Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:58:00 GMT

تصمیم امارات برای خرید هواپیمای نظامی از چین

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۵۹۲۶

تصمیم امارات برای خرید هواپیمای نظامی از چین

وزارت دفاع امارات از تصمیم این کشور برای خرید ۱۲ فروند هواپیمای نظامی L-۱۵ Falcon از چین با امکان افزایش آن به ۳۶ فروند خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امارات متحده عربی روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد 12 فروند هواپیمای نظامی L-15 Falcon از چین خریداری کند.

وزارت دفاع امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با شرکت چینی CATIC برای خرید 12 فروند هواپیمای L-15 قرارداد ببندد و در آینده نیز 36 فروند از همین مدل را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طارق عبدالرحیم الحوسنی» مدیر اجرایی شورای توازن اقتصادی امارات اعلام کرد:« این معامله در چارچوب سیاست تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی صورت می‌گیرد».

وی افزود: ما به مراحل نهایی مذاکرات با طرف چینی رسیده‌ایم و به زودی توافق نهایی منعقد خواهد شد.

مدیر اجرایی شورای توازن اقتصادی امارات تأکید کرد که شرکت کاتیک از فناوری‌های پیشرفته در عرصه تولید سلاح با امتیازات رقابتی در سطح جهانی برخوردار است.

امارات عربی متحده دسامبر گذشته اعلام کرد که مذاکرات با موضوع قرارداد 23 میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های «اف-35»، «پهپادهای ریپر» و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته ساخت آمریکا را به حالت تعلیق در آورد. ابوظبی دلیل این کار را الزامات بالای امنیتی وضع شده از سوی ایالات متحده برای محافظت از تسلیحات با فناوری پیشرفته در برابر ادعای جاسوسی چین عنوان کرد.

امارات ممنوعیت پرواز پهپادها را تمدید کردتوافق تجاری 100 میلیارد دلاری هند و امارات امضا شد

کاخ سفید اعلام کرد که به طور فزاینده‌ای از نفوذ چین در امارات عربی متحده نگران است. یک مقام آمریکایی نیز اعلام کرد: «ما به فروش این تسلیحات متعهد هستیم و اماراتی‌ها نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند. صادقانه بگویم، ما برای خودمان سوالات و ابهام‌هایی داریم. امیدواریم بتوانیم با گفت‌وگوهای نظامی مشترک مسائل را حل کنیم».

توافق مورد انتظار پس از آن صورت می‌گیرد که انصارالله یمن در پاسخ به جنایت ائتلاف متجاوز عربی به یمن، حملات موشکی به امارات انجام داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: تا زمانی که تجاوز به یمن و ملت ما ادامه یابد امارت‌های مختلف امارات ناامن خواهند بود و این کشور هدف حملات مداوم ما قرار خواهد گرفت.

پس از این حملات، ایالات متحده از استقرار یک جنگنده در ابوظبی برای کمک به دولت امارات خبر داد.

امارات و عربستان در مارس 2015 تحت عنوان ائتلاف سعودی تجاوز نظامی به یمن را آغاز کردند با این هدف که ظرف سه هفته انصارالله را نابود و «منصورهادی« رئیس جمهور مستعفی یمن ودست نشانده خود را دوباره به قدرت برسانند.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار امارات اخبار چین اخبار امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟