Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت سازنده خط لوله گاز نورداستریم‌2 و مدیران آن را تحریم کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 ممکن است به طور کامل متوقف شود و برلین این مساله را با شرکای اروپایی و آمریکایی خود هماهنگ می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پی به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی مسکو گزارش داد انتظار می رود آمریکا با وضع تحریم‌های سختگیرانه علیه شرکت مجری پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 روسیه موافقت کند.
بر اساس این گزارش، پیش از این آمریکا با استناد به معافیت امنیت ملی، از وضع این تحریم‌ها جلوگیری کرده بود. آمریکا در پی به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وضع تحریم‌هایی علیه مسکو را آغاز کرده است.
به گفته مقامات آمریکایی این تحریم‌ها بخشی از اقدامات آمریکا و متحدانش در هفته جاری برای مجازات روسیه است.
شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، یک مقام آمریکایی گفت: پس از آنکه آلمان تصمیم گرفت پروژه خط لوله گاز نورد استریم دو را متوقف کند، دولت آمریکا قصد دارد معافیت امنیت ملی برای این پروژه را لغو کند.
این مقام آمریکایی ادامه داد تحریم شرکت مجری نورد استریم 2 (نورد استریم 2 ای جی) که در سوئیس ثبت شده اما وابسته به شرکت بزرگ گازپروم روسیه است، عملا این پروژه را نابود می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا خط لوله گاز نورد نورد استریم 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آی ۲۴، دولت آمریکا از برنامه خود برای تحریم یگان از ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر در کرانه باختری شده، عقب نشینی کرد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوزروز جمعه گزارش داد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه واحدهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری است، اعمال نخواهد کرد.

این رسانه به استناد یک یادداشتی دولتی نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده که واشنگتن تحویل کمکی به این واحد نظامی ارتش اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت و اسرائیل می تواند تمام مبلغ اختصاص داده شده توسط کنگره را دریافت کند.

ای بی سی نیوز گزارش داد که مقامات آمریکا استدلال می کنند که روند بررسی نقض حقوق بشر درباره این یگان نظامی منصفانه بوده است.

این در حالی است که بر اساس یک اقدام فدرال موسوم به قانون لیهی، ارتش آمریکا موظف است از ارائه تسلیحات، آموزش و سایر کمک‌های نظامی به هر واحد نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شود، خودداری کند.

کد خبر 6089105

دیگر خبرها

  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی