Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هشتم اسفند ماه به نام روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: این روز یادگاری از شهیدان رجایی و باهنر است که ستادهای امور تربیتی را در مواردی تأسیس کردند، گرچه در مقاطعی مورد بی‌مهری برخی مسئولان قرار گرفت و آسیب جدی به این جایگاه رفیع وارد شد ولی باید همه بدانند مسئله امور تربیتی و تربیت اسلامی از ضروری‌ترین نیازهای نظام تعلیم و تربیت است که باید بدان انضمام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص تربیت کارهایی انجام شده اما کافی نیست و در دولت جدید انتظار کارهای مفید تر و جامع‌تر و جدی تر را داریم و باید مسئله تربیت در مدارس از انفعال خارج شود و امید است چنین اتفاقی بیافتد البته باید بدانیم که مسئله تربیت فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست باید خانواده‌ها نیز خصوصاً در شرایط پیچیده فعلی از نظر ابزارها و وسایل تأثیرگذار جدیت به خرج دهند و امیدواریم با الگوگیری از فرهنگ اسلام و سیره اهل بیت بتوانیم قدم‌های موثرتری را برداشته و جامعه و جوانان را از آسیب‌ها حفظ کنیم.

محمودی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید مبعث گفت: پیشاپیش این عید بزرگ را تبریک میگوییم مبعث نعمتی بزرگ است که خداوند در قرآن کریم به خاطر این محبت به مؤمنین منت می‌گذارد و به معنی نجات بشریت از بردگی، جهالت و ظلم است و خداوند به واسطه پیامبر مردم را از زندگی ننگین نجات داد و امسال بعثت در تقویم با سالگرد ورود امام به قم بعد از ۱۵ سال تبعید مقارن شده است و می‌خواهیم یک برداشت داشته باشیم خداوند جامعه جاهلی آن روز را به واسطه پیامبر نجات داد و جامعه جاهلی امروز را به برکت امام از فرزندان پیامبر نجات داد.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: انقلاب امام و پیروزی نهضت شباهت زیادی به حرکت الهی پیامبر دارد لذا اگر بگوییم کار امام یک کار پیامبرگونه بود به گزاف نگفته ایم که به برکت امام و تأثیر ایشان به راه و سیره پیامبر ملت ما از ظلم و ستم نجات پیدا کردند و باید قدردان این هدایت الهی باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مطالب اخیر ایشان که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد گفت: از جمله این موارد مسئله جهاد تبیینی و روشنگری است که من امروز باید با همین نگاه مطالبی را عرض کنم و ویژگی‌های جهاد تبیین باید مورد توجه قرار گیرد که واجب عینی بوده و بر تمام افراد واجب و ثوابش بی حد و حصر است چون اگر در این جهاد هدایت یک نفر را نجات بدهید از آنچه خورشید بر آن می تابد با ارزش تر است و منحصر در فضای مجازی نیست و در خانه، مغازه مسجد، تاکسی و مدرسه باید در انجام آن فکر و اندیشه کرد و باید این واجب را از خانه اقوام و دوستان شروع کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص طرح صیانت عنوان داشت: این روزها افکار عمومی با مطلبی به عنوان طرح صیانت از فضای مجازی مواجه است این طرح در مجلس مطرح شده و پس از آن در فضاهای مختلف مورد هجمه قرار گرفته است و باید این موضوع تبیین شود و ببینیم اصلاً مطلب چیست، مسئله رها بودن فضای مجازی موضوع غیرعقلانی و غیرشرعی بوده و هست و سال‌هاست مقام معظم رهبری ساماندهی این فضا را مطالبه می‌کند ولی با بی‌تفاوتی مسئولان امر مواجه شده که یقیناً خدا از آنها نخواهد گذشت چون در این فضای بی تفاوتی خیلی‌ها قربانی شدند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: ساماندهی فضای مجازی به معنای تعطیلی و انسداد این فضا نیست و آقا می‌فرماید این موضوع مثل جاده‌ای است که کشیده می‌شود باید در این جاده برای حفاظت از جان مردم در تمام مسائل ایمنی دیده شود، در هیچیک از کشورهای پیشرفته دنیا فضای مجازی رها نیست به ویژه در برخی کشورها این فضا تحت نظارت ارتش‌ها و نیروی مسلح قرار داده شده است بدیهی است که این طرح‌ها و مصوبات مجلس تا بخواهد به مرحله اجرا برسد نظرات کارشناسی لحاظ می‌شود و اگر این طرح هم نهایی باشد باید به زبان منطق و کارشناسی منتقل شود و از مجلس به خاطر حفظ وجهه انقلابی اش درخواست می‌کنم یک صدا این طرح را با رعایت تمام مصالح و موازین کارشناسی حمایت کنند و از تمام ارکان نظام اسلامی می‌خواهم به این خدمت به حق مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانند.

وی گفت: امروز باید نفر به نفر به تبیین بپردازیم و در این زمینه دشمن هم بیکار نیست و برخی دستگاه‌های فرهنگی اظهار نظرهای سخیف ضد دین می‌کنند و ما هرگز از اسم انقلاب و ارزش‌های دینی کوتاه نخواهیم آمد و با جهاد تبیین مقابل دشمنان خواهیم ایستاد و برای تضعیف نظام اسلامی و ایجاد روحیه یأس و ناامیدی آن هم با استفاده از همین فضای مسموم رسانه‌ای دشمن تلاش دارد دستاوردهای نظام اسلامی را کمرنگ کند و نقاط ضعف را برجسته نشان دهد هیچکس برخی نقاط ضعف در حوزه اقتصادی را منکر نمی‌شود ولی آیا توجه به دستاوردها و اقتدار نظام اسلامی نباید دیده شود چرا تبیین می‌کنیم چرا منفعلانه عمل می‌کنیم شما امروز وضعیت اوکراین را ببینید کشوری که از قدرت‌های هسته‌ای بود ولی فریب آمریکا را خورد با وعده‌های سر خرمن آمریکایی‌ها خلع سلاح شد آن هم وضعیت امروزش که با چند موشک روسیه زمین گیر شده و آمریکا هم جواب تلفنش را نمی‌دهد.

کد خبر 5433048

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز واکسن کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران ایلام عکس استانها اردبیل شیراز حکم انتصاب نظام اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.

(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سال‌های دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال‌ها در کوه، عصر‌ها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله‌ای فروتن بود

پا به پای زغال‌ها می‌سوخت! سرخ می‌شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود، کوره‌ای که همیشه روشن بود

بار‌هایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه‌های پابرجا، از درون مخوف تونل‌ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آواز‌های کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی