Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:51:40 GMT

استان بوشهر باید قطب درمان در جنوب کشور باشد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۵۰۳۹

استان بوشهر باید قطب درمان در جنوب کشور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تبریک مبعث رسول خدا حضرت محمد (ص) اظهار داشت: در این روز خداوند دین اسلام را به عنوان دین خاتم به جامعه انسانی تا قیامت به عنوان تنها دین الهی عرضه شده است.

وی با تقدیر از حضور وزیر بهداشت در استان بوشهر بیان کرد: این سفر منشأ خیرات و برکات بسیاری شد و این نشان می‌دهد که عدالت سلامت که شعار حضرت آیت‌الله رئیسی است دارد در جامعه محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر بیان کرد: ما در استان در عرصه درمانگاهی و بیمارستانی کمبودهایی داریم و بیمارستان‌های ما به اندازه نیاز مردم و مطابق با استانداردها نیست. تجهیزات و امکانات استان کمبود فروانی دارند.

وی افزود: امیدواریم با حضور افرادی که اکنون متصدی کار هستند و سفر وزیر بهداشت شاهد رفع این مشکلات و رفع کمبودها باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: در عرصه ساخت و ساز بیمارستانی هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز استان است و در عرصه تجهیزات هم ۵۶۰ میلیارد تومان نیاز است و بدهکاری علوم پزشکی در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان است که دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: با عنایت رئیس جمهور و وزیر بهداشت و سفری که انجام شد قول‌های مساعدی داده شد که اگر محقق شود به حد استاندارد در ایران می‌رسیم. مردم مجبور هستند برای درمان به استان‌های هم‌جوار مراجعه کنند در حالی که استان بوشهر باید قطب درمان در جنوب کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: دیروز پیشنهاد شد که شهرک یا مجتمع تولید گیاهان درمانی، دریادرمانی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی در استان ایجاد شود و امیدواریم این امور در یک افق چهار تا هشت ساله محقق شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با پیگیری قول‌هایی که داده شده است شاهد آینده‌ای بسیار افتخارآمیز برای استان بوشهر در این عرصه ایجاد شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به گرانی‌های کاذب و سوءاستفاده‌ها اشاره کرد و افزود: حمایت از کالاهای داخلی از قبیل خودرو و لوازم خانگی نباید باعث سو استفاده تولیدکنندگان شود که هم جنس بی کیفیت تولید کنند و هم قیمت را بالا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: به جای اینکه قیمت را کم و کیفیت را بیشتر کنند، کیفیت ثابت یا نازل شده و قیمت به صورت نجومی در حال افزایش است. بسیاری از کالاها به شدت گران شده و موجب گلایه مردم شده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه نظارت‌ها در این زمینه باید بیشتر شود، از قوه قضائیه خواست تا مانع از این سودجویی ها و ضرر به مردم شوند.

وی بیان کرد: قوه قضائیه باید ضمن شناسایی متخلفین، با آنها به شدت برخورد کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی حریم دریا، گفت: انتظار می‌رود این اقدامات با جدیت ادامه یابد و در همه نقاط استان اجرایی شود.

کد خبر 5433158

منبع: مهر

کلیدواژه: صفایی بوشهری بوشهر امام جمعه بوشهر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز واکسن کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها ایلام اردبیل گرگان شیراز میلیارد تومان صفایی بوشهری استان بوشهر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است