Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:34:13 GMT

ناتو منطقه را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۴۵۵۹

ناتو منطقه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به قطر از منظرهای مختلفی اهمیت داشت به طوریکه میزبانی از جام جهانی، دخالت تامین گاز جهان و غیره منجر شده تا کشور  سه میلونی قطر به دنبال ایفای نقش یک بازیگر بزرگ در دنیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بایدن رئیس جمهور آمریکا قطر را کشور  راهبردی آمریکا در خارج از ناتو نامیده است از این‌رو شیخ امیر قطر در نظر دارد تا علاوه بر حفظ اتحاد استراتژیک آمریکا روابط خود را با بازیگران بزرگ منطقه ارتقا ببخشد و در برابر رقبای خود جایگاه بهتری را از آن خود کند. 

امام جمعه تبریز گفت: قطر سه ضلع مثلث قدرت در گاز و یکی از ارکان ثلاث او‌پک گازی هستند به طوریکه شراکت ایران و قطر در میادین مشترک نفت و گاز از یک سو روابط مضر را خواهد کاست و از طرف دیگر ارکان اوپک گازی جهان را تقویت خواهد بخشید. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به مشاجره اخیر روسیه و‌اوکراین اشاره کرد و گفت:  گزارش‌ها ناشی از درگیری شدید بین جدایی طلبان و نهادهای دولتی است در حالی که هزاران نفر نیز در راه  روسیه هستند. 

وی گفت: احکام توسط پوتین در وبسایت  منتشر شده است و پوتین نیز برای برقراری صلح در مناطقی به وزارت خارجه خود دستور داده تا مذاکرات این دو منطقه ایجاد شود ولی گویا رئیس جمهور روسیه راه سوم یعنی به رسمیت شناختن دو جمهوری را انتخاب کرده است. 

آل‌هاشم ادامه داد: روسیه می‌خواهد تا اوکراین بیش از اینکه مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو شود،  باید کنترل شود و این کار منجر به درگیری شد ولی آنکه در این رابطه  منطقه را تهدید میکند ناتو است. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به موضوع فیلم فجر اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره فیلم فجر امسال پررنگ شدن  آثاری با مضامین ملی و انقلابی است در حالی که از میان ۲۲ فیلم پنج فیلم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شخصیت‌های نامدار کشور پرداخته شده بود. 

وی یادآور شد: فیلم موقعیت مهدی برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره شد که در خصوص زندگی دو برادر شهید مهدی و حمید بود. 

مسئولان خواب هستند!

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد؛ اما در کنار همه این اتفاقات یک گلایه از مسوولان  وزارت فرهنگ و ارشاد دارم که بدانند این جشنواره مال انقلاب است و چگونه یک خانم به عنوان داور صحبت کرده و می‌گوید که به نظرم حتی اگر  نامزد بوده باشید و عشقی که زن و مرد داشته باشد ولو صیغه محرمیت هم خوانده نشود و بچه به دنیا بیاید، حلال است؟  

وی ادامه داد: این خانم بعدا عذرخواهی کرد ولی این حرف‌ها با شرع سازگار است؟ مسوولان خواب هستند؟

اگر لقمه حلال بین مردم و مسوولان رواج یابد، انواع فساد نیز در جامعه رایج می‌شود 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای رسیدن به تقوای الهی باید به سمت تحقق الهی رفت، گفت: مبارزه با فقر و فساد دو راه رسیدن با تحقق الهی است؛ ضرر فساد اقتصادی به شکلی است که اگر لقمه حلال بین مردم و مسوولان رواج یابد، انواع فساد نیز در جامعه رایج می‌شود. 

وی با خیر مقدم به حضور آقای تکیه‌ای در نماز جمعه تبریز بیان کرد: اعتکاف یکی از مهم‌ترین مسائل بیانیه گام دوم انقلاب است؛ اعتکاف نیز با رعایت نکات بهداشتی در تبریز برپا شد. 

آل‌هاشم با تشکر از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع دو خلبان و یک شهروند جان‌باخته در سانحه هوایی، گفت: از 

همه نهادهای امنیتی، نجات‌دهی و … تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه سربلند باشید.

وی گفت: مردم به نیروهای مسلح و‌ بسیج علاقمند هستند و‌ به راستی شعار مردم فدای ارتش و ارتش فدای ملت را همیشه در عمل نشان دادند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: این خلبانان می‌توانستند عملیات پرش کنند ولی به علت سقوط در منطقه مسکونی این کار را انجام ندادند و جان خود را از دست دادند. 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با تاکید بر اینکه بزرگترین توفیق هر کودک عبارت است این است که عمل و صحبت والدینش یکی باشد، گفت: بی‌تقوایی والدین بزرگترین خسارت برای کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ رجب شهادت حضرت موسی بن الجعفر است؛ ایشان بعد از شهادت پدرش در بیست سالگی به امامت رسید و‌ ۳۵ سال امامت کرده‌اند. 

آ‌ل‌هاشم  افزود: فعالیت‌های امام کاظم در جهت حفظ و گسترش دین اسلام بسیار زیاد بود و ایشان شاگردان متدین و اصیل زیادی تربیت کردند. 

وی یادآور شد: این هفته مبعث پیامبراکرم (ص) را داریم که بزرگترین عید مسلمانان است و امیدوارم این عید بر همه مبارک باشد و قطعا با دقت و برنامه‌ریزی جلساتی برای هدف بعثت گفته شود. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اهداف بعثت گفت: هدف از بعثت تربیت انسان، عدالت اجتماعی، تعلیم و تربیت، تکمیل اخلاق بشر، تذکر و یادآوری دهنده نعمت‌های الهی است. 

وی ادامه داد: بعثت پرچمداری و برافراشته شدن پرچم عدل و رسالت انسان را اعلام می‌کند؛ به عبارت واضح‌تر، روز مبعث روز برتری و بزرگتری و پربرکت‌ترین روز سال است. 

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: شهر را زیبنده اعیاد شعبانیه کنیم؛ برخی‌ها گمان می‌کنند که تزیین شهر تنها بر عهده شهرداری است در حالیکه باید خود مردم به صورت خودجوش این کار را بکنند. 

وی در پایان یاد شهدای عملیات خیبر، شهدای اخیر خلبانی و همه شهدای دیگر را گرامی داشت و از خداوند متعال علو درجات برای همه این عزیزان خواستار شد. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه تبریز خطبه های نماز جمعه تبریز اوپک نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گام دوم انقلاب اعتکاف اکراین نماز جمعه نماینده ولی فقیه نماز جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آماده‌سازی و ساماندهی مجموعه تاریخی و گردشگری مقبره‌الشعرا تا قبل از آغاز تعطیلات تابستانی و شروع فصل گردشگری با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز برای ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان پروژه‌ای حیاتی در حوزه گردشگری هر ساله در ایام تابستان پذیرای گردشگران است در این راستا شهرداری منطقه تلاش ۱۰ می‌کند تا با ایجاد فضایی مناسب و زیبا این مسیر ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: ارائه این خدمات، خاطره خوب از سفر به تبریز را در ذهن میهمانان ثبت خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته این منطقه در خصوص پیاده‌محورسازی مجموعه تاریخی فرهنگی پروژه مقبره‌الشعرا تفرجگاه اندیشه گران، خاطرنشان کرد: عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب‌سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده است.

زارعی ادامه داد: بعضی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آب‌نما و زیبایی بصری صحن جنوبی آغاز شده و این مجموعه فرهنگی و گردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: احداث سوغات‌سرا با اعتبار افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال، جدیدترین اقدام شهرداری منطقه در این مجموعه است که امکان معرفی و حمایت از صنایع‌دستی و هنری تبریز را فراهم می‌کند که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام است.

کد خبر 747842

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه ۷ اردیبهشت)
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز