Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: روز پنج شنبه با دستور پوتین، روسیه به صورت گسترده ای به اوکراین حمله کرد. حمله ای که اکنون وارد دومین روز خود شده است. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زلنسکی: در اوکراین می‌مانم/ دیر یا زود روسیه مجبور به گفت‌وگو با ما است ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۶

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صبح جمعه با انتشار یک پیام ویدئویی جدید، خواستار مقاومت در برابر روسیه شد و از متحدان اوکراین برای دومین بار در چند ساعت گذشته انتقاد کرد. او در اظهاراتی که به نظر می‌رسید به ایالات متحده اشاره دارد، گفت: امروز صبح، ما به تنهایی از کشور خود دفاع می‌کنیم. درست مثل دیروز، قدرتمندترین کشور جهان از دور به آن نگاه می‌کرد.

به گزارش رویترز، وی متعهد شد در حالی که نیروهایش با نیروهای روسیه که در حال پیشروی به سمت پایتخت در «بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم می‌جنگند»، در کی‌یف بماند.

زلنسکی در پیامی ویدیویی گفت: دشمن من را به عنوان هدف شماره یک مشخص کرده، خانواده من هدف شماره دو هستند. آن‌ها می‌خواهند با نابود کردن رئیس دولت، اوکراین را از نظر سیاسی نابود کنند. من در پایتخت خواهم ماند. خانواده من نیز در اوکراین هستند.

پیش‌تر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، در پاسخ به این سوال که آیا نگران امنیت زلنسکی است یا خیر، به «سی‌بی‌اس» گفت: تا جایی که می‌دانم، رئیس‌جمهور زلنسکی در سمت خود در اوکراین باقی می‌ماند و البته ما نگران امنیت همه دوستانمان در اوکراین هستیم، مقامات دولتی و دیگران.

زلنسکی همچنین با بیان این که جهان همچنان آنچه را که در حال وقوع است از دور تماشا می‌کند، گفت: «اوکراین تنها ماند، روسیه تحت تاثیر تحریم‌های جدید قرار نگرفت». وی افزود: دیر یا زود، روسیه باید با ما در مورد پایان دادن به این عملیات نظامی، در مورد پایان دادن به این تهاجم صحبت کند و هر چه زودتر این گفت‌وگو آغاز شود، خسارات روسیه کمتر خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد نیروهای روسیه مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند و از روس‌ها خواست که علیه جنگ اوکراین اعتراض کنند. زلنسکی گفت: در ساعت ۴ صبح، نیروهای روسی به حملات موشکی خود به خاک اوکراین ادامه دادند. آن‌ها می‌گویند که فقط تأسیسات نظامی را هدف قرار می‌دهند، اما این‌ها دروغ است. در واقع، آن‌ها تشخیص نمی‌دهند که در کدام مناطق عملیات انجام می‌دهند. در آسمان کی‌یف (امروز صبح)، گلوله‌باران شد. در یک آپارتمان مسکونی آتش‌سوزی شد. چنین حملاتی به پایتخت ما از سال ۱۹۴۱ رخ نداده است.

تصاویری از ویرانی های ناشی از حملات هوایی و موشکی روسیه یه اوکراین ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۳ اوکراین: امروز سخت‌ترین روز خواهد بود ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۴۸

«آنتون هراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین:

امروز سخت‌ترین روز خواهد بود، روسیه امروز به کی‌یف حمله می‌کند. مدافعان کی‌یف با موشک‌های ضد تانک که از متحدان بین‌المللی دریافت کرده‌اند، آماده هستند.

ادعای اوکراین درباره ۸۰۰ تلفات در میان نیروهای روسی ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۴۱

وزارت دفاع اوکراین می‌گوید که نیروهای مسلح این کشور از آغاز تهاجم در ساعات اولیه روز پنجشنبه، حدود ۸۰۰ تلفات به نیروهای روسیه وارد کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، هنوز مشخص نیست که آیا این وزارتخانه تنها به تعداد کشته‌شدگان اشاره می‌کند یا خیر.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که بیش از ۳۰ تانک روسی و همچنین هفت هواپیمای روسی و شش بالگرد منهدم شده است. سی‌ان‌ان گزارش داد به طور مستقل نمی‌تواند آمار ارائه شده از سوی اوکراین را تایید کند.

 

درگیری شدید ارتش اوکراین با نیروهای روسی در اطراف کی‌یف ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۳۶


بر اساس اطلاعات ستاد کل اوکراین، ارتش در حال حاضر به شدت با نیروهای روسی در منطقه شمال غربی کی‌یف درگیر است.

درگیری در فرودگاه مهم استراتژیک هاستومل نیز جریان دارد و نیروهای اوکراینی در آنجا مواضع خود را حفظ کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نیروهای روسی همچنین به فرودگاه شهر ریونه در غرب این کشور حمله کردند.‎

درگیری و حملات از نقاط دیگر مانند شهر سومی در شمال شرق اوکراین نیز گزارش شده است.

وزارت دفاع اوکراین همچنین از شلیک موشک به منطقه Zaporizhia در جنوب اوکراین در صبح روز جمعه خبر داد.

بلینکن: شواهد حاکی از تصمیم روسیه برای محاصره کی‌یف است ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۹

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: همه شواهد نشان می دهد که روسیه قصد تهدید و محاصره کی‌یف را دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی افزود: ما معتقدیم که مسکو برنامه هایی را برای نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم اوکراین طراحی کرده است.

وی در نشست ویژه سازمان همکای و امنیت اروپا گفت: اقدامات روسیه توهین به دموکراسی، حقوق بشر و نجابت انسانی است.

وزیر دفاع آمریکا: پیاده‌نظام روسیه ۳۰ کیلومتر با کی‌یف فاصله دارد ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۹

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با بعضی اعضای کنگره آمریکا گفت که پیاده نظام مکانیزه روسیه که از بلاروس وارد اوکراین شده‌اند، حدود ۲۰ مایل (تقریبا ۳۲ کیلومتر) با کی‌یف فاصله دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با اعضای کنگره آمریکا گفت که پیاده نظام مکانیزه روسیه که از بلاروس وارد اوکراین شده‌اند، حدود ۲۰ مایل (تقریبا ۳۲ کیلومتر) با کی‌یف فاصله دارند.

ژاپن تحریم های بیشتری بر روسیه اعمال می کند ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۸

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن که در واکنش به برسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک توسط روسیه تحریم هایی علیه این کشور اعمال کرده بود، گفت که توکیو بخاطر اقدام نظامی مسکو علیه کی یف تحریم‌های بیشتری علیه مسکو وضع می کند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، کیشیدا روز جمعه با اعلام این‌که ژاپن بخاطر حمله روسیه به اوکراین تحریم های بیشتری علیه مسکو اعمال خواهد کرد، به کشورهای تحریم کننده روسیه پیوست. 

زلنسکی: هدف شماره یک، من هستم ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۷

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفته است: "دشمن من را به عنوان هدف شماره یک مشخص کرده، و خانواده ام هدف شماره دو هستند."

او در نطقی ویدئویی که رسانه های اوکراین پخش کردند، خاطرنشان کرد که در "مقرهای دولتی" در کی‌یف به سر می برد و خانواده‌اش نیز در اوکراین هستند.

زلنسکی همچنین اخطار داد که مقام های اوکراینی اکنون "اطلاعاتی مبنی بر ورود گروه های خرابکاری دشمن به کی‌یف" در دست دارند.

مشاور دولت اوکراین اعلام کرد کی‌یف، پایتخت این کشور پیش از سحر امروز (جمعه) هدف حمله با موشک‌های بالستیک قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، این خبر در حالی منتشر شده که روسیه به حمله نظامی خود علیه اوکراین که به کشته شدن ده‌ها نیروی نظامی این کشور منجر شده، ادامه می‌دهد.

"آنتون گراشچنکو"، مشاور وزیر کشور اوکراین در پیامی به خبرنگاران گفت: حملات علیه کی‌یف با موشک‌های کروز یا بالستیک ادامه دارد.

یک تیم از شبکه خبری سی.ان.ان درمنطقه گزارش داد که دو انفجار بزرگ در مرکز کی‌یف و سومین انفجار مهیب در دوردست شنیده شده است. تصاویر نشان می‌دهد که یک بلوک آپارتمانی در حال آتش گرفتن است، اما علت آتش سوزی مشخص نیست.

معاون وزیر کشور اوکراین نیز انفجار در کی‌یف را ناشی از ساقط کردن یک موشک روسی توسط یک سامانه ضد موشکی اوکراینی دانست.

معاون وزیر کشور اوکراین روز پنجشنبه نیز به سی.ان.ان گفته بود که به نظر می‌رسد نیروهای روسی در حال محاصره شهر و آماده حرکت به داخل آن هستند. مقام‌های دولت کی‌یف بر این باورند که نقشه روسیه سرنگونی رهبری اوکراین و روی کار آوردن یک دولت طرفدار روسیه است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنان در شهر است اما گفته بر این باور است که گروه‌های خرابکار دشمن وارد شهر شده و او هدف اول آنها و خانواده‌اش هدف بعدی هستند.

درخواست اوکراین از هکرها برای کمک به دفاع در مقابل روسیه

دولت کی‌یف از داوطلبان گروه‌های هکری زیرزمینی این کشور درخواست کرده تا برای دفاع از زیرساخت‌های حساس اوکراین کمک کرده و حملات سایبری جاسوسی علیه نیروهای روسی انجام دهند.

به نوشته روزنامه گاردین، همزمان با حملات ارتش روسیه به شهرهای مختلف در اوکراین، درخواست از داوطلبان گروه‌های هکری زیرزمینی از سوی دولت کی‌یف مطرح شده است.

دولت اوکراین از هکرها و کارشناسان امنیت سایبری خواسته تا از طریق "گوگل داکس" درخواست خود را ارائه کرده و تخصص خود از جمله توسعه بدافزار را مطرح کنند و در وبسات خود آورده است: جامعه سایبری اوکراین! زمان آن رسیده تا به دفاع سایبری از کشور بپردازید.

"ایگور اوشف"، موسس یک کمپانی امنیت سایبری در کی‌یف به رویترز گفت، این پست را به درخواست یکی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع اوکراین منتشر کرده است.

این کمپانی به همکاری با دولت اوکراین در زمینه دفاع و پشتیبانی از زیرساخت‌های حساس کشور مشهور است.

وی همچنین گفت، داوطلبان به دو واحد سایبری دفاعی و تهاجمی تقسیم می‌شوند؛ بخش دفاعی مشغول دفاع از زیرساخت‌های دولت از جمله نیروگاه‌های تولید برق و سیستم ‌آب است. در جریان حمله هکری ۲۰۱۵ که هکرهای روسی در آن دست داشتند، برق ۲۲۵ هزار مشترک اوکراینی قطع شد.

اوشف همچنین افزود، واحد تهاجمی نیز به ارتش اوکراین در انجام جاسوسی دیجیتال علیه نیروهای مهاجم کمک می‌کند. نیروهای نظامی روسی در کشور ما هستند و ما باید بدانیم آنها چه می‌کنند.

موج تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه

استرالیا، تایوان، فرانسه و اتحادیه اروپا هم در اقدامی به وضع تحریم‌ها علیه روسیه بابت حمله به اوکراین دست زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استرالیا امروز (جمعه) تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه وضع کرد که شامل یکسری از شهروندان نخبه و قانونگذاران می‌شود و گفته که غیرقابل قبول است که چین محدودیت‌های تجاری را با مسکو آن هم در زمانیکه به اوکراین یورش برده، تسهیل کرده است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در یک نشست خبری گفت: ما با شرکای خود برای اعمال موج جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه همکاری می‌کنیم تا فشارها بر این کشور تشدید شود. این تحریم‌های جدید علیه اولیگارش‌های روسی است که قوای مالی آنها برای مسکو مهم است و همچنین ۳۰۰ نفر دیگر از اعضای پارلمان روسی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند که به استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک در استان دونباس رای دادند.

موریسون همچنین از فقدان واکنشی قوی و قاطع از سوی چین انتقاد کرد که یکسری از محدودیت‌های تجاری را با مسکو تسهیل کرده است.

نیوزیلند نیز تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده که شامل ممنوعیت سفر به روسیه و ممنوعیت تجارت کالا با ارتش این کشور می‌شود.

در این میان، وزارت امور خارجه تایوان نیز اعلام کرد، تایپه نیز به جمع تحریم کنندگان بین‌المللی روسیه می‌پیوندد و در بیانیه‌ای گفت: دولت به شدت متاسف است که روسیه به جای حل مناقشات از طریق گفت‌وگوهای صلح آمیز دیپلماتیک راه نظامی و حمله با زور را در پیش گرفته و دیگران را می‌آزارد. دولت تایوان با هدف واداشتن روسیه به توقف حمله نظامی علیه اوکراین و انتخاب گفت‌وگوهای صلح آمیز میان تمامی طرف‌های درگیر اعلام می‌کند که به تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی علیه مسکو ملحق می‌شود.

همچنین شارل میشل، رئیس شورای اروپایی نیز امروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا تصمیم سیاسی برای وضع تحریم علیه روسیه بابت حمله به اوکراین اتخاذ کرده است.

وی در نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا گفت: ما یک تصمیم سیاسی برای افزودن به بسته تحریمی خود گرفته‌ایم که می‌تواند برای رژیم روسیه دردناک و طاقت فرسا باشد. ما همچنین درباره حمایت از مردم و دولت اوکراین برای بسیج ظرفیت مالی و حمایت بشردوستانه صحبت کردیم.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی نیز امروز گفت: تحریم‌های جدید علیه روسیه ۷۰ درصد از بخش بانکداری این کشور و شرکت‌های کلیدی دولتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و روسیه را از دسترسی به فناوری‌های مدرن محروم می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا در نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا ادامه داد: نخست، این بسته شامل تحریم‌های مالی است که دسترسی روسیه را به مهمترین بازارهای سرمایه قطع می‌کند. ما اکنون ۷۰ درصد از بازار بانکی روسیه را هدف قرار داده‌ایم. همچنین، شرکت‌های دولتی کلیدی از جمله در زمینه دفاعی نیز هدف قرار می‌گیرند. این تحریم‌ها هزینه‌های استقراض و تورم در روسیه را افزایش می‌دهد و به تدریج پایه صنعتی روسیه را منهدم می‌کند. همچنین این تحریم‌ها روسیه را از دسترسی به فناوری‌های حیاتی از جمله میکروچیپ‌ها محروم می‌کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز امروز اعلام کرد که دولتش تحریم‌هایی را علیه روسیه جدا از آنچه که اتحادیه اروپا وضع کرده، اعمال می‌کند و به زودی طیف این تحریم‌ها اعلام می‌شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه اوکراین جنگ اوکراین تحریم پوتین مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین وزیر کشور اوکراین تحریم های بیشتری نیروهای روسی نیروهای روسی اتحادیه اروپا دولت اوکراین تحریم ها بین المللی امور خارجه علیه روسیه هدف شماره هدف قرار سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی