Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: نباید اقدامات اجرایی بانک ها در وصول مطالبات و یا سایر موارد، منجر به توقف خط تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی شود.

حیدر آسیابی، در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان گلستان که با هدف بررسی راهکارهای وصول مطالبات بانکی و استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی برای کمک به رونق تولید برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از واحدهای تولیدی به معنای نادیده گرفتن موضوع وصول مطالبات بانکی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازگشت تسهیلات به بانک ها برای تزریق دوباره به چرخه تولید، یکی از اقدامات دستگاه قضایی برای حمایت از فعالان اقتصادی می باشد، ادامه داد: بررسی سوابق تولیدکنندگان و اطمینان از سلامت اقتصادی آنان، از الزامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان پیش از ورود برای حمایت از آنها می باشد.

آسیابی با تاکید بر اینکه نباید تسهیلات توکیدکنندگان در بخش هایی غیر از تولید قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اقدامات اجرایی بانک ها در وصول مطالبات و یا سایر موارد، منجر به توقف خط تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی نشود.

وی تشکیل کارگروه جهت ساماندهی صدور اجرائیه ها را از پیشنهادات دستگاه قضا به زیرمجموعه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری گلستان، برشمرد و افزود: با این اقدام، تولیدکنندگان و بانک ها در استانداری بر سر نحوه وصول مطالبات بانکی به توافق می رسند.

وی اضافه کرد: این مهم سبب می شود تا از صدور اجرائیه در ثبت اسناد و املاک یا اقدام قضایی علیه واحدهای تولیدی پیشگیری به عمل آید.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگر سخنان خود، پیشگیری از تشکیل پرونده ها در مراجع قضایی و کاهش هزینه های طرفین را از مزایای این کارگروه عنوان کرد و ضمن انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سوی بانک های گلستان، یادآور شد: این ستاد برای هموار کردن مسیر تولید در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی تشکیل شده و عدم اجرای مصوبات این ستاد از سوی بانک ها مبهم است.

وی با اشاره به اینکه اگر اجرای مصوبات از سوی بانک ها میسر نیست و یا با آن مخالف هستند، باید در جلسات مطرح شود، تصریح کرد: باید املاکی که از سوی بانک ها به مزایده گذاشته می شود متناسب با میزان بدهی افراد و طلب بانک باشد.

آسیابی با هشدار به اینکه دستگاه قضا در صورت عدم تناسب مزایده ها، به این موضوع ورود خواهد کرد، گفت: ورود دستگاه قضا مانع از مزایده ملک ۳۰ میلیارد تومانی برای وصول بدهی ۴ میلیارد تومانی توسط یکی از بانک های گلستان شد.

وی در پایان ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن به رفع موانع تولید، اضافه کرد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری در دادسرای مرکز استان متمرکز شده است تا برای حل مشکلات سایر حوزه های قضایی هم اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بانک وصول مطالبات گلستان دادستان واحدهای تولیدی سوی بانک ها وصول مطالبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند