Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:10:28 GMT

نبرد در تاسیسات اتمی چرنوبیل ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۱۰۹۴

نبرد در تاسیسات اتمی چرنوبیل ادامه دارد

درحالیکه «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که نبرد نزدیک تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل در این کشور در جریان است؛ شهردار کی‌یف نیز از وضع مقررات منع آمد و شد در این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، وزارت کشور اوکراین امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نبرد نزدیک تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت کشور اوکراین در این باره اعلام کرد که نبرد نزدیک تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل و انبار زباله‌های اتمی آن در جریان است.

بیشتر بخوانید: ماکرون: عواقب زیادی در انتظار اروپا است

از سوی دیگر، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در سخنانی ادعا کرد که نظامیان کشورش برای «پیشگیری از فاجعه چرنوبیل دوم» آماده هستند.

وی در این باره مدعی شد: نیروهای روسیه در تلاش برای تصرف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هستند. جنگ شدید می‌تواند منجر به مختل شدن زباله‌های هسته‌ای شود و این امر کل اروپا را تهدید می‌کند. اوکراین پیشنهاد بازگشت به مسیر صلح را مطرح کرده است!

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه اندکی پیش از ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) از سقوط یکی از فرودگاه‌های نظامی نزدیک شهر کی‌یف پایتخت این کشور خبر داد.

«زلنسکی» گفت که ارتش روسیه کنترل این فرودگاه را به دست گرفته است. پیش از این گزارش‌هایی از نبرد در این فرودگاه منتشر شده بود.
از سوی دیگر، شهردار کی یف از اعمال مقررات منع آمد و شد در پایتخت اوکراین از ساعت ۲۲ امشب تا ۷ صبح فردا جمعه (به وقت محلی) خبر داد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت چرنوبیل بحران اوکراین حمله روسیه به اوکراین ولادیمیر زلنسکی کی یف ارتش روسیه تهران اروپا روسیه اوکراین زلنسکی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هسته ای چرنوبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت انتظار ندارد مناقشه اوکراین در آینده نزدیک خاتمه یابد، اما اتحادیه اروپا باید به حمایت نظامی از کی‌یف ادامه دهد.

بورل در نشست ویژه «مجمع جهانی اقتصاد» در عربستان درباره همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه جهانی گفت: «وقتی در ابتدای جنگ گفتیم از اوکراین حمایت می‌کنیم، باید تا وقتی سربازان اوکراینی مقاومت می‌کنند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به پایان جنگ بگیرد، این حمایت را ادامه دهیم. اما این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.»

به نقل از ایسنا او با بیان اینکه جنگ اوکراین دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در نوامبر ادامه خواهد داشت، گفت: «ما باید در این بازه به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهیم. قرار نیست اروپایی‌ها برای دونباس کشته شوند، اما می‌توانیم کاری کنیم اوکراینی‌های بیشتری در این راه کشته نشوند.»

دونباس منطقه‌ای در شرق اوکراین است که از دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» تشکیل شده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شدند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند.

بورل گفت تخمین اینکه اروپایی‌ها باید تا چه مدت و چه میزان پول به اوکراین بدهند دشوار است، اما اگر اتحادیه اروپا حمایت خود از کی‌یف را قطع کند سرنوشت جهان به‌کلی تغییر خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900959

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین