Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوی راهیان نور که به علت شیوع کرونا دو سال بود برگزار نمی‌شد قرار است مجددا از سرگرفته شود و بر همین اساس بسیج دانشجویی طی فراخوانی ثبت‌نام از دانشجویان برای شرکت در این اردو‌ها را آغاز کرده است.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، آزمون ورودی دوره دکترای سال تحصیلی ۱۴۰۱ هم‌زمان با سراسر کشور، امروز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در در دانشگاه‌ها و مراکز اعلام شده در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر همین اساس از میان ۱۸۶۵۵۶ داوطلب کنکور دکتری در کشور، ۹۱۱۸ داوطلب، از استان فارس حضور دارند که از این تعداد؛ ۶۶۵۴ نفر آنها از شهرستان شیراز هستند. همچنین داوطلبان شرکت کننده استان گیلان در این آزمون، ۵ هزار و ۴۱۳ نفر هستند که آزمون آن‌ها در ۴ حوزه دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و بندر انزلی و آموزش و پرورش انزلی برگزار می‌شود.


علیرضا افشاری‌فر، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، درخصوص کنکور دکتری۱۴۰۱ می‌گوید: امسال هم تمام تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مانند سال‌های گذشته در نظر گرفته شده و تمامی داوطلبان، طبق دستورالعمل‌ها موظف هستند که نکات بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید:

آزمون دکترای سال تحصیلی ۱۴۰۱ صبح جمعه در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود رقابت بیش از ۵ هزار داوطلب گیلانی در آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ برگزاری کنکور دکتری با حضور ۹ هزار و ۱۱۸ داوطلب در استان فارس  

 

فراخوان ثبت نام اردوی راهیان نور

از زمان ویروس کرونا شیوع بیش از دوسال می‌گذرد و در این مدت اردوی راهیان نور دانشجویی با توجه به شرایط به وجود آمده برگزار نشد، اما بعد از گذشت این مدت با توجه واکسینه شدن بیش از ۶۰ درصد مردم قرار است اردوهای راهیان نور مجددا از سرگرفته شود. در همین راستا فراخوان ثبت‌نام این اردو از سوی بسیج دانشجویی سراسر کشور اعلام شده است. در این اردو‌ها کارگاه‌هایی با موضوع هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری روایت می‌شود که هدف از برگزاری آن، آشنایی دانشجویان با روحیه شهادت طلبی است.

بیشتر بخوانید:

جلسه قرارگاه راهیان نور شهید علم‌الهدی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد آغاز اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی قزوین پس از وقفه دوساله ثبت نام «کاروان راهیان نور» دانشگاه تبریز آغاز شد آغاز اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی دانشجویان سبزواری در اردوی راهیان نور شرکت می کنند بودجه ۱۰ میلیون تومانی راهیان نور برای گلستان!  

 

  مخالفت نماینده قزوین به واگذاری بیمارستان دولتی به بخش خصوصی

اخیرا خبری مبنی بر اینکه اقداماتی جهت واگذاری بیمارستان دولتی شهدای آبیک قزوین به بخش خصوصی منتشر شد، که این خبر نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرد و از سویی مخالفت نماینده مجلس و برخی از مسئولان استانی را به همراه داشت.


واگذاری یک بیمارستان دولتی در قزوین این سؤال را ایجاد کرده که آیا واگذاری بحث درمان به بخش خصوصی به معنای این است که هزینه‌های خدمات درمانی در بخش خصوصی را مردم باید از جیب خود پرداخت کنند یا اینکه بخش خصوصی در تولید خدمات درمانی مشارکت می‌کند و هزینه‌هایش را دولت می‌پردازد؟

سهم پرداختی مردم از هزینه‌های بهداشتی و درمانی یکی از بیشترین سهم‌ها در جهان است؛ بنابراین اینکه خدمات درمانی به بخش خصوصی واگذار شود و هزینه‌ها را مردم بپردازند امری نامطلوب است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای واگذاری بیمارستان شهدای آبیک قزوین به بخش خصوصی چه بود؟  

  افشای میزان حقوق کارکنان شهرداری کرمان

شهردار جوان کرمان، سنت حسنه‌ای را پایه گذاشته و بخشی از وب سایت شهرداری را به اعلام میزان حقوق کارکنان خود اختصاص داده است. در این سامانه به طور دقیق اعلام می شود که هریک از کارکنان در هر سمت و رده کاری، چه مقدار حقوق دریافت می‌کنند.

این سنت حسنه را برخی دیگر شهرداران نیز دنبال کردند؛ مثل شهردار سبزوار که سامانه‌ای با عنوان «سامانه جامع شفافیت شهرداری سبزوار» روی وبسایت شهرداری قرار داده و در آن لیست زبانه‌هایی مانند لیست پرسنل شهرداری، لیست پرسنل شرکتی، لیست شورای مدیران، سامانه جامع امور قرارداد‌ها و لیست شفاف املاک و مستغلات قرار داده شده است. هرچند واژه مستغلات با غلط املایی در این سامانه نوشته شده، اما در آن املاک متعلق به شهرداری با سرشناسه‌هایی مانند نوع ملک، نوع کاربری و نوع بهره برداری اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

شفافیت به سبک شهرداری سبزوار/ ۷۰ درصد املاک بدون کاربری مانده    اجرای طرح آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل 

از روز شنبه نهم بهمن که دستور رئیس جمهور خطاب به استانداران ابلاغ شد تا روز جمعه ۲۹ بهمن و پایان ضرب الاجل ابراهیم رئیسی به متخلفان و متجاوزان و در عرض ۲۰ روز، صد‌ها کیلومتر از سواحل شمال و جنوب کشور آزاد شد.

می توان گفت در این ۴۸۰ ساعت چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاد. لودر‌ها و ماشین‌های سنگین از ابتدای صبح تا پاسی از شب در اقدامی بی سابقه به کار افتادند، تیغه زیر بلوک‌های سیمانی و فنس‌های فلزی انداختند و سواحل به اسارت گرفته شده دریا‌ها را در شمال و جنوب آزاد کردند. این سواحل حالا دارند نفسی به راحتی می‌کشند و بی آن که حجم سنگین آجر و سیمان و پلشتی سیم‌های خاردار و حصار‌ها را تحمل کنند پذیرای موج‌های دریا شده اند.


در این راستا، در پی تأکید مسئولان قوه مجریه و قضاییه پس از شناسایی عملیات تخریب تاسیسات حریم ۶۰ متری سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر با همکاری مسئولان استانداری بوشهر و ادارات متولی اراضی دولتی عملیات رفع تصرف تاسیسات حریم سواحل آغاز شد. طرح آزادسازی سواحل به استان بوشهر با همکاری اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی و مساعدت نیروی انتظامی پس از صدور دستور قضایی حدود بیش از ۱۱ هکتار به میزان ۱۱۷ هزار متر مربع از اراضی ساحلی در شهرستان‌های عسلویه، دیر و تنگستان رفع تصرف و آماده استفاده عموم مردم شد.

بیشتربخوانید:

۱۱ هکتار از اراضی ساحلی در استان بوشهر رفع تصرف شد توقف آزادسازی سواحل در حاشیه کارون / تعلل استانداری در اجرای دستور رئیس جمهور تخریب ۱۱ مجتمع تفریحی در حاشیه رودخانه‌های فارس / رفع تصرف ۲۱ هکتار از اراضی   تصرف غیر قانونی اراضی ملی و طبیعی مسئله تازه‌ای نیست

اراضی ملی متعلق به عموم افراد جامعه بوده و باید مطابق با مصالح عامه مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند، اما با این وجود در سال‌های اخیر به دلیل افزایش جمعیت، افزایش قیمت خرید مسکن، سودجویی برخی افراد فرصت طلب و... تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی مناطق مختلف کشور از جمله استان ایلام افزایش داشته است.

تصرف غیر قانونی اراضی ملی و طبیعی مسئله تازه‌ای نیست، اما گسترش این پدیده و نبود ساز و کار جهت مقابله قاطع با زمین‌خواران باعث می‌شود بخش وسیعی از جنگل ها، کوه‌ها و اراضی ملی در کشور و به تبع آن استان ایلام تخریب شوند.

این روز‌ها در اطراف شهر ایلام پدیده کوه خواری بسیار زیاد شده است، افرادی سودجو و دلال با تخریب اراضی ملی، جنگل‌ها و کوه‌های اطراف شهر ایلام نسبت به ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند. متاسفانه این پدیده باعث افزایش حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی در شهر نیز شده است. به صورت واضح در ساخت و ساز‌ها و اطراف منازل درختان بلوط قابل مشاهده هستند.

بیشتر بخوانید:

زمین خواری، تهدیدی بزرگ در ایلام / لزوم برخورد با کوه‌خواران در دهلران  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوی راهیان نور کنکور دکتری 1401 سازمان سنجش وزارت علوم اردوی راهیان نور بیشتر بخوانید بسیج دانشجویی بخش خصوصی اراضی ملی اعلام شده رفع تصرف هزینه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: ۱۲ هزار و ۳۵۶ داوطلب در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی آموزش پرورش ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کردستان، اکبر اسدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۵۶ داوطلب در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی آموزش پرورش ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت در استان کردستان برگزار خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه این آزمون جز بزرگترین آزمون‌های استخدامی کشور است، خاطرنشان کرد: در استان کردستان هشت هزار و ۹۵۶ نفر خانم و سه هزار و ۴۰۰ نفر آقا ثبت نام کرده‌اند.

اسدی در خصوص حوزه های امتحانی این آزمون گفت: سنندج، سقز، مریوان و بیجار چهار حوزه امتحانی این آزمون هستند که به تفکیک در شهرستان مریوان یک هزار و ۴۷۹ نفر، بیجار ۶۳۹ نفر، سنندج هفت هزار و ۶۷۱ نفر و در شهرستان سقز دو هزار و ۵۵۷ داوطلب به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

اسدی اضافه کرد: اعلام نتایج آزمون پس طی سایر مراحل بر روی سایت آزمون جهاددانشگاهی www.hrtc.ir قرار می‌گیرد.

کد خبر 749485

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • اعزام سه هزار نفر از بسیجیان لرستانی به اردوی راهیان نور غرب کشور
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد