اثرگذاری فرهنگی و اقتصادی بازیهای رایانه ای ناشناخته مانده است
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۰۰۶۹
به گزارش ایرنا، حسین هرسیج روز پنجشنبه در هفتمین کنفرانس بینالمللی "بازیهای رایانهای، فرصتها و چالشها" که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: بازی های رایانه ای در انتقال فرهنگ و تمدن کشورمان نقش موثری دارد و بر رفتار شناختی کودکان و نوجوانان اثر میگذارد.
وی با اشاره به اثر اقتصادی و فرهنگی این حوزه در کشور، اظهارداشت: صنعت بازی سازی یکی از مهمترین عرصههای پول ساز و دارای طرفدار است که بر حوزه اقتصادی و توسعه فرهنگی جامعه اثر می گذارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: واردات سرگرمیها به ویژه بازی های رایانه ای دامنه بلندی در حوزه فرهنگی دارد و امکان تخریب افکار را در بین نسلهای کودک و نوجوان به وجود میآورد.
وی با تاکید بر ظرفیت اقتصادی و فرهنگی تولیدات بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: این حوزه بیش از صدا و سیما و تولیدات سینمایی تاثیرگذاری فرهنگی دارد و از طرفی امکان تامین درآمد و ارزش افزوده برای کشور را فراهم می سازد.
دبیر هفتمین کنفرانس بینالمللی "بازیهای رایانهای، فرصتها و چالشها" نیز در این رویداد به جریان سازی برای تولید بازیهای رایانه ای در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد علمی توانسته است جهت دهی و شتاب به صنعت بازی سازی ایران داشته باشد.
جواد راستی افزود: تاثیر مثبت و منفی بازیهای رایانه ای از نگاه پژوهشگران حوزه های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و جذابیت خاصی را نیز برای فعالیت در این حوزه را فراهم ساخته است.
وی با بیان اینکه صنعت بازی سازی یک اقدام و عرصه تعامل بین رشته ای است، خاطرنشان کرد: پژوهشهای ارائه شده به کنفرانس بین المللی نیز به صورت بین چند رشته های دانشگاهی بوده است.
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از ارسال ۱۰۱ مقاله به این دوره از کنفرانس اشاره کرد و یادآورشد: ۶۷ مقاله مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفت که ۳۷ مقاله در این اتفاق علمی ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشترین مقاله در حوزه روانشناسی و یادگیری بوده است، گفت: در رشته های حقوق، فنی و مهندسی، هنر، پزشکی و علوم انسانی مقاله هایی با محوریت اثر بازی های رایانه ای در حوزه شناختی و رفتاری، مهارت آموزی، تهدیدها، حوادث کودکان و سالمندی شاد ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، کنفرانس علمی"بازیهای رایانهای با هدف بررسی فرصتها و چالشها" از سال ۱۳۹۴ به همت دانشگاه اصفهان برگزار شده که امسال هفتمین دوره آن در حال برگزاری است.
همایش بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» توسط دانشگاه اصفهان و با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای امروز پنجشنبه آغاز به کار کرد و تا فردا ششم اسفند به صورت مجازی با حضور پژوهشگرانی از داخل کشور و دیگر کشورهای دنیا مثل آمریکا، هلند، اسکاتلند، ایتالیا و فنلاند برگزار میشود.
برچسبها دانشگاه اصفهان اصفهان بنیاد ملی بازی های رایانه ایمنبع: ایرنا
کلیدواژه: دانشگاه اصفهان اصفهان بنیاد ملی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان اصفهان بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای فرصت ها و چالش ها دانشگاه اصفهان بین المللی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این نمایشگاه ۴۰۰ اثر که شامل نقاشی موضوعی، نقاشی انتزاعی، مدادرنگی، نقاشیخط، تایپوگرافی، کالیگرافی، دیوارکوب، طراحی لوگو و پیکتوگرام عرضه شده است .
این نمایشگاه تا ۱۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ دایر است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی