Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری روز پنجشنبه در همایش " حقوق عامه ، از تئوری تا عمل" در محل سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: سوء مدیریت در حوزه اجرا و ضعف قوانین موجب تضییع حقوق مردم می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای حقوق عامه، همکاری مشترک، گفتمان و نهادینه سازی باید رقم بخورد، خاطرنشان کرد: باید در حوزه عمل و ایجاد سیاست های مشترک به این مقوله ارزشمند در کشور دست پیدا کنیم و نگذاریم حقی از مردم ضایع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مطالبات به حق مردم از مسئولان و حاکمیت از مصادیق حقوق عامه به شمار می آید که تلاش برای تحقق آن ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: تحقق حقوق عامه امکان اصلاح ظاهری و باطنی جامعه را فراهم می کند که نهادهای اجرایی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه هر کدام به اندازه و توان خود سهمی ارزشمند و مهم در این حوزه دارند.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی بدون رعایت حقوق در جامعه معنایی ندارد و همه ائمه خواهان تحقق حق و حقوق مردم بوده اند.

وی راهبرد همکاری مشترک در تامین حقوق عامه در پیشگیری از وقوع جرم را ضروری خواند و اظهار داشت: در برخی از مواقع میدان عمل خالی می شود و نهادهای متولی همکاری نمی کنند.

ضرورت افزایش اختیارات دادستانی در تحقق حقوق عامه 

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: افزایش اختیارات مدعی العلوم برای انجام اقدام به موقع، در میدان و قاطعانه تحقق حقوق‌عامه را تسریع می کند.

علی اصفهانی در این نشست افزود: فرآیند کیفرخواست و دادرسی و تجدید نظر زمان زیادی را برای اجرای حکم می گذراند که این فرآیند طولانی قضایی، اثربخشی کمتری در تناسب بااقدام در عمل برای جبران تضییع حقوق مردمی دارد.

وی بیان کرد:  اگر دادستان در موقع ضایع شدن حقی از عموم به موقع اقدام و جریان را متوقف کند، آنگاه اثر بخشی بالاتر و نقش بازدارندگی خواهد شد.

دادستان اصفهان گفت: اقامه حقوق عامه جنبه مهمی دارد و برای تجلی این مهم باید تمهیدات لازم مثل افزایش اختیار دادستان ها در برخورد قاطع و به موقع فراهم شود.

وی ادامه داد: احیا و اقامه حقوق عامه با دستگاه قضایی است اما باید نهادهای دیگر در این زمینه سهم خود را ایفا کنند.

اصفهانی با اشاره به اینکه توسعه متناسب با  آمایش سرزمین از نیازهای مهم جامعه است، تصریح کرد: تدوین کتاب ها در این عرصه کفایت نکرده است بلکه باید در عمل اجرایی شود.

وی شناخت و شناسایی مصادیق حقوق عامه در دستگاه های اجرایی برای تحقق این امر را مهم خواند.

وی با اشاره به توصیه معصوم درباره نیاز جامعه به امنیت، عدالت، ارزانی قیمت و توسعه، خاطرنشان کرد: تضییع هر یک از این اصول مغایر با حقوق عامه است.

معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان اصفهان نیز از فعالیت ۱۵۵ پژوهشگر و ۲۹ داور در نخستین همایش حقوق عامه خبرداد و افزود: ۱۵۹ مقاله مرتبط با حقوق عامه به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۹۱ مورد مورد پذیرش قرار گرفت و بر اساس اعلام نظر کمیته علمی ۱۲ مقاله به  عنوان اثر برتر و ۵۸ مورد به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

رضا سجودی ادامه داد: شناسایی مصادیق حقوق عامه و ایجاد شبکه برای گفتمان و نهادینه سازی آن و همچنین مطالبه اجرا برای جامعه ضروری و اتحاد بین نهادهای مختلف اجرایی، قانونگذاری و نظارتی لازم است و از طرفی هم باید مردم نسبت به آن شناخت پیدا کنند.

وی شفافیت و آگاهی بخشی را ۲ مقوله مهم در تحقق حقوق عامه و تکمیل حلقه پیشگیری از وقوع جرم معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش حقوق عامه (از تئوری تا عمل) به همت دادگستری کل و دانشگاه پیام نور استان اصفهان روز پنجشنبه به مدت یک روز در محل ستاد دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد.

برچسب‌ها حقوق شهروندی اصفهان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق شهروندی اصفهان قوه قضاییه حقوق شهروندی اصفهان قوه قضاییه تحقق حقوق عامه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار « اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست من در شورا توجه به مسائل مدیریت شهری و تلاش برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر است.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخبان مردم در شورا و خادمان آن‌ها در مدیریت شهری باید پاسخگوی مشکلات شهروندان باشیم، افزود: بی‌شک جاری بودن آب در زاینده‌رود تأثیر بسزایی در طراوت هوای شهر اصفهان دارد، بنابراین از هیچ تلاشی برای جریان دائمی آب در این رود فروگذار نیستیم.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

شریعتی گفت: با توجه فرصت باقی مانده از زمان فعالیت مدیریت شهری ششم، دغدغه ما جمع‌بندی پروژه‌های شاخص در شهر اصفهان است که باید روند تکمیل آن‌ها تسریع شود؛ اولین موضوع در مورد اتمام فاز نخست خط دو متروی اصفهان است تا هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مسائل زیست‌محیطی از جمله حفظ نگهداری فضای سبز شهر اصفهان، همچنین پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا از دیگر اولویت‌های من در شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 747942

دیگر خبرها

  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند