Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری «الجزیره» به دنبال حمله نظامی ارتش روسیه به اوکراین در گزارشی به بررسی رویارویی این دو کشور پرداخته و با ارزیابی تجهیزات و قدرت دفاعی دو طرف، ارتش روسیه را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات، بسیار برتر از اوکراین برشمرده است.

به گزارش برنا، الجزیره در این گزارش اعلام کرد: از سال ۲۰۱۴، روسیه، شبه جزیره کریمه را بدون حتی یک گلوله طی عملیاتی تصرف کرد که به دنبال آن ارتش اوکراین تصمیم گرفت که صفوف و تسلیحات خود را تقویت کند به طوری که تعداد شمار نیروهای نظامی آن به ۱۴۵ هزار نیروی زمینی، ۱۲ هزار نیروی دریایی و ۴۵ هزار نیروی هوایی و ۸ هزار نیروی هوابرد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، بیشتر تجهیزات نیروهای اوکراینی روسی می باشد و بخشی از آن نیز از دوران شوروی سابق باقی مانده است؛ همچنین اوکراین ۱۲۵ فروند هواپیمای جنگی در انواع مختلف در اختیار دارد که همگی روسی هستند.

با این وجود اوکراین به خطر این وابستگی به روسیه در زمینه تجهیزات نظامی پی برده است و در سال ۲۰۱۶ طرحی را تصویب کرد که تا سال ۲۰۳۵ هواپیماهایی از منابع دیگر را جایگزین تمام هواپیماهای روسی کند.

این گزارش در پایان با مقایسه تجهیزات نظامی دو کشور می نویسد: ارتش روسیه به معنای واقعی کلمه ارتش عظیمی است. «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه با حدود ۱۹ هزار نظامی و بیش از هزار و ۲۰۰ تانک و ۲۰۰ هواپیما، اوکراین را محاصره کرده است و بر اساس این داده ها نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند با موفقیت با ارتش قدرتمند روسیه مقابله کنند.

وی بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت روسیه نیروهای مسلح نیروی انسانی هواپیما ارتش روسیه هزار نیروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند