Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، زاکربرگ مطمئن است که متاورس، ایده‌ای آینده‌نگر از محیط‌های مجازی است که در آن کاربران می‌توانند کار، معاشرت و بازی کنند و این فضا، جانشین اینترنت موبایل خواهد بود.

او که در مراسم پخش زنده «Inside the Lab» شرکت صحبت کرده بود، گفت: «کلید بازگشایی بسیاری از این پیشرفت‌ها هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

زاکربرگ گفت که متا در حال کار بر روی کلاس جدیدی از مدل‌های هوش مصنوعی مولد است که به مردم اجازه می‌دهد جهان را توصیف و جنبه‌هایی از آن را تولید کنند. زاکربرگ در یک نسخه نمایشی از پیش ضبط شده، یک مفهوم هوش مصنوعی به نام Builder Bot را به نمایش گذاشت؛ جایی که او به‌عنوان یک آواتار سه بعدی بدون پا در یک جزیره ظاهر شد و دستورات گفتاری برای ایجاد یک ساحل و سپس اضافه کردن ابرها، درختان و حتی یک پتوی مسافرتی را صادر کرد.

زاکربرگ گفت: «همانطور که ما این فناوری را بیشتر می‌کنیم، شما قادر خواهید بود دنیاهای ظریفی را برای کشف و به اشتراک گذاری تجربیات با دیگران، فقط با صدای خود ایجاد کنید.»

او در عین حال، جدول زمانی برای این پیشرفت‌ها تعیین نکرده و جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد Builder Bot ارائه نکرد.

او گفت، متا در حال کار بر روی تحقیقات هوش مصنوعی است تا به مردم اجازه دهد مکالمات طبیعی‌تری با دستیارهای صوتی داشته باشند؛ گامی در جهت نحوه ارتباط مردم با هوش مصنوعی در متاورس. او گفت که پروژه CAIRaoke این شرکت «یک مدل عصبی کاملا انتها به انتها برای ساخت دستیارهای روی دستگاه» است.

نمایشی از فناوری Project CAIRaoke نشان داد که خانواده‌ای از آن برای کمک به پختن خورش استفاده می‌کنند و دستیار صوتی زنگ می‌زند تا هشدار دهد که نمک قبلا به قابلمه اضافه شده است. دستیار همچنین متوجه شد که نمک آنها کم شده است و بیشتر سفارش داد.

متا گفت که از این مدل در دستگاه پورتال تماس ویدیویی خود استفاده می‌کند و قصد دارد آن را در دستگاه‌های دارای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) ادغام کند.

ژروم پسنتی، معاون هوش مصنوعی متا در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که پاسخ‌های دستیار جدید مبتنی بر CAIRaoke خود را به شدت محدود می‌کند تا زمانی که مطمئن شود که سیستم زبان توهین‌آمیز تولید نمی‌کند.

پسنتی در این خصوص گفت: «این مدل‌های زبانی بسیار قدرتمند هستند... بنابراین ما تلاش زیادی می‌کنیم تا بتوانیم آنها را کنترل کنیم.»

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که متا در حال کار بر روی یک مترجم گفتار جهانی با هدف ارائه ترجمه فوری گفتار به گفتار در همه زبان‌ها است. این شرکت پیش‌تر هدفی را برای سیستم هوش مصنوعی خود به منظور ترجمه تمام زبان‌های نوشتاری تعیین کرده بود.

فیسبوک رسانه‌های اجتماعی که اخیرا یک سوم ارزش بازار خود را پس از گزارش درآمدی ناامیدکننده از دست داده است، سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی تمرکز جدید خود برای ساخت متاورس انجام داده و نام خود را برای بازتاب این جاه‌طلبی به متا تغییر داده است. این ماه متا زیان خالص ۱۰.۲ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۱ از لابراتوارهای واقعیت، تجارت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت گزارش کرد.

کد خبر 659516 برچسب‌ها متاورس واقعیت مجازی هوش‌ مصنوعی اینترنت - فیسبوک اینترنت موبایل واقعیت افزوده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: متاورس واقعیت مجازی هوش مصنوعی اینترنت فیسبوک اینترنت موبایل واقعیت افزوده هوش مصنوعی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی