Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@02:06:27 GMT

جزئیات مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۸۷۵۸

جزئیات مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بخشی از جزئیات مصوبات جلسه صبح امروز مجلس درباره لایحه بودجه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان هشتمین جلسه علنی مجلس درباره بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت : وکلای‌ملت در این جلسه نیز به بررسی مباحث مربوط به تبصره ۶ لایحه بودجه سال آینده پرداختند و پیشنهاداتی ارائه کردند که البته مصوباتی هم داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از سیاست های کلی کشور مقابله با خام فروشی در همه حوزه ها به ویژه نفت است، مصوبه ای داشتیم که بر مبنای آن همه مواد خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی که در لایحه بودجه سال گذشته مطرح و برای آن آیین نامه داشتیم، بدون نیاز به آیین نامه جدید بلافاصله بعد از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود و معطل آیین نامه جدید نشویم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در گذشته مباحث متعددی درباره مالیات بر خانه های لوکس داشتیم که کف تعیین شده برای آن در لایحه دولت به میزان ۱۰ میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به ۲۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد؛ اما امروز در جلسه علنی مجلس پیشنهادی از سوی یکی از نمایندگان مطرح و به تصویب رسید که بر اساس آن مجموع خانه‌ها شامل مالیات نمی شوند و هر خانه به صورت جداگانه مالیات می دهد و کف آن نیز خانه های ۱۵ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد و هرچه میزان آن بالاتر از ۱۵ میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات ۲ در هزار خواهد بود.

موسوی همچنین با اشاره به دیگر مصوبه امروز نمایندگان در جلسه علنی اظهار کرد: کلیه اشخاص حقوقی به جز صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکت‌های بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مشمول پرداخت مالیات بر سود سپرده خواهند بود و این موضوع شامل اشخاص حقیقی نمی شود.

وی ادامه داد: عوارض آزادراه هایی که بعد از پایان موعد مشارکت به دولت باز می گردند، با ۱۰ درصد افزایش در اختیار سازمان بهزیستی برای تسهیل عبور و مرور شهری معلولان قرار می گیرد که به این قشر جامعه نیز خدماتی ارائه شود.

نماینده تهران در مجلس در همین راستا اضافه کرد: باتوجه به اهمیت مسأله امنیت در شهرهای مختلف که ضرورت دارد دستگاه های امنیتی به ویژه نیروی انتظامی تقویت شود، این مصوبه را داشتیم که حتی پیشنهاد حذف آن نیز رأی نیاورد و در مجلس تنفیذ شد که بر اساس آن ۲ درصد از عوارض صدور پروانه های ساختمانی در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار جمعیت به فرماندهی انتظامی جهت ارتقای امنیت تعلق گیرد.

موسوی بیان کرد: روز شنبه جلسات علنی مجلس در ۳ شیفت با موضوع ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت قانون بودجه 1401 سیدنظام الدین موسوی لایحه بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی سازمان بهزیستی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد

خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در مجلس گفت:لایحه مالیات های مستقیم به نظر می رسد یک لایحه با احکام موثری باشد انهم در راستای اهدافی که نظام برای رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید می تواند کشور را از واردات کالاهای خارجی بی نیاز کند، بیان کرد:به واسطه حمایت از بخش تولید ما می توانیم تجهیزاتی که از خارج وارد می شود را خودمان تولید کنیم و مانع از خروج ارز شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: این شعار یک اصل بوده و می تواند اینده کشور را به درستی ترسیم و یک بارقه امیدی در جهت رونق اقتصادی باشد.

بهروزی فر با بیان اینکه اجرای صحیح ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته و سایر مشکلات را نیز برطرف کند، بیان کرد: حمایت های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند در راستای رونق تولید داخلی و سرمایه گذاری در مناطق محروم بسیار موثر باشد چراکه  این سرمایه گذاری می تواند شاخصه های این مناطق را به درستی ارتقا دهد و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مناطق محروم به شاخصه های حداقلی نیز دست پیدا نکرده اند، تاکید کرد: یکی از دلایلی که سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری به این مناطق، رجوع نمی کند، دریافت مالیات های سنگین است  از این رو معافیت های که در این لایحه برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته شده است،بسیار عالی است و باید شرایط بدین نحوه می شد.

وی تاکید کرد: ما نباید از سرمایه گذاری که اهلیت دارد و به دنبال رونق اقتصادی و تولید در مناطق محروم است، مالیات اخذ کنیم. بنده مطمئن هستم اگر سه قوه در برخورد با قانون گریزان، لایحه فوق را مبنا قرار دهند، حتما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده و امیدی برای آینده کشور ترسیم خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر لایحه فوق را مبنای کار قرار داده و به درستی آن را اجرایی کرده و احکام مناسبی در راستای حمایت از تولید در آن پیش بینی کنیم، حتما افق روشنی در رابطه با مباحث اقتصادی ، اشتغال جوانان و همچنین تولید و سرمایه گذاری در مناطق محروم پیش روی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه می تواند سازوکار مشارکت مردم در اقتصادی را تسهیل کند، بیان کرد: همواره وقتی مردم به موضوعات ورود می کنند، ما در آن بخش ها پیروز می شویم.به هرحال اگر این لایحه اجرایی و مصوب شود عدالت مالیاتی در کشور رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد:هر کشوری در سطح دنیا که پیشرفت و توسعه داشته است، از طریق رونق تولید به توسعه دست پیدا کرده اند و یکی از الزامات حمایت از تولید هم معافیت و کاهش های مالیاتی است. بنابراین این لایحه می تواند ترسیم کننده عدالت مالیاتی در کشور باشد.

دیگر خبرها

  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد