Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تقدیر از آزاد شدن سواحل دریای خزر و تشویق مسؤولان برای مبارزه با فساد با همین سرعت عمل، به جنگ روسیه و اوکراین اشاره و با تاکید بر اینکه جنگ هیچ وقت راه‌کار درستی نبوده چرا که نابسامانی در همه امور را موجب می‌شود، به مذاکرات وین هم اشاره و به جنگ رسانه‌ای برای القای درخواست‌های طرف غربی و لزوم هوشیاری در قبال این اقدام تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قیدار در خطبه‌های امروز این شهر، رجب را ماه استغفار دانست و اظهار کرد: وجود مبارک پیغمبر (ص) فرمودند: خودتان را با استغفار معطّر کنید «تعطّروا بالإستغفار لا تفضحنّکم روائحُ الذنوب». تا بوی بد گناه شما را رسوا نکند.

حجت‌الاسلام علی موسوی به در پیش بودن 27 رجب بعثت نبی مکرم اسلام اشاره و تصریح کرد: مبعث، عید برانگیخته شدن براى از بین بردن رنج‌هاى بشر مانند رنج‌هایی مثل بندگى غیر خدا، استقرار ظلم و بى‌‏عدالتى، شکاف طبقاتی میان مردم است.

وی به جنگ رسانه‌ای غرب برای پیروزی در مذاکرات اشاره کرد و گفت: این روزها مذاکرات وین در مسیری درست در جریان است و روزهای حساسی را می‌گذراند و تقریبا از ابعاد فنی کار، چیزی باقی نمانده است آن چه درحال حاضر مهم است وجود یک اراده سیاسی در طرف غربی و در واقع توپ در میدان آمریکا است به همین دلیل تیم رسانه‌ای غربی‌ها می‌داند تنها راه عوض کردن میدان بازی، جنگ رسانه‌ای و کشاندن موضوع به میان افکار عمومی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: غربی‌ها با جنگ رسانه‌ای مشخصا در حال القای این معنا به افکار عمومی است که غرب به ویژه آمریکا آمادگی کامل برای توافق را دارد اما این طرف ایرانی است که با وجود محدودیت زمان، حاضر به اتمام مذاکرات و تن دادن به توافق نیست.

وی هدف دیگر از جنگ رسانه‌ای را القای این نکته از سوی آمریکایی‌ها در افکار عمومی داخل ایران است که مذاکره مستقیم می‌تواند گره‌گشای مشکلات باقیمانده در مذاکرات باشد و سرعت دستیابی به توافق را افزایش دهد، حال آنکه تمام گره‌هایی که امکان گشایش آن با مذاکره قابل انجام بوده تقریبا باز شده و این تصمیم سیاسی از سوی آمریکاست که می‌تواند گره‌های مهم باقی مانده را بگشاید و جریان تحریف در داخل کشور هم به دنبال برجسته سازی گفتمان سازش در مقابل گفتمان مقاومت است.

انجام تودیع و معارفه مسؤولین در نماز جمعه 

امام جمعه ماهنشان بر ضرورت حضور مسؤولین در بین مردم تاکید و درخواست انجام تودیع و معارفه مسؤولین در نماز عبادی سیاسی جمعه را مطرح کرد و با انتقاد شدید از تودیع  معارفه‌ها  که در جلسات شورای اداری و به دور از حضور مردم انجام می‌گیرد، گفت: مگر مسؤولین خادم ملت و مردم نیستند چرا خادمین مردم را به خودشان معرفی نمی‌کنید؟

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و با بیان اینکه ریشه اصلی این جنگ در امریکا وغرب است وبا تاکید بر اینکه ما مخالف جنگ هستیم چون جنگ خانمان سوز است و ضربات اقتصادی، سیاسی، امنیتی، و اجتماعی به منطقه وارد خواهد آورد، تصریح کرد: اما در این جنگ مسؤولین باید با آگاهی و سیاست لازم سخن گفته و عمل کنند.

وی ادامه داد: چند نکته در مورد جنگ روسیه و اواکراین قابل بیان است، چرا که جامعه جهانی رفتار دوگانه از خود نشان می‌دهد که نمونه آن جنگ یمن است که هفت سال است زیر حملات شدید عربستان قرار گرفته‌اند و کسی عربستان را تحریم و یا حتی محکوم نمی‌کند، اما نکته دوم این که اوکراین آیینه عبرت است برای کسانی که دل به غرب بستند و قائل به تسلیم در مقابل غرب و آمریکا هستند.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: دل سپردن و اعتماد به غرب و آمریکا چیزی جز تنها ماندن و شکست نیست، اما نکته دیگر اینکه اعلام خطر به غرب و آمریکا چگونه جنگی در شرقی‌ترین بخش از جغرافیای اروپا هزینه انرژی و هزینه‌های دیگر را برای آنها بالا می‌برد و آسیب‌های جدی را متوجه منابع غرب خواهد کرد.

وی با اشاره به آزادسازی سواحل دریای خزر که با همت قوای سه‌گانه، صدا وسیما ونهادهای نظامی، در راستای اجرای قانونی که سالیان متمادی از تصویب آن می‌گذشت، ادامه داد: مردم از مسؤولان درخواست همین عزم واراده و همت، برای مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با تورم و گرانی و کنترل بازار در ایام پایانی سال و اقدام عملی برای کاهش تورم را دارند.

مذاکرات هسته‌ای روزهای حساسی را می‌گذارند

همچنین امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نمازجمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، در بیست و یکمین هفته از بحث خانواده، مسئله عاق والدین را ادامه داد و به بررسی مصادیق عاق والدین پرداخت.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب با اشاره به ادامه مذاکرات فشرده و حساس ایران با گروه ۱+۴ و با بیان اینکه مذاکرات روزهای حساسی را می‌گذارند و از ابعاد فنی تقریبا چیزی باقی نمانده، گفت: نهایی شدن مذاکرات به اراده جدی و تصمیم سیاسی غرب بستگی دارد.

وی با بیان اینکه غرب و به ویژه آمریکا نمی‌توانند تصمیم لازم را بگیرند و لذا به افکار عمومی القا می‌کنند که آمادگی کامل برای توافق دارند اما ایران حاضر به پایان مذاکرات نیست و البته این القائات جهت‌دار یا با هدف شکست دادن مذاکرات و یا برای استفاده از مذاکرات به نفع خود است و این اقدامات در مذاکرات سابقه دارد و مذاکره کنندگان باید هوشیار باشند، افزود: لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی سیاست راهبردی ایران اسلامی در مذاکرات است و مذاکره کنندگان از خط قرمز نظام عقب نشینی نکنند.

حسینی‌نسب به سفر رئیس‌جمهور به قطر که بعد از ۱۲ سال در سطح ریاست جمهوری انجام شد را به خاطر موقعیت جغرافیایی و سیاسی قطر اتفاق مهمی دانست و با بیان اینکه ایران در بین کشورهای حوزه خلیج فارس با قطر و عمان روابط دیرینه خوبی دارد، افزود: سفر رئیس جمهور به قطر در راستای سیاست خارجی کشورمان در گسترش روابط با شرق خصوصا همسایگان انجام شد و از طرفی قطر در کنار روسیه و ایران سه ضلع مثلث قدرت گاز در جهان هستند و این سفر بعد از سفر رئیس‌جمهور به روسیه اقتدار اوپک گازی را تقویت می کند.

وی هشتم اسفند، روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را یادآور شد و تربیت صحیحِ جوانان و نوجوانان را حق فرزندان و وظائف والدین دانست و گفت: آینده کشور به جوانان و نوجوانان امروز اداره خواهد شد ولذا تربیتِ فرزندانِ مؤمن انقلابی به عنوان وارثان انقلاب هم وظیفه مسؤولان و هم وظیفه والدین است.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حمید باکری و شهید حسین خرازی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و با تاکید بر حفظ اهداف و آرمان‌های انقلاب و حرکت در مسیر شهدا و با بیان اینکه شهدا رفتند تا ارزش‌های اسلام و انقلاب حفظ شود، گفت: انتقاد غیر از تخریب و توهین است و عده‌ای در فضای مجازی علیه ارزش‌های اسلام و انقلاب لجن پراکنی می کنند و مسؤولان باید با این افراد برخورد کنند.

غرب به دنبال فروش تسلیحات نظامی است

همچنین امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جنگ و درگیری در کل به دنیا و منطقه آسیب می‌زند، افزود: در این ماجرا مشخص شد که امریا با هدف آسیب زدن به منطقه ابتدا اوکراین را تحریک به همراهی با غرب کرد و سپس پشت این کشور را خالی کرد که نمونه آن را در درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان هم شاهد بودیم و در کل این کشورها به دنبال فروش تسلیحات نظامی خود هستند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای عجله‌ای برای حصول توافق ندارد و هدفش یک توافق خوب و در راستای منافع مردم کشورمان است، ادامه داد: رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی آن و اخذ تضمین از جمله خواسته‌های ایران است که باید برآورده شود که تا حصول آن ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: ائمه جمعه استان زنجان خطبه های نماز جمعه جنگ روسیه و اوکراین جنگ رسانه ای حجت الاسلام افکار عمومی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟