Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@21:59:09 GMT

بهبود ۵ پله‌ای شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۷۹۲۴

بهبود ۵ پله‌ای شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از بهبود پنج رتبه‌ای جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار در آخرین ارزیابی انجام شده خبر داد.

کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۵ اسفند) برگزار شد، با اشاره به آخرین ارزیابی انجام شده از شاخص فضای کسب و کار توسط اتاق ایران در تابستان ۱۴۰۰، گفت: در این فصل کرمانشاه جایگاه ۲۴ کشور را داشت که نسبت به فصل قبل از آن پنج پله بهبود جایگاه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معتقد است، هم اکنون فضای کسب و کار کرمانشاه با شیب ملایمی در حال بهبود است.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه با وجود همه این موارد باز هم جایگاه کرمانشاه در زمینه فضای کسب و کار مناسب و پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: هم اکنون مواردی مانند غیر قابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه، دشواری تامین منابع مالی از بانک‌ها و خصوصا شرایط بیماری کرونا به عنوان عوامل مخل فضای کسب و کار کرمانشاه مطرح است.

کاشفی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار دشوار نیست و با راهکارهای مناسب می‌توان این فضا را بهتر کرد، یادآور شد: بهبود این فضا نیازی به اعتبار و بودجه ندارد بلکه فقط از طریق کارهای نرم افزاری قابل انجام است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های حذف قوانین مخل و بهبود فضای کسب و کار را استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: هر موضوعی که در شورای گفت‌وگوی ملی مصوب شود باید ظرف یک ماه در جلسه هیات وزیران برای اصلاح مطرح شود که تاثیر بسزایی در اصلاح قوانین دست و پاگیر دارد.

کاشفی از نقش مهم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و تاکید دولت سیزدهم بر برگزاری مستمر جلسات این شورا هم یاد کرد و ادامه داد: عمده مطالبی که وارد شورای گفت‌وگو می‌شود از مسیر تشکل‌های اقتصادی و فعالین بخش خصوصی است.

موضوع دیگری که رئیس اتاق کرمانشاه به آن اشاره کرد افزایش 100 تا ۳۰۰ درصدی جرائم ماده 100 در کرمانشاه بود که در بهمن ماه توسط شورای شهر مصوب شده است.

وی معتقد است، اگرچه افزایش جرائم ماده 100 از اختیارات قانونی شهرداری و شورای شهر و با هدف بازدارندگی از تخلفات ساختمانی است، اما این کار باید با پشتوانه کارشناسی صورت بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تاکید کرد: موضوع نگران کننده آنجاست که این افزایش جرائم برای تمام سال ۱۴۰۰ عطف به ماسبق شده و باعث دغدغه فعالین صنعت ساختمان می‌باشد.

کاشفی این رویه را زمینه‌ساز رکود و افزایش قیمت مسکن در کرمانشاه اعلام کرد.

وی افزود: به علاوه اگر قرار است افزایش جرائم با دید کاهش تخلفات صورت بگیرد باید در کنار آن ضوابط ساخت و ساز شهری هم اصلاح شود، نه اینکه قوانین سال‌ها ثابت بماند و فقط جرایم افزایش یابد.

وی خواستار تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی برای اصلاح این تعرفه‌ها شد و عنوان کرد: تا زمان اصلاح، نباید تعرفه‌های جدید اعمال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه فضای کسب و کار رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه شورای گفت وگوی فضای کسب و کار بخش خصوصی رئیس اتاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در دیدارفینال جام فوتسال کارگرکه به مناسبت هفته کار و کارگردر سنندج برگزار شد تیم اتاق اصناف استان در یک بازی مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر از سد کارگران شهرداری گذشتند.

رئیس هیئت ورزش کارگران کردستان با بیان اینکه 12 تیم از قشر کارگر و صنوف مختلف در این جام شرکت کرده بودند گفت : در نهایت تیم های اتاق اصناف ، کارگران شهرداری و تعاونی 298 تانکر داران به ترتیب به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

بدری افزود : در این مسابقات که 10 روز به طول انجامید 34 مسابقه برگزار شد.

وی عنوان کرد : تیم اتاق اصناف به عنوان نماینده سنندج در مسابقات فوتسال استان حضور خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • راهنمای انتخاب قفل درب هتل
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر
  • افزایش آمار اجاره اتاق های مجردی / ۵ متر ماهی ۳ میلیون!
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها