Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:37:13 GMT

ستاد خدمات سفر شهرستان همدان فعال شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۴۱۶۸

ستاد خدمات سفر شهرستان همدان فعال شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محمدی شامگاه چهارشنبه در ستاد خدمات سفر شهرستان همدان گفت: این ستاد با رویکرد مدیریت و برنامه ریزی سفرهای ایمن و مسئولانه و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن به تبع ستاد استانی و کشوری خدمات سفر راه اندازی شده و موظف به اجرای دستورالعمل ابلاغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستورالعمل اجرایی سفر در نوروز ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تأمین آرامش روانی جوامع میزبان، انجام می‌شود و کلیه خدمات سفر، تردد و اقامت با ملاحظات بهداشتی و محدودیت‌هایی پیش بینی شده است.

فرماندار همدان تصریح کرد: فعالیت کلیه مراکز سرو مواد غذایی، مراکز اقامتی، تفریحی و تورها که میزبان گردشگر در محل هستند، مشروط به تزریق حداقل دو دوز واکسن توسط کلیه صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان، مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه اخذ کد QR از سامانه امید و نصب آن در مدخل ورودی کلیه واحدها و فعالیت‌های صنفی، به نحوی که توسط خدمت گیرنده قابل رؤیت و اسکن باشد، الزامی است افزود: واحدهای صنفی که الزامات مقرر را نقض نمایند ۳۱ روز پلمپ و دستگاه کارت خوان بانکی آنها مسدود می‌شود.

محمدی اضافه کرد: تردد خودروهای شخصی متناسب با وضعیت کرونایی و محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا در ایام نوروز مشروط به تزریق واکسن و در شرایط بیماری نبودن راننده و سرنشینان بوده و چنانچه خودرویی الزامات را رعایت ننماید مشمول مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: وضعیت واکسیناسیون و قرنطینه متقاضیان سفر از سامانه، قبل از فروش بلیط توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافری و درگاه‌های فروش بلیت استعلام خواهد شد.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان همدان خواستار برنامه ریزی برای اطلاع رسانی مؤثر به مسافران و گردشگران شد و گفت: در برنامه ریزی سفرهای نوروز ۱۴۰۱ ستادهای اسکان آموزش و پرورش را نداریم و صرفاً ستاد خدمات سفر جهت راهنمایی مسافران در یک نقطه از شهر همدان راه اندازی می‌شود.

محمد علی محمدی یادآور شد: بازار ما از شرایط کرونایی بسیار متضرر شده است و در حوزه گردشگری نیز شرکت‌های سیاحتی، مراکز اقامتی و سایر مراکز ذی ربط متوجه زیان‌های مالی شده اند و لذا رونق فعالیت‌های اقتصادی به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید و مد نظر قرار گرفته است.

فرماندار همدان با گلایه از سد معبر و تجاوز واحدهای صنفی به حریم عمومی در برخی از واحدهای صنفی خاطر نشان کرد: تذکرات لازم به متصدیان واحدهای صنفی در این خصوص داده شده و در صورت عدم توجه به تذکرات برابر قانون با ناقضان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به موضوع فضاسازی، زیبایی و نظافت شهر، سرویس‌های بهداشتی، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها توسط شهرداری افزود: فعالیت تعدادی از مساجد بویژه مساجدی که در مسیرها و خیابان‌های اصلی قرار دارند محدود به زمان اذان نباشد.

محمدی با بیان اینکه در خصوص برگزاری مراسم جمعی در روستاها در شرایط کرونایی همچنان مشکل داریم اضافه کرد: بخشداران ضمن توجیه دهیاران در این راستا برای روستاهای هدف گردشگری و مراکز بوم گردی با همکاری مرکز بهداشت برنامه ریزی و نظارت مستمر داشته باشند.

کد خبر 5432189

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان محمد علی محمدی فرمانداری همدان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز واکسن کرونا بارش برف گرگان شیراز عکس استانها بارش باران همدان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ستاد خدمات سفر واحدهای صنفی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان