Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@13:35:19 GMT

هم افزایی نهادها و تشکل های فرهنگی ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۱۹۹۹

هم افزایی نهادها و تشکل های فرهنگی ضروری است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «محمد رعیت» در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آق قلا که در محل مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر اولویت بودن حوزه فرهنگی به درستی عمل شود، سایر بخش های اجتماعی، اقتصادی و ورزشی درست شده و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 به گفته وی؛ با همدلی و هم افزایی در میدان عمل می توان برای حوزه فرهنگ و هنر که مظلوم واقع شده است کارهای مثبتی انجام داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اولویت بخش فرهنگ و هنر استان را سپردن امور فرهنگی و هنری به مردم و متخصصان دانست و گفت: از همه مسئولان انتظار است شخصا به بین مردم بروند و برای تقویت این بخش کاری انجام دهند.

وی، افزود: با نشستن پشت صندلی اداره و سپردن آن به زیردستان و کارمندان، امور فرهنگی و هنری جلو نخواهد رفت.

به گفته وی؛ به دنبال تشکیل انجمن ها، موسسات، آموزشگاه ها و تقویت تشکل های تخصصی موجود و کشف و هدایت استعدادها به ویژه در میان نوجوانان و جوانان باشید؛ زیرا کارهای تک محوری به نتیجه مطلوب منجر نمی شود.

رعیت با اعلام اینکه گذر فرهنگی شهرستان ایجاد می شود، تصریح کرد: با توجه به درخواست مسئولان شهرستان و مطالبه جدی اهالی فرهنگ و هنر شهرستان این گذر فرهنگی شکل می گیرد.

وی، ادامه داد: برای اجرایی کردن این امر ضرورت دارد همه دستگاه ها و نهادهای مسئول استانی و شهرستانی پای کار باشند.

به گفته وی؛ ایجاد گذر فرهنگی بستری مناسب برای تقویت اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه هنر هدیه و عطیه خداوندی برای انسان است، ابراز کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات امکان بهره مندی از آن را پیدا کرده است، هنگامی که ذات هنر اینگونه است؛ وقتی این موهبت در نگاه هنرمند با مفاهیم کلام الهی تطبیق می شود راه و مسیر را برایمان مشخص می کند.
وی، افزود: ذات هنر با هیچ معیار مادی قابل ارزش گذاری نیست و هنرمندان برای پول و مادیات کار نمی کنند؛ بلکه برای دل کار می کنند و هنر نزد آنها امانتی است که باید به آیندگان سپرده شود.

به گفته وی؛ کمک کنیم همه فرهنگ را در اولویت بدانند و برای فرهنگ کار بکنند؛ چیزی که از دغدغه های مقام معظم رهبری است تا اولویت فرهنگی در ذهن و افکار مسئولان و مردم نهادینه شود.

انجمن های فرهنگی و هنری به صورت موسسه ثبت شوند

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا نیز در این نشست با بیان اینکه سازو کار رسمی انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری به صورت موسسه ثبت شوند، گفت: برخی از انجمن ها هنوز ثبت رسمی نشده اند و ضروی است با شکل گیری انجمن های هنری و برگزاری انتخابات به صورت موسسه درآیند.

«مرجان طریک»، اظهار کرد: انجمن ها بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و بسیاری از آنها ساماندهی شده اند.

به گفته وی؛ سعی کردیم برای هر انجمن یک مکان خاصی در نظر بگیریم تا پیگیری و انجام امورات آنها در اسرع وقت انجام شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا با اعلام اینکه با وجود محدودیت های کرونایی فعالیت انجمن های هنری شهرستان قطع نشده است، تصریح کرد: دفتر نمایندگی خوشنویسی شهرستان از اسفند ماه 1398 افتتاح شده و در حال حاضر 5 هنرمند ممتاز در شهرستان دارد.
وی، افزود: انجمن ادبی شهرستان نیز فعالیت خوبی دارد و امسال کتاب 2 نفر از نویسندگان این انجمن برای چاپ ارسال شده است.

به گفته وی؛ انتخابات انجمن تجسمی نیز برگزار شد و با این کار هنرمندان بیشتری به سمت این انجمن تشویق و ترغیب شدند.

گفتنی است، در این دیدار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آق قلا، دغدغه ها، پیشنهادها و خواسته های خود را در فضایی صمیمانه مطرح کردند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز دستورات مقتضی را برای حل مسائل و مشکلات آنها صادر کرد.


انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا فرهنگی و هنری فرهنگ و هنر انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود