Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر خارجه انگلیس گفت: دستیابی به توافق نیازمند اراده جدی برای اتخاذ تصمیم سیاسی شجاعانه و واقع‌گرایانه از سوی طرف‌های غربی برای تضمین و تامین منافع ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص برخی مسائل مورد اهتمام مشترک تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین و با اشاره به گفتگوهای خود با همتای آلمانی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مونیخ گفت: در این گفتگوها به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و هیئت‌های مذاکره کننده در وین سخت در تلاش هستند تا به یک توافق خوب دست یابند. در عین حال تسریع در دستیابی به توافق نیازمند اراده جدی برای اتخاذ تصمیم سیاسی شجاعانه و واقع‌گرایانه از سوی طرف‌های غربی برای تضمین و تامین منافع ایران به خصوص رفع عینی تحریم‌ها برای دستیابی به توافقی پایدار می‌باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابراز امیدواری کرد کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات با نگاهی واقع‌بینانه نقش سازنده و مطلوب خود را در دستیابی به توافق ایفا نمایند.

طرفین تاکید نمودند، بازپرداخت بدهی‌های معوق انگلیس به ایران از موضوعات اصلی فی‌مابین است و ضروری است هر چه زودتر در مسیر مناسب حل و فصل شده و بدهی لندن به تهران تادیه گردد.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و گفتگوها برای حل مشکل بدهی به ایران، نقطه نظرات لندن را در این خصوص و در مورد مذاکرات وین تشریح نمود.

وزیر امور خارجه انگلیس روابط رو به رشد میان انگلیس و جمهوری اسلامی ایران را تامین کننده منافع دو کشور دانست.

تراس افزود: در فرایند مذاکرات دستاوردهای خوبی تاکنون داشته‌ایم، اما مناسب است هر چه سریع‌تر گفتگوها تکمیل و به نتیجه مورد توافق طرفین دست یابیم.

وزیر خارجه انگلیس در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با همکاری مستمر طرفین و بر مبنای اصول بنیادین، موضوعات دوجانبه فی مابین از جمله موضوعات کنسولی مرتبط با زندانیان و همچنین تادیه بدهی‌های معوقه انگلیس به تهران حل و فصل گردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستیابی به توافق وزیر امور خارجه خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران