Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس تامین اجتماعی شهرستان قدس در نشست با خبرنگاران به حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه های درمانی گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک است و این تغییر باعث کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، رییس تامین اجتماعی شهرستان قدس، در نشست خبری ،  در گفت و گو با خبر نگاران رسانه های جمعی با تاکید بر  ضرورت ارتباطات رسانه ای و تعامل سازمان تامین اجتماعی با اصحاب رسانه با هدف اگاه سازی کارفرمایان و بیمه شدگان و شرکای اجتماعی سازمان تاکید کرد و گفت: این سازمان بر اساس رسالت خود در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تلاش برای اعتلای رفاه جامعه از تمام ظرفیت خود بهره گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود ابراهیمی در ادامه به حمایت سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان در ایام کرونا پرداخت و گفت: سازمان تامین اجتماعی به منظور همراهی با کارگران و کارفرمایان در ایام شیوع کرونا، برنامه های متعددی را در راستای حمایت از نیروی کار طی سال گذشته انجام داد.

رییس تامین اجتماعی شهرستان قدس همچنین به حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه های درمانی  گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک است و این تغییر باعث کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام فرآیندهای مربوط به پذیرش و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد در این بخشنامه تبیین می‌شود.

داود ابراهیمی با اشاره به قدیمی بودن زیر ساخت سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد، عزم دولت سیزدم برای توسعه زیرساخت‌ درمان و سیستم های الکترونیکی با دیگر ارگانها ستودنی است و امیدوارم موانع های پیش رو نیز برطرف گردد.

رییس تامین اجتماعی شهرستان قدس گفت، با توجه به اینکه بعضی از کارفرمایان دارای جرایم میباشند در صورت تصویب شورای بحران و مساعدت فرماندار شهرستان، این اداره مجاز به تقسیط اقساطی تا 36 ماه و در صورت مصوبه اداره کل 46 ماه و تایید ستاد بحران کشور تا 60 ماه میتوانند نسبت به باز پرداخت اقساطی اقدام نمایند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا  در خصوص اینکه بیمه سربازی را چگونه به سوابق بیمه تامین اجتماعی اضافه کنیم گفت، برای خرید بیمه سربازی نیازی به سپری کردن شرایط دشوار و بغرنج نیست. تمامی سربازان توانایی این را دارند که ۲ سال بیمه خدمت سربازی را تهیه کرده  و به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. مهم نیست چه  شغلی داشته باشید و بیمه را برای چه حرفه‌ای خریداری نمایید و سابقه بیمه خدمت سربازی به کاری که در آن مشغول هستید اضافه خواهد شد  که این یکی از مزایای مهم بیمه خدمت سربازی است.

ابراهیمی ادامه داد، سازمان وظیفه عمومی و سازمان تامین اجتماعی برای خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۰ دو شرط زیر را تعیین کرده‌اند:  فرد می‌بایست حداقل ۲ سال سابقه بیمه حال اجباری یا اختیاری داشته باشد و  اگر فردی سابقه نداشته باشد، نمی‌تواند سابقه بیمه  مربوط به خدمت مقدس سربازی را خریداری کند. همچنین، چنانچه فردی درخواست مبنی بر خرید بیمه خدمت  باشد، می‌بایست تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید و اگر دو شرط بالا را دارا باشید به راحتی می‌توانید سابقه این بیمه را بگیرید.

وی  گفت، بیمه‌شدگان اجباری بزرگترین گروه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند که مطابق با قانون کار و قانون تأمین اجتماعی و در اجرای تعهدات قانونی کارفرمایان از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند. که سال 1400 تعداد بیمه شدگان 61 هزار نفر بودند که از این تعداد 47 هزار نفر آنها اجباری می باشند.

ابراهیمی افزود، به جز سه گروه بیمه شدگان اجباری، حرف و مشاغل آزاد و اختیاری؛ سایر اقشار تحت پوشش تأمین اجتماعی براساس قوانین و مقررات خاص و عمدتا با برخورداری از قوانین حمایتی تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند.

رییس تامین اجتماعی شهرستان قدس در پایان اظهار داشت، به دنبال گسترش ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل در شهرستان قدس در اوج کرونا 3000 نفر  از مزایای بیمه بیکار ی استفاده کردند که جا دارد یادآوری کنم در حال حاضر افرادی که از بیمه بیکار ی استفاده میکنند 1500 نفر هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رسانه سازمان تامین اجتماعی اصحاب رسانه جامعه تامین اجتماعی نیروی کار الکترونیک مراکز درمانی دولت درمان سربازی قانون کار قانون پوشش قوانین و مقررات ویروس داود ابراهیمی سازمان تامین اجتماعی بیمه خدمت سربازی حذف دفترچه تأمین اجتماعی بیمه شدگان سابقه بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود