Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در دیدار هیئت هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چگونگی روند همکاری‌ها در راستای نیل به اهداف مشترک راهبردی در خصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال - جنوب با توجه به پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

به گزارش آریا به نقل از مانا، در دیدار هیئت هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند چگونگی روند همکاری‌ها در راستای نیل به اهداف مشترک راهبردی در خصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال - جنوب با توجه به پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار، مشارکت در سرمایه گذاری بین کشتیرانی وطرف هندی در زمینه ی اسکراپ یارد و ساخت کانتینر و همچنین سایر امکانات و ظرفیت‌های طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار طرفین ابراز امیدواری کردند که با توجه به وجود منافع مشترک در گسترش روابط و همکاری‌های فی مابین، اهتمام ویژه بر رفع مشکلات موجود و سرعت بخشیدن به اهداف از پیش برنامه ریزی شده داشته باشند.
همچنین مرتفع ساختن موانع موجود در برخی از بنادر کشور هند که امور ترمینال داری آن توسط بخش خصوصی انجام می شود، مورد تأکید ویژه قرار گرفت.
در این دیدار دکتر امید گلزاری معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی این شرکت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران و به ویژه بندر چابهار، با اشاره به اقدامات راهبردی که توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون و به ویژه در سه ماه اخیر در بندر چابهار صورت پذیرفته، اظهار داشت: قطعاً با اهتمام و اراده طرفین و با ظرفیت سازی مناسب و فعال کردن کریدور شمال- جنوب، می توان ساختار و ماهیت حمل و نقل را دگرگون کرد به گونه ای که همگان شاهد دستاورد چشمگیر این اقدام با مسیری ایمن، هزینه‌ای پایین و زمان اندک باشند.
لازم به توضیح است که شرکت IPGL هند، اپراتور و بهره بردار خارجی بندر چابهار است و این بندر با توجه به موقعیت استراتژیکی که در مبادلات تجاری ایران دارد، در شرایط کنونی می‌تواند بیش از هر زمان دیگری در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.
همچنین این بندر به واسطه برخورداری از عمق مناسب، می‌تواند با کمترین هزینه و با تجهیزات لازم، پذیرای انواع شناورها به خصوص شناورهای اقیانوس پیما و کانتینربر باشد و به دلیل اهمیت سوق الجیشی، این بندر می تواند وابستگی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هیئت هندی چابهار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

کد خبر 848180 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم بندر چابهار

دیگر خبرها

  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت