‌پور در آیین معارفه مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس به سیاست دولت سیزدهم در زمینه تحول نظام اداری و فرایند‌ها به نفع مردم اشاره و گفت: این هنرمندی روابط عمومی‌ها است که بتوانند ارتباط منطقی خود را با تمام رسانه‌ها حفظ کنند و از ظرفیت آن‌ها به نحو مطلوب به سود مردم استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار فارس گفت: در دولت انقلابی سیزدهم همه اقشار جامعه با تفکرات و ادیان و رویکرد‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را اقشار خودی فرض می‌کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

او گفت: با چنین نگاهی، ارتباط فراگیر مجموعه روابط عمومی استانداری فارس با تمام رسانه‌ها از جمله رسانه ملی، نشریات و مطبوعات و خبرگزاری قطعا مورد نیاز است.

محبی پور گفت: روابط عمومی از اهمیت بسیاری برخوردار است که این بخش در استانداری در سه عبارت اداره‌کل، روابط عمومی و امور بین‌الملل قابلیت بحث دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: مسئول روابط عمومی و تیم همراهشان چه در استانداری و چه بیرون از استانداری دارای جایگاه بااهمیتی هستند. شأن روابط عمومی به عنوان مدیران، کارشناسان و مسئولین مجموعه شأن بزرگی است و مسئولین روابط عمومی باید قدردان این موقعیت باشند و به جایگاهی که در آن قرار گرفتند شأن و منزلت بدهند.

او گفت: امور بین الملل برای روابط عمومی استانداری فارس معنای خاصی پیدا می‌کند چرا که ما در استان فارس از امکانات و فرصت‌هایی در تعاملات بین‌المللی برخوردار هستیم که می‌توانیم از این امکانات برای بهتر شدن جایگاه روابط عمومی بهره ببریم.

محبی‌پور گفت: با ارتباطاتی که با گردشگران خارجی و مهمانان موقت برقرار می‌کنیم در واقع ماموریت و رسالت خود را انجام می‌دهیم و در عین حال می‌توانیم از روابط عمومی برای توسعه روابط با کشور‌های حوزه خلیج فارس در بخش توریست درمانی، گردشگری و تجاری استفاده کنیم.

معاون استاندار فارس گفت: در سال‌های گذشته در سیستم اداری، روابط عمومی معطوف به روابط عمومی رییس دستگاه می‌شد؛ یعنی روابط عمومی در اصل پیام‌رسان رییس دستگاه بود و کار روابط عمومی یک سویه بود، اما در حال حاضر نگاه به روابط عمومی تغییر کرده است و روابط عمومی نقطه اتصال حاکمیت و مسئولان به مردم و همچنین مردم به مسئولان و حاکمیت است و این رابطه به صورت دوسویه شکل گرفته است.

او گفت: اتفاق دیگری که در بخش روابط عمومی افتاد این بود که ما مقاطعی را پشت سر گذاشتیم که رسانه‌ها در اختیار حاکمیت بودند و مردم و جامعه صرفا شنونده بودند. اما در یک حرکت جهشی و باورنکردنی فضای رسانه متفاوت شد.

محبی‌پور گفت: امروزه ارتباط مردم با حاکمیت و ناقلین پیام متفاوت شدند و رسانه‌ها در عرصه زندگی به گونه‌ای گسترش پیدا کردند که از مرحله دیپلماسی سنتی خارج شدیم و وارد مرحله دیپلماسی عمومی شدیم.

او گفت: در دیپلماسی عمومی افکار و اراده‌های عمومی است که برای مردم تصمیم‌سازی می‌کنند و باید‌ها و نباید‌ها را تعریف می‌کنند و این افکار عمومی است که عرصه کار را برای مسئولان محدود یا گسترده می‌کند. چه بسا فعالیت‌هایی که مسئولان به دلیل مطالبه گری عمومی مجبور به انجام آن‌ها می‌شوند و حتی اقداماتی که به دلیل همین افکار عمومی متوقف خواهند شد.

محبی‌پور گفت: در حال حاضر این پرسش‌ها مطرح می‌شود که وظیفه و رسالت روابط عمومی در چنین شرایطی چیست و آیا دستگاه حاکمیت می‌تواند منفعلانه با این موضوع برخورد کند؟

او گفت: رسالت روابط عمومی این است که در کنار ارتباط گیری، دریافت و انتقال پیام بین حاکمیت و مردم، به توانمندی و ظرفیت توجیه ایده‌ها و برنامه‌ها و طرح‌هایی برای افکار عمومی رسیده باشد و از آن‌ها طلب همکاری کند.

این مقام مسئول گفت: کارشناسان باید تدابیر لازم را برای تأثیرگذاری بیشتر در جامعه اتخاذ کنند. امروز فضای مجازی و رسانه‌ها می‌تواند باعث آغاز جنگ یا جلوگیری از جنگ شود. رسانه‌ها می‌توانند برای مسئولین تصمیم سازی کنند.

او گفت: مأموریت اصلی مسئولان نیز که از وجود روابط عمومی در مجموعه خود بهره می‌برند اقناع کردن و همسو کردن افکار عمومی برای انجام اقدامات است.

محبی پور گفت: فضای مؤثر روابط عمومی نیاز به نیرو‌های هوشمند، بیدار، پای کار، رصدگر و تحلیلگر دارد و از روابط عمومی استانداری فارس این انتظار می‌رود که خود را به علم و تجهیزات روز مجهز کند و هنرمندانه از ظرفیت موجود برای پیشبرد اهدافش استفاده کند.

هادی بستام به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس معرفی شد. او از مهرماه ۱۴۰۰ سرپرستی این اداره کل را برعهده داشت.

هادی بستام پیش از این مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه آوای فارس، مسئول سازمان بسیج رسانه شهرستان شیراز، عضو هیئت رئیسه شورای اطلاع رسانی شهرستان شیراز و مسئول روابط عمومی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان و کشور بوده است.

پیش از این عباس باباخانی مسئولیت روابط عمومی استانداری فارس را برعهده داشت.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس هادی بستام روابط عمومی روابط عمومی استانداری فارس امور بین الملل روابط عمومی افکار عمومی رسانه ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه توجیهی اجرای مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد و بررسی نقاط قوت و ضعف انتخابات در شهرستان ارسنجان بعد از ظهر یکشنبه با حضور اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان، اعضای شورای تأمین و اعضای هیأت نظارت و اجرایی انتخابات ارسنجان با رویکرد برگزاری انتخابات در مرحله دوم برگزار شد.

در این جلسه ضمن بر روی اجرای انتخاباتی سالم و با کیفیت در مرحله اول و همچنین بر اهمیت انتخابات در مرحله دوم تاکید شد و موارد احتمالی که می‌تواند، انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس که به دعوت کاووس رضایی فرماندار شهرستان در این جلسه حضور یافته بود، با بیان اینکه دشمن در مرحله اول علی‌رغم تمام تلاش خود در پروژه ناامیدسازی و پیشگیری از مشارکت در انتخابات، شکست خورد افزود: دشمن در این مرحله نیز بیکار ننشسته است.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: البته باور داریم با حضور مجریان با تقوا و کاربلد در پست‌ها و مسوولیت‌های گوناگون شاهد خلق حماسه‌ای دیگر با رعایت حق الناس و امانتداری در حوزه‌های انتخابیه ای باشیم که به مرحله دوم منتهی شده است.

وی در پایان بیان کرد: انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است و باید مردم و مسؤولین در تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات دور دوم بکوشند.

کد خبر 6097546

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی