Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سه شنبه همین هفته بود که خبر تصویب طرح صیانت در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی با  ۱۸ رأی موافق منتشر شد، طرحی که از زمان رسانه ای شدنش با نظرات مختلفی روبرو بود.

طرح صیانت هنوز به قانون تبدیل نشده ولی مخالفان و موافقان بسیاری در همین مدت زمان کم برای خود دست و پا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود پس از تصویب کلیات، نمایندگان کمیسیون مشترک باید جزئیات طرح را بررسی کنند اما در ساعات پایانی روز سه شنبه نمایندگان مجلس کلیات این طرح را رد کردند.

پای صحبت‌های کارشناسان و فعالان فضای مجازی درباره این طرح نشستیم.

تحلیل‌گر و کارشناس فضای مجازی گفت: کلیت طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی چندین سال است که مورد بحث کارشناسان است ولی چند ماه است که این موضوع رسانه ای شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

سهیل تقوی گفت: به خاطر اینکه عموم مردم این روزها استفاده‌های مختلفی مانند کسب و کارهای آنلاین و استفاده روزمره از اینترنت دارند، نگرانی برای آنها به‌وجود آمده است که با مسدود سازی اینترنت چه بلایی بر سر کسب و کارهای‌شان می‌آید.

او گفت: به دلیل درست مطرح نکردن نوع اجرای این طرح این نگرانی‌ها بیشتر و بیشتر شد و حتی واکنش های رسانه های خارجی و معاند هم آبی بر این آتش ریخت و مردم را بیشتر دلواپس کرد. 

این تحلیل‌گر فصای مجازی گفت: برای مردم که از سیاستگذاری های دولتی و رگولاتوری اطلاعات چندانی ندارند باید به صورت منطقی شفاف سازی شود که این طرح چیست، چگونه اجرا می‌شود و به سوالاتشان باید در این زمینه پاسخ داده شود و آن ها را از جزئیات مسئله آگاه کرد. 

تقوی گفت‌: در این موضوع بسیار مهم مسئولان نباید چراغ خاموش حرکت کنند شفافیت و آگاه سازی درباره این طرح بسیار دارای اهمیت است و مردم باید بدانند که نگرانی هایشان در این مورد بجاست یا نه؟ مردم باید بدانند که محدودیت ها و مسدود سازی هایی که از آن حرف می‌زنند صحت دارد یا نه؟! 

او گفت: این عدم شفافیت در نوع مطرح کردن طرح صیانت مردم را دچار ابهام و نگرانی کرده است. 

طرح صیانت برای مردم مبهم است

مرتضی قربانی یکی از فعالان رسانه ای مشهد نیز گفت: مبهم بودن این طرح یکی از نکات مهمی است که حتی کارشناسان به آن اذعان دارند، اصلا مشخص نیست این طرح چیست و چگونه باید اجرا شود.

او گفت: در قسمت هایی از طرح صیانت دوگانگی هایی وجود دارد همین مبهم بودن و وجود دوگانگی کلیت طرح را زیرسوال می‌برد. 

قربانی گفت: اگر این طرح بهترین طرح در کشور هم باشد به دلیل بد پیاده کردن آن، درست اقناع نکردن مردم و اجرایی کردنش در بدترین زمان، تبدیل به یک طرح غیرقابل قبول از سوی مردم شده است. 

او گفت: در کشور ما بالاخره فضای مجازی و نرم افزارهای خارجی تاحدودی کنترل شده هستند و اینکه میگویند با اجرای این طرح میخواهند فضای مجازی را کنترل کنند درست نیست.

قربانی گفت: به دلیل اینکه درباره این طرح درست شفاف سازی نشده و مردم را از جزئیات این طرح آگاه نکردن، مردم نیز نسبت به اجرایی شدن طرح صیانت گارد گرفتند و اگر شفاف سازی شده بود این همه اعتراض و مخالفت به وجود نمیامد.

انتهای پیام //ف. ب. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صیانت از فضای مجازی طرح صیانت فضای مجازی طرح صیانت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد