Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بخشی از جزئیات مصوبات جلسه صبح امروز مجلس درباره لایحه بودجه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان هشتمین جلسه علنی مجلس درباره بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1401، گفت : وکلای‌ملت در این جلسه نیز به بررسی مباحث مربوط به تبصره 6 لایحه بودجه سال آینده پرداختند و پیشنهاداتی ارائه کردند که البته مصوباتی هم داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از سیاست های کلی کشور مقابله با خام فروشی در همه حوزه ها به ویژه نفت است، مصوبه ای داشتیم که بر مبنای آن همه مواد خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی که در لایحه بودجه سال گذشته مطرح و برای آن آیین نامه داشتیم، بدون نیاز به آیین نامه جدید بلافاصله بعد از ابلاغ قانون بودجه 1401 عملیاتی می‌شود و معطل آیین نامه جدید نشویم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در گذشته مباحث متعددی درباره مالیات بر خانه های لوکس داشتیم که کف تعیین شده برای آن در لایحه دولت به میزان 10 میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به 20 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد؛ اما امروز در جلسه علنی مجلس پیشنهادی از سوی یکی از نمایندگان مطرح و به تصویب رسید که بر اساس آن مجموع خانه‌ها شامل مالیات نمی شوند و هر خانه به صورت جداگانه مالیات می دهد و کف آن نیز خانه های 15 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد و هرچه میزان آن بالاتر از 15 میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات 2 در هزار خواهد بود.

موسوی همچنین با اشاره به دیگر مصوبه امروز نمایندگان در جلسه علنی اظهار کرد: کلیه اشخاص حقوقی به جز صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکت‌های بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مشمول پرداخت مالیات بر سود سپرده خواهند بود و این موضوع شامل اشخاص حقیقی نمی شود.

وی ادامه داد: عوارض آزادراه هایی که بعد از پایان موعد مشارکت به دولت باز می گردند، با 10 درصد افزایش در اختیار سازمان بهزیستی برای تسهیل عبور و مرور شهری معلولان قرار می گیرد که به این قشر جامعه نیز خدماتی ارائه شود.

نماینده تهران در مجلس در همین راستا اضافه کرد: باتوجه به اهمیت مسأله امنیت در شهرهای مختلف که ضرورت دارد دستگاه های امنیتی به ویژه نیروی انتظامی تقویت شود، این مصوبه را داشتیم که حتی پیشنهاد حذف آن نیز رأی نیاورد و در مجلس تنفیذ شد که بر اساس آن 2 درصد از عوارض صدور پروانه های ساختمانی در شهرهای بالای 500 هزار جمعیت به فرماندهی انتظامی جهت ارتقای امنیت تعلق گیرد.

موسوی بیان کرد: روز شنبه جلسات علنی مجلس در 3 شیفت با موضوع ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 1401 برگزار خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد