Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: اولین مرکز تخصصی نوآوری گیربکس ایران با هدف بهره گیری از ایده های برتر شرکتهای دانش بنیان در تولید گیربکس های خودرو و صنایع بزرگ در شرکت نیرو محرکه قزوین راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور داود اسماعیل پور مدیرعامل شرکت نیرو محرکه، وزیری عضو هیئت مدیره و قائم مقام تحقیقات مهندسی و نوآوری شرکت، زینی مدیر طرح های کلان ستاد فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، مافی رئیس پارک علم و فنآوری قزوین و مدیران تحقیقات چند شرکت مهم خودروسازی، اولین مرکز تخصصی نوآوری گیربکس ایران با هدف بهره گیری از ایده های برتر شرکتهای دانش بنیان در تولید گیربکس های خودرو و صنایع بزرگ در شرکت نیرو محرکه در شهر صنعتی البرز قزوین راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرکز قرار است هشت شرکت دانش بنیان مرتبط با صنعت قطعه سازی و گیربکس خودرو مستقر شده و ایده های خود را تجاری سازی کنند. 

در این مراسم مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت گفت: قزوین به عنوان قطب صنعت خودرو و قطعه سازی در کشور مطرح است و شرکت نیرو محرکه با سابقه 20 ساله بزرگترین تولید کننده قطعات مهم گیربکس خودرو در کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: گردش مالی در صنعت گیربکس حدود 3 هزار میلیارد تومان است و با تحولی که در صنعت قطعه سازی رخ داده امروز بخش عمده ای از نیاز خودروسازی در داخل کشور تامین می شود و با وجود شرکت هایی چون نیرو محرکه می توان ادعا کرد صنعت خودروسازی و قطعه سازی در مسیر توسعه شتابانی قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: در راستای تقویت شرکت های دانش بنیان و کمک به توسعه فنآورانه در بخش صنعت موضوع راه اندازی «مرکز نوآوری گیربکس ایران» در شرکت نیرو محرکه اتفاق علمی و صنعتی بسیار مهم و ارزشمندی است که با استقرار حداقل هشت شرکت دانش بنیان فعال در عرصه گیربکس می توان امیدوار بود توسعه و شکوفایی این صنعت با محوریت نیرومحرکه در کشور محقق شود.

مافی تصریح کرد: خوشبختانه اولین فعالیت فناورانه در بخش صنعت را در شرکت نیرو محرکه شاهدیم که با این کار ارتباط دانشگاه و صنعت برقرار شده و با داشتن اساسنامه قوی و جامع می توان امیدوار بود با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی در رشته های مختلفی چون مکانیک، مگاترونیک، به موفقیت های بیشتری دست یابیم. 

وی اضافه کرد: شرکت های تولیدی چرخشگر، کرمان موتور و نیرو محرکه قرار است در این مرکز نوآوری گیربکس ملی مستقر شده و ایده های خود را برای تجاری سازی و تولید محصول عملیاتی کنند.

مافی گفت: مرکز نوآوری گیربکس ایران با حمایت معاونت علم و فنآوری ریاست جمهوری، پارک علم و فنآوری قزوین و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری راه اندازی شده و فعالیت خواهد کرد و قرار است نقش محوری ایفا کرده و به پویایی صنعت تولید گربکس کمک کند.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین در ادامه اظهارداشت: تلاش می کنیم در پارک نقش تسهیل گر را ایفا کرده و زمینه اتصال توانمندی دانشگاهها و فارغ التحصیلان به صنعت را ممکن کنیم تا ایده های ارائه شده در این مرکز با کمک شرکت های دانش بنیان به محصول تبدیل شود.

سال آینده آماده برگزاری رویدادی بین المللی خواهیم بود

مافی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای مرکز نوآوری گیربکس ایران تصریح کرد: در سال آینده آمادگی داریم تا رویداد ایده های برتر گیربکس را در سطح بین المللی برگزار کنیم تا نام نیرو محرکه به عنوان یک برند در تولید گریبکس خودرو و صنایع دیگر در سطح خاور میانه نیز مطرح شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین از همکاری مدیرعامل شرکت نیرو محرکه و معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری در راه اندازی این مرکز در کمتر از یک سال تشکر و قدردانی کرد.

همچنین اولین رویداد فنآورانه گیربکس عصر روز پنجشنبه با معرفی ایده های برتر در شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین به کار خود پایان داد.

در این رویداد که روزهای چهارم و پنجم اسفند برگزار شد پس از بررسی 13 ایده رسیده در نهایت ایده احمدرضا افسری از دانشگاه کاشان با موضوع «گیربکس مغناطیسی» اول شد، اسماعیل حق گو از گیلان با ایده «دستگاه عیب یاب و تست آزمون گیربکس اتوماتیک» به عنوان نفر دوم و افشین شریعت از خراسان رضوی با ایده «گیربکس خورشیدی افزاینده سرعت» به عنوان نفر سوم برتر معرفی شدند.

در ادامه قرارداد تولید محصول میان مرکز نوآوری گیربکس نیرو محرکه و دو شرکت دانش بنیان امضا شد.

در این مراسم مرکز نوآوری گیربکس ایران در شرکت نیروئ محرکه افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا هیئت مدیره حمل و نقل معاون ایران خودرو صنعت علم و فناوری ریاست جمهوری فناوری خراسان رضوی پارک علم و فنآوری قزوین رئیس پارک علم و فنآوری قزوین مرکز نوآوری گیربکس ایران شرکت نیرو محرکه دانش بنیان ایده های برتر راه اندازی شد ریاست جمهوری قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان

  مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش در حل مسائل شرکت توزیع برق همدان جای قدردانی دارد، گفت: مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان پیش نیازهایی، چون تفکر، دانش‌ورزی و ارتقای بهره‌وری را پشت سر گذاشته و حرکت به سمت بهره‌گیری از علم و دانش در حل مسائل دارد.

مصطفی شاه بوداغیان با بیان اینکه تصمیمات آینده ما بر مبنای داده‌ها و هوش مصنوعی است که باید به بهترین شکل از آن‌ها برخوردار شد، اظهار کرد: ستادی در وزارت نیرو شکل می‌گیرد که نیرو‌های شرکت توزیع برق استان همدان می‌تواند با ارتباط‌گیری با آن سرعت پیشرفت کار خود را را در پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بیشتر کنند.

شاه بوداغیان با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی را با درصد خطای بسیار پایین داشته باشیم، گفت: شرکت توانیر و مجموع شرکت توزیع در این مسیر قدم گذاشتند و امیدواریم در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که همه فرآیند‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و داده‌ها باشد و تصمیمات کاملا علمی شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ناترازی در صنعت برق داشتیم بنابراین باید تغییر در حوزه مصرف صورت بگیرد و به اعتدال در مصرف برسیم.

امیرضا یوسفیان با بیان اینکه امروز حرکت به سمت انرژی تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: از صرفه‌جویی می‌توانیم به سمت تامین تولید برویم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه در موضوع مصرف در همه حوزه‌ها ناترازی وجود دارد بر فرهنگ مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: در خیلی از حوزه‌ها از جمله آب اهل اسراف هستیم و امروز فروچاله‌هایی که به وجود آمده، نتیجه مصرف بی‌رویه ماست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تامین آب شرب شهر همدان با تلاش‌های انجام شده و اهتمام دولت، گفت: سال گذشته با وجود خشکسالی و کمبود ذخایر منابع آبی توانستیم آب لازم را تامین کنیم تا مشکل آب همدان حل شود، با این حال از آب برای شستشوی منازل و خودرو‌ها استفاده می‌کنیم که این مسائل نیاز به تحلیل رفتار‌های فرهنگی دارد.

او با بیان اینکه کارگر ماهر و پرانگیزه رکن جهش تولید است، افزود: نگاه وزارت نیرو به کار و کارگر و نیروی انسانی منطبق بر نگاهی است که دین اسلام تبیین و تاکید کرده است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد