Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:11:19 GMT

ثبت ۶۲۸ زمین لرزه در استان کرمان طی ۹ ماه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۱۳۰۶

ثبت ۶۲۸ زمین لرزه در استان کرمان طی ۹ ماه

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان- رضا فلاح در سفر و دیدار یک روزه مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد به کرمان به حادثه خیزی استان کرمان پرداخت و گفت: همراهی و پشتیبانی مدیریت بحران استانداری از جمعیت هلال احمر استان در امر پاسخگویی و امدادرسانی سریع و به موقع حوادث تاثیر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او آموزش و پیشگیری ۲ رکن اساسی امدادونجات هست و آموزش عموم مردم بسیار حائز اهمیت است که این آموزش‌ها باعت شد در وقوع حوادث اخیر در کرمان شاهد کاهش تلفات جانی باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان می گوید: نقش ذاتی جمعیت هلال احمر در حوزه پیشگیری، پاسخگویی و بازتوانی در حوادث است و تبادل اطلاعات و تجربیات، نقد و بررسی و رفع نقاط ضعف در پیشبرد اهداف جمعیت و پاسخگویی به موقع در حوادث بسیار موثر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: کرمان و یزد، نقاط مرزی و شرایط اقلیمی جغرافیایی مشترکی با هم دارند و قطعا در حوادث می‌توانند در کنار یکدیگر در امدادرسانی‌ها به آسیب دیدگان در  سریع ترین زمان کمک کنند.

به گفته او جمعیت هلال احمر استان کرمان با توجه به وظیفه ذاتی اش تلاش می‌کند در کمترین زمان بهترین پاسخ در حوادث را داشته باشد.

فلاح می‌گوید: با توجه به وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر در امر نجات جان انسان‌ها، می‌طلبد این همدلی‌ها و همراهی ها  در همه استان‌ها اتفاق بیافتد تا شاهد پیشرفت و موفقیت در امر امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث باشیم.

او گفت: اجرای مانور فرضی مشترک  میان اعضای کارگروه‌های امدادونجات مدیریت بحران استان‌های یزد و کرمان امری حائز اهمیت است و با کسب تجربه، نقد و بررسی این مانور‌ها باعث افزایش تعاملات بین دستگاه‌های امدادرسان می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: هرچه دانش، مهارت و تخصص امدادگران و نجاتگران در حوزه امدادونجات افزایش و ارتقا یابد در زمان حوادث، امدادرسانی‌ها تخصصی‌تر و موفق‌تر خواهد بود.

مجید سعیدی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در این نشست می‌گوید: طی سال‌های اخیر با راه اندازی خانه‌های هلال و آموزش افراد بومی در روستاها، این مراکز بهترین فرصت و ظرفیت برای مدیریت بحران در حوادث را ایجاد کردند. 

به گفته او در دقایق اولیه وقوع حادثه، دسترسی ما در روستا‌ها به خانه‌های هلال زیاد و ارزیابی مناطق حادثه دیده  از سوی اعضای آموزش دیده این مراکز انجام می‌شود و مدیریت بحران استانداری از این ظرفیت در زمان وقوع حوادث بهره می‌گیرد.

او در ادامه ضمن قدردانی از خدمات خالصانه، داوطلبانه و بی ادعای نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر گفت: حضور امدادگران در زمان وقوع حوادث باعث آرامش و تسلای خاطر آسیب دیدگان و حتی اعضای مدیریت بحران است.

سعیدی می گوید: طی ۹ ماهه اول امسال در استان کرمان، ۵۸ حادثه طبیعی و  ۶۲۸ زمین لرزه رخ داده است که چندین زمین لرزه بالای ۵ ریشتر ثبت شده است.

او گفت: اقدامات پیشگیرانه در نقاط مختلف و حادثه خیز استان بسیار مهم هستند و استان ما همیشه باید آماده و پاسخگو در حوادث باشد.

حرازی زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد هدف از این دیدار و بازدید از بخش‌های مختلف آموزشی و امدادی جمعیت هلال احمر کرمان را  افزایش ارتباط و هماهنگی بین بخشی جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان‌های کرمان و یزد عنوان کرد.

او گفت: اجرای مانور مشترک بین استان یزد و کرمان در منطقه بیاض کرمان در کسب تجربیات مشترک دستگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران این ۲ استان بسیار موثر بود.

او می‌گوید: در استان کرمان حوادث گوناگونی رخ می‌دهد و جمعیت هلال احمر کرمان به خوبی در حوادث به مردم خدمت رسانی کرده است.

به گفته او اقدامات و عملکرد جمعیت هلال احمر استان کرمان و مدیریت بحران استانداری این استان در یزد زبانزد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان یزد با همراهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با استاندار کرمان و پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور دیدار و گفت و گو کردند و در ادامه این سفر با حضور در گلزار شهدا و با ذکر قرائت فاتحه با آرمان‌های شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید میثاق کردند. 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر مدیریت بحران مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان مدیریت بحران استانداری مدیریت بحران استان جمعیت هلال احمر مدیریت بحران مدیریت بحران گفته او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان