Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کپلر گزارش داد ایران ۶۵ تا ۸۰ میلیون بشکه نفت بر روی نفت‌کش‌های شناور ذخیره دارد که بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریم‌ها وارد بازار دنیا مخصوصا کره جنوبی می‌شود.

به‌ گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، ایران میلیون‌ها بشکه نفت بر روی منابع شناور ذخیره کرده که در صورت بسته شدن قرارداد اتمی، وارد بازارهای جهانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایشگاه‌های کره جنوبی اولین خریداران محموله‌های نفت ایران خواهند بود.

بیشتر بخوانید: تبعات قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار برای اروپا و آمریکا

اطلاعات شرکت کپلر نشان می‌دهد ایران ۶۵ تا ۸۰ میلیون بشکه نفت بر روی نفت‌کش‌های شناور ذخیره دارد. حدود چهار پنجم این ذخایر میعانات گازی هستند، یک نوع نفت فوق سبک که از محصولات جانبی استخراج گاز طبیعی است. اگر نفتی را که ایران در حال حاضر به فروش می‌رساند محاسبه کنیم، مقدار ذخایرنفت خام ایران بسیار بالاتر از این رقم است.

افزایش قیمت نفت تا بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه به‌دنبال درگیری‌های اوکراین، باعث شده بازارهای نفت دنیا چشم به بازگشت نفت ایران داشته باشند. طبق گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مذاکرات اتمی ایران صورت‌گرفته و راه برای برداشته شدن تحریم‌های نفتی ایران باز شده‌است.

بیشتر بخوانید: تأکید وزیران نفت و انرژی ایران، روسیه و آذربایجان بر گسترش همکاری‌های گازی

با وجود این‌که حل شدن مسائل مالی و بیمه پس‌از رسیدن به قرارداد طول می‌کشد، اما ایران می‌تواند بلافاصله نفتی را که در نفت‌کش‌ها ذخیره کرده‌است به فروش برساند. انتظار می‌رود بیشتر این نفت به کره جنوبی برود و واردات نفت کره از آمریکا را در آینده تحت تاثیر قرار دهد.

کره جنوبی به‌عنوان چهارمین مصرف‌کننده بزرگ نفت در آسیا، پس‌از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران به تولیدکنندگان دیگری ازجمله قطر، آمریکا، استرالیا و روسیه روی آورد.

بیشتر بخوانید: ایران انتقال نفت به کشتی‌ها را بیشتر کرده است

کره جنوبی در ۲۰۱۷ یعنی قبل‌از اعمال تحریم‌های آمریکا ماهانه به‌طور متوسط ۱۲.۳ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد. ذخایر شناور نفت ایران در حال حاضر حداقل ۵ برابر این رقم گزارش شده‌اند. غیر از کره جنوبی، امارات، چین و ژاپن هم از بزرگ‌ترین خریداران میعانات گازی پارس جنوبی بودند.

پارس جنوبی به خاطره قیمت ارزان‌تر خود احتمالاً بیشتر مشتریان را جذب خواهد کرد. درست است که درباره قیمت نفت ایران باید مذاکره شود، اما نفت این کشور معمولاً  ۲ دلار در هر بشکه پایین‌تر از میعانات گازی قطر بفروش می‌رسد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت بلومبرگ کره جنوبی پارس جنوبی کره جنوبی روسیه پارس جنوبی آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت میلیون بشکه نفت کره جنوبی نفت ایران تحریم ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرنوشت دارایی‌های ارزی بازگردانده شده بابک زنجانی (فیلم) چرا زمان واریز یارانه تغییر کرد؟ (فیلم) واکنش سخنگوی دولت به نرخ‌های ارز و دلار در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی (فیلم)

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد