Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:57:12 GMT

8 ویژگی شیشه سکوریت استاندارد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۷۷۳۵

8 ویژگی شیشه سکوریت استاندارد

از دیرباز تاکنون استفاده از شیشه در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها کاربرد داشته است. شیشه ها در انواع مختلف و گوناگونی تولید و ساخته می شوند. یکی از پرکاربردترین و پر طرفدارترین نوع شیشه ها، شیشه سکوریت است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تترافرم، این نوع شیشه از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سایر شیشه ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دارای ویژگی ها و مزایایی منحصر به فرد و خاص است که آن را متفاوت از سایرین می نماید. برای تهیه شیشه سکوریت شده، شیشه های خام و ساده را طی یک فرآیندی خاص در کوره هایی با حرارت و گرمای بسیار بالایی قرار می گیرد. سپس آن را در یک فضای سرد قرار می دهند. این عمل باعث می شود تا ویژگی هایی خاصی در شیشه به وجود می آید. اما باید توجه داشته باشید که برای داشتن یک شیشه با کیفیت و مرغوب آن را از یک تولید کننده معتبر خریداری نمایید. 

تولیدکنندگان مطرح و شناخته شده زیادی در زمینه تولید شیشه سکوریت شده که با استفاده از نیروی کار ماهر و به کارگیری دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید این شیشه می نمایند و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از آن ها محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکات و ویژگی هایی از شیشه سکوریت شده را در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و به کارگیری آن در مواقع نیاز بتوانید انتخاب بهتر و موفق تری را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیشه سکوریت استاندارد دارای چه خصوصیاتی می باشد؟

شیشه های سکوریت شده نوعی از شیشه هستند که در معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها کاربرد داشته و در قسمت های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله موارد به کارگیری شیشه سکوریت شده می توان به استفاده از آن به عنوان کابین دوش، پارتیشن بندی، پنجره و ... اشاره نمود. شیشه سکوریت شده با توجه به نوع ساختار و روش تولیدی که دارد، دارای خصوصیات و ویژگی هایی خاص و منحصر به فردی از قبیل تقسیم شدن شیشه به قطعات کوچک در زمان شکستن، مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، مقاومت بالا در مقابل حرارت و دمای بالا، تحمل و مقاومت در برابر فشار، نداشتن تاب، نبود موج و پستی بلندی در سطح شیشه، عدم تغییر در رنگ شیشه در طول مدت و دقیق بودن ابعاد شیشه در سفارشات و خواسته ها می باشند. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

1-تقسیم شدن شیشه به قطعات کوچک در زمان شکستن

یکی از ویژگی های شیشه های سکوریت این است که در زمانی که بشکنند، به قطعات بسیار ریزی تقسیم می شوند. شیشه های سکوریت معمولاً از ناحیه گوشه و لبه شکننده می باشند. این شیشه ها را نمی توان به راحتی پودر کرد.

2- مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه

یکی دیگر از ویژگی های شیشه سکوریت، مقاومت بالای آن در برابر ضربه است. نوع ساختار این شیشه ها به گونه ای است که قادر به تحمل ضربه می باشند و به راحتی قابل شکستن نیستند.

3- مقاومت بالا در برابر حرارت و دمای بالا

از دیگر ویژگی ها و مزیت های شیشه های سکوریت مقاومت بالای آن در برابر حرارت و دمای بالا است. این مقاومت در مقابل تغییر ناگهانی دما نیز می باشد. این ویژگی سبب می شود تا در مکان ها و قسمت هایی از ساختمان که در معرض تغییر ناگهانی دما قرار دارند، همانند قسمت بالایی اجاق گاز و بین کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه های سکوریت قابلیت تحمل حداقل 320 و حداکثر 370 درجه سانتی گراد را در زمان حداقل 25 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه دارد. 

4- تحمل و مقاومت در برابر فشار

تحمل و مقاومت در برابر فشار از ویژگی های دیگر شیشه سکوریت شده می باشد. شیشه های سکوریت شده مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار تا وزن 40 کیلوگرم را دارند. 

5- نداشتن تاب و موج

از دیگر ویژگی های شیشه سکوریت استاندارد، نداشتن موج و پستی و بلندی و .... است. زمانی که تاب و موج روی شیشه وجود نداشته باشد، شیشه سکوریت استاندارد است.

6- عدم تغییر در رنگ شیشه در طول مدت

یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی هایی که بیانگر استاندارد بودن و کیفیت بالای شیشه سکوریت شده است، عدم تغییر رنگ شیشه در دراز مدت است.

7- دقیق بودن ابعاد شیشه در سفارشات

ابعاد شیشه سکوریت به گونه ای است که دقیقاً به همان صورتی که مشتری سفارش داده شده است، تولید می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که در زمان انتخاب و خرید آن از یک متخصص برای اندازه گیری دقیق ابعاد شیشه مورد استفاده، کمک بگیرید. 

8- خصوصیات و نشانه های ظاهری در شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت شده استاندارد باید دارای مهر و نشانه استاندارد باشند. نبود این مهر استاندارد بر روی شیشه، نشان دهنده پایین بودن کیفیت و عدم استاندارد بودن شیشه سکوریت می باشد.

جمع بندی نهایی

شیشه های سکوریت نوعی از شیشه هستند که دارای ویژگی ها و خصوصیاتی خاص و منحصر به فرد می باشند. این نوع شیشه ها در انواع مختلف ساده و  شیشه رنگی ساخته و تولید می شوند. اما یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید و انتخاب باید به آن توجه نمود آن است که شیشه سکوریت مدنظر خود را از چه برند و تولید کننده ای خریداری می نمایید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیشه سکوریت شیشه های سکوریت شیشه سکوریت برابر فشار مقاومت بالا ابعاد شیشه ویژگی هایی بسیار بالا ویژگی ها شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد، درباره این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی پراید حامل موادافیونی مطلع شدند. 
وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور "هرات به مروست" متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم موادمخدر شامل؛ ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرز‌های شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • آشنایی با کابل نسوز
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست