Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@21:38:05 GMT

سند کاداستری ۹۰ درصد اراضی ملی کشور صادر شده

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۵۰۱۵

سند کاداستری ۹۰ درصد اراضی ملی کشور صادر شده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسن بابایی شامگاه چهارشنبه با حضور در جلسه شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی دستگاهها در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور افزود: اگر از ظرفیت هایی که در دادگستری ها وجود دارد به درستی استفاده شود صدور اسناد کاداستری اراضی ملی و کشاورزی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوبی که در سطح استان زنجان شکل گرفته باعث شده است که این استان در سطح کشور در حوزه صدور اسناد ملی پیشرو باشد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت اجرای کاداستر در کشور اظهار داشت: اگر دستگاههای متولی در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور کم کاری نکرده و به وظایف قانونی خود عمل کنند مالکیت ها مشخص شده و زین پس شاهد بروز فساد در حوزه زمین نخواهیم بود.

بابایی با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضاییه تصریح کرد: بر اساس سند تحول و تعالی اقدامات اصلاحی خوبی در خصوص فرآیندهای خدمات رسانی سازمان انجام شده است.

معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه راهبرد اصلی سازمان، هوشمند سازی فرآیندهای ثبتی در جهت افزایش رضایتمندی مردم است، افزود: یکی از اولویت های سازمان پیاده سازی هوش مصنوعی در لایه لایه سازمان است تا از این طریق مراجعات مردمی را به حداقل کاهش دهیم چراکه معتقدیم هر جا مراجعات مردم زیاد بوده زمینه بروز فساد شکل گرفته است.

رییس کل دادگستری استان زنجان نیز با قدردانی از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای کاداستر گفت: در صدور اسناد کاداستری اراضی ملی کار بزرگی در سازمان صورت گرفته است که مطمئنا این اقدامات تاثیر بسزایی در کاهش پرونده های محاکم خواهد داشت.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به ماموریت های مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دادگستری ها یادآورشد: با نگاه جهادی که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حاکم شده است شاهد انقلابی در تمام عرصه های خدمت رسانی هستیم که آثار خوبی هم تاکنون به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اقدام بهنگام سازمان در صدور سریع اسناد با کاهش دعاوی مرتبط رابطه مستقیمی دارد، خاطرنشان کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی سالها مغفول مانده بود که با تشکیل قرارگاه ملی اراضی کشاورزی این مهم سال آینده به اتمام خواهد رسید.

قریب به ۹۰ درصد اسناد کاداستری اراضی ملی در استان زنجان صادر شده است

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: زنجان یکی از استان های پیشرو در صدور اسناد کاداستری در میان استان های کشور است و در تثبیت و صدور اسناد کاداستری اقدامات ارزشمندی در این استان صورت گرفته است.

بابایی با بیان اینکه اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور نیازمند تعامل بین همه دستگاههای کشور است افزود: با توجه به اتمام کاداستر اراضی ملی تا پایان سال جاری، تمام تلاش سازمان ، اتمام کاداستر اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۱ است و امیدواریم با حمایت و تعامل دستگاههای متولی این هدف گذاری تحقق یابد.

وی با اشاره به جلسه قرارگاه ملی اراضی کشاورزی تصریح کرد: مستند به ماده ٩ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین نامه اجرایی قانون، رفع تداخلات اراضی در ۲ شهرستان سلطانیه و خرمدره به طور کامل انجام و ۳۰ درصد از سندهای مفروزی زارعین در این ۲ شهرستان نیز صادر شده است.

بابایی با اشاره به سیاست های ابلاغی رییس قوه قضاییه بیان داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس هدف گذاری های تعریف شده، در مسیر هوشمند سازی تمامی فرآیندهای ثبتی حرکت می کند و سعی دارد تمام خدمات خود را بر پایه فناوری و هوش مصنوعی به مردم ارائه کند و در آینده نزدیک شاهد سازمان ثبت هوشمند در راستای افزایش رضایتمند مردم خواهیم بود.

امام جمعه زنجان نیز در ادامه جلسه با تشکر از اقدامات جهادی که در حوزه کاداستر در کشور صورت گرفته است گفت: در حوزه صدور اسناد کاداستری اقدامات خوبی در استان زنجان صورت گرفته است.

حجت الاسلام علی خاتمی خاطرنشان کرد: تحقق این طرح ملی نیازمند تعامل و هماهنگی کامل تمام دستگاه های استانی است و به پشتوانه همین تعامل می توان انتظار داشت کاداستر کشاورزی زودتر به اتمام برسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 طرح صیانت از فضای مجازی سازمان اسناد اراضی ملی سند کاداستری مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 طرح صیانت از فضای مجازی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی استان زنجان قوه قضاییه اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیز ظهر شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای رفع تداخلات طبق پیگیری‌های صورت گرفته رشد بسیار خوبی از سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

وی گفت: طبق تعهد هر شهرستان هفته‌ای دو پلاک باید به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند تا این کار بسیار مهم اتمام و در راستای صدور سایر اراضی کشاورزی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودهای زیاد از جمله در حوزه تجهیزات به ویژه سخت افزاری همه مدیران پای کار هستند و کار برای مردم است مردمی که انقلابی‌تر و جهادی تر هستند.

وی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد اسناد کشاورزی دارای سند شدند.

کد خبر 6089937

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران