Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر در قالب شهرک های گلخانه ای دولتی و خصوصی در استان قزوین، ۱۵۳ هکتار گلخانه در دست احداث و راه اندازی است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۷۱ هکتار مربوط به شهرک گلخانه ای در تاکستان، ۵۵ هکتار مربوط به ۲ شهرک گلخانه ای در آبیک، ۱۷ هکتار مربوط به بویین زهرا و ۱۰ هکتار نیز به شهرستان البرز اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۶۱ واحد گلخانه ای در سطح این قزوین به مساحت ۸۶.۷ هکتار دارای پروانه بهره برداری هستند.

اسماعیلی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از طرح های گلخانه ای در دست احداث به ویژه در شهرک گلخانه ای نودهک شهرستان تاکستان و شهرک گلخانه ای شهرستان بویین زهرا تا سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برای سرمایه گذاران در مقیاس های حدود یک تا ۲ هکتار بستر خوبی در شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان مهیا شده و با اعتبارات دولتی زیرساخت ها ایحاد و زمین نیز از منابع طبیعی تامین شده و در فازهای بعدی توسعه این شهرک شاهد جذب تعداد بیشتری سرمایه گذار خواهیم بود.

این مسوول یادآور شد: اشتغال مستقیم بخش گلخانه ای در استان قزوین براساس پروانه های صادر شده ۴۸۰ نفر است که با راه اندازی و بهره برداری واحدهای در دست احداث به بیش از هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به مزایای کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه ای،اظهار داشت: کاهش مصرف آب تا هشت برابر و همچنین رشد عملکرد (تولید) در واحد سطح تا هفت برابر از مزایای کشت در محیط گلخانه به شمار می رود.

اسماعیلی همچنین یادآورشد: بسیاری از کشورها از جمله در اروپا و روسیه نسبت به استفاده از محصولات گلخانه ای استقبال می کنند و توسعه گلخانه ها در کشورمان بستر خوبی را برای رشد صادرات محصولات کشاورزی فراهم می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص شرایط راه اندازی گلخانه های کوچک مقیاس نیز توضیح داد و گفت که مساحت این گلخانه ها زیر ۳۰۰ هکتار است و زمین مورد نظر باید در محدوده شهرها و روستاها قرار داشته و به امکاناتی چون آب و برق دسترسی داشته باشد تا مجوز بهره برداری به متقاضیان ارایه شود.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای کشاورزی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کشاورزی استان قزوین کشت گلخانه ای کشاورزی استان قزوین شهرک گلخانه ای گلخانه ای استان قزوین بهره برداری گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد