Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بزرگترین دغدغه ما حقوق پژوهشگران پسا دکتری است که باید به آن‌ها پرداخت کنیم. پنجاه و پنجمین اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و روسای پژوهشگاه‌های سراسر کشور با محوریت تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های کلان وزارت عتف در حوزه پژوهشی و فناوری که با حضور مسئولان و معاونان وزارت علوم در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیمان صالحی در این همایش گفت: باید در حوزه‌های اولویت‌دار کشور نخبگان را به گونه‌ای تربیت کنیم که مطابق با سیاست‌های رهبری تا چند سال آینده عمل کرده باشیم.

رهبری در سخنان اخیر خود به تربیت نخبگان و دانشمندان ایرانی تاکید زیادی داشته و گفته اند که توجه به پژوهش می‌تواند باعث شود تا از رتبه ۱۵ علمی تا ۵ سال آینده به رتبه ۴ در سهم تولید علم در دنیا برسیم.

معاون پژوهشی وزارت عتف گفت: در حوزه پژوهش‌های علوم انسانی و اجتماعی در وزارت علوم فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده است و ذیل مرجعیت علمی برنامه‌های راهبردی زیادی داریم. باید اتفاقات روز حوزه علم و فناوری را در جهان رصد کنیم تا بتوانیم نحوه و چگونگی استفاده از آن‌ها را برای تولید ثروت پیدا کنیم.

بحث شناسایی، حفظ و نگهداری دانشمندان از جمله مباحثی است که رهبری به آن توجه داشته اند و این موضوع باعث جلوگیری از مهاجرت نخبگان خواهد شد.

صالحی گفت: بیش از ۱۴۰۰ مجله علمی در کشور داریم که ۷۹۵ مورد از آن‌ها در حوزه علوم انسانی هستند. کمترین سهم تولید علمی را در این بخش داریم؛ بنابراین باید با نمایه سازی مجلات علمی سهم تولید علم ایران در جهان را افزایش دهیم.

بحث ماموریت گرایی رساله‌ها و پایان نامه‌ها از جمله سیاست‌های دیگر وزارت علوم است که برای رفع مشکلات کشور باید به ارتباط صنعت با دانشگاه توجه کرد.

او گفت: بزرگترین دغدغه وزارت علوم پرداخت حقوق به مقاطع پسا دکتری است؛ چرا که آن‌ها دانشجویان ارشد و دکتری را تربیت می‌کنند و باید به آن‌ها بها داده شود.

۴۱۹ انجمن علمی در وزارت علوم فعالیت دارند و طبق گفته معاون پژوهشی وزارت عتف برخی از آن‌ها خارج از حیطه کاری خود انجام وظیفه می‌کنند.

به گفته او باید از نیرو‌های دانشمند ایرانی و محققان داخلی جهت دیپلماسی علمی استفاده کرد و در این زمینه بودجه مالی هم اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دکتری حقوق دکتری دانشجوی دکتری تکنولوژی روز فناوری نانو وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی