Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا - متن زیر جوابیه آقای رسایی به سایت فردا و توضیحات این سایت می باشد.

مدیر مسئول پایگاه خبری فردا

سلام

با توجه به انتشار مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و یادداشت‌های متعدد و بعضا تحریف شده همراه با ادبیات سخیف و توهین‌آمیز نسبت به ححت‌الاسلام حمید رسایی، در روزهای اخیر از جمله یادداشتی در تاریخ ۲ اسفند با عنوان دورهمی پروژه‌ای اصلاح‌طلبان با رسایی، مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این متن را به عنوان‌ جوابیه حجت‌الاسلام حمید رسایی در پایگاه خبری خود و در همان بخش‌هایی که این یادداشت را قرار داده‌اید،  منتشر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دفتر حمید رسایی

۴ اسفند ۱۴۰۰

 هولوکاست قالیباف

ظاهرا با پدیده جدیدی به نام #هولوکاست_قالیباف مواجه‌ایم. در این پدیده شما حق ندارید نه تنها از شخصیتی به نام محمدباقر قالیباف انتقاد کنید بلکه حتی تصور اینکه ایشان تخلف کرده است هم جرم است. از این هم بدتر شما حتی نمی‌توانید متنی بنویسید که در نگاه قبیله‌ای که قالیباف را می‌پرستند، از آن انتقاد به وی برداشت شود! و اگر سامانه‌ای که ایشان را حمایت می‌کند، چنین برداشتی ناخوشایندی از متن شما داشته باشد، حسابتان با  توپخانه رسانه‌ای‌ مورد حمایت ایشان خواهد بود!

دو روز قبل در توییتی خطاب به رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح نوشتم که ای کاش به جای اظهارنظر درباره حواشی جشنواره فیلم فجر، درباره حواشی فایل صوتی توضیحاتی می‌دادید که اگر چنین می‌کرید، دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی، فرصت لجن‌پراکنی علیه سپاه و حاج قاسم شهید را پیدا نمی‌کردند. در توییت دیگری به موج رسانه‌ای مصنوعی ایجاد شده که درباره اظهارنظر غلط یکی از اهالی سینما در جشنواره فجر درست شده بود اشاره کردم و آن را بازی یک جریان بولتن‌ساز با پیشنه امنیتی دانستم تا حواشی فایل صوتی تحت‌الشعاع قرار گیرد. 

بنده نه در این توییت‌ها و نه در هیچ متن دیگری، تصریحا یا تلویحا اشاره‌ای به نام قالیباف و ارتباط وی با مفاسد مورد اشاره در فایل صوتی نکرده بودم اما قالیباف و تیم رسانه‌ای او هر کس از فایل صوتی بگوید، خود را مصداق آن می‌دانند، چرا؟ مگر در پرونده مرتبط با فایل صوتی، فقط یک متهم قرار دارد که اگر کسی بدون اشاره به نام کسی هم از آن سخن بگوید شامل آن یک نفر - که از نظر اینها قالیباف است - بشود؟

من نه از ارتباط قالیباف با پرونده هولدینگ یاس که حتی در خصوص فساد قائم مقام زمان شهرداری وی که هم اکنون در زندان است و روزی همه رسانه‌های سینه‌چاک قالیباف برای سلامت و دست‌پاکی او نوشابه باز می‌کردند هم چیزی ننوشته‌ام.

من واقعا قضاوتی درباره نقش قالیباف در این پرونده نداشتم ولی این رفتار تیم رسانه‌ای قالیباف خصوصا سایت فردا که فحاشی را به اوج و شخصیت رسانه‌ای خود را به حضیض ذلت رسانده است، فقط یک معنی می‌تواند داشته باشد: این جماعت خودشان قالیباف را متهم می‌دانند. برای همین نه تنها کسی نباید در مخیله‌اش هم تخلف قالیباف را در هر زمینه‌ای تصور کند که اگر در متنی فقط به فایل صوتی اشاره کند و بلافاصله جناب قالیباف را از هر نوع اتهامی تبرئه نکند و برای سلامتی‌اش صلوات نفرستد، از نگاه این جریان متهم و مستحق هجمه رسانه‌ای است. 

قبلا هم نوشتم که فقط اگر ذره‌ای عقل رسانه‌ای در این جماعت وجود داشت، باید می‌فهمید که با این  هجمه رسانه‌ای به همه و دفاع بی‌ربط و بی‌مقدمه از قالیباف، خودشان انگشت اتهام را به سمت قالیباف گرفته‌اند. درست مثل کسی که خطایی کرده و با کوچکترین قرینه‌ای در کلام دیگران، خود را مصداق آن کلام می‌داند. چرا؟ چون خودش می‌داند تخلف کرده، برای همین فکر می‌کند دیگران هم می‌دانند که او متخلف است و ...

جالب اینجاست که مشاور رسانه‌ای قالیباف در همین روزها برای اینکه نام وی را از این پرونده بیرون بکشد، ترجیح داد که نسبت به سپاه و حاج قاسم سلیمانی لجن‌پراکنی کند و در توییتی نوشت: ‌آقای قالیباف اگر‌ می‌خواست از اسم حاج قاسم استفاده کند در این سال‌ها که او را تخریب می‌کردید، حق داشت برای دفاع از خود، موضوع ‎#هلدینگ_یاس را توضیح دهد اما سکوت کرد و از آبروی خود گذشت تا سپاه و حاج قاسم لطمه نخورند.

نویسنده این توییت که مثلا مشاور رسانه‌ای قالیباف است، برای تبرئه رییس خود به طور ضمنی، سپاه و حاج قاسم را متهمان پرونده جا زد! و اگر این جمله را کس دیگری گفته بود تا الان باید جنازه او را از فضای مجازی بیرون می‌بردند. واقعا چه نیازی به این همه دست و پازدن بود؟!

آقایان سامانه این هولوکاست را تمام کنید، باور کنید خدمت بیشتری به دکتر خلبان قالیباف خواهید کرد.

 

پاسخ سایت فردا به رسایی؛

تندورها کنار هم قرار گرفته اند

جوابیه آقای حمید رسایی به سایت فردا طبق معمول در ادامه کنش های سیاسی ایشان در طول سال های گذشته، ملغمه ای از بد وبیراه و دشنام سیاسی بود که البته باکی از انتشار آنها نیست چرا که معیار خوبی است تا زمینه مناسب برای افکار عمومی در نقد تندروی و رادیکالیسم رخنه کرده در سیاست پدید آید. از همین رو ضمن انتشار متن جوابیه ایشان، سایت فردا چند نکته را در پاسخ به جوابیه عصبی و بغض آلود ایشان یادآور می شود.

1- آقای رسایی در ایجاد شکاف و انشقاق در جریان انقلاب کارنامه تاریکی دارند. اگر قرار به نام بردن 5 نفر سردمدار تندروی و رادیکالیسم در این جریان باشد حتما ایشان از آن 5 نفر هستند که با کلام و سخن و قلم و رفتار خود سنگ بنای تخریب و افراطی گری و دوقطبی سازی را نه تنها در این جریان که به همراه رادیکال های اصلاح طلب در سیاست ایران گذاشته اند. این میراث شوم از بزرگ ترین دلایل کم شدن از سرمایه اجتماعی جریان حامی گفتمان انقلاب در برخی مواقع از جمله انتخابات سال 92 بوده است. تفسیر مضیق و سختگیرانه و دفع گرایانه امثال جناب رسایی از گفتمان انقلاب اسلامی که در خود طرد و نفی دیگرانی را ولو به واسطه اختلاف سلیقه و اختلاف نظر در پی داشته ضربات فراوانی به سیاست ورزی مومنانه و انقلابی وارد کرده است. چرا که موجب شده طرف مقابل همواره با بسط رفتار امثال رسایی به کل جریان در جهت هراس اجتماعی از کل انقلابیون حرکت کند و زمینه فاصله انداختن میان جامعه و جریان انقلاب را فراهم آورد. اکنون شاید بد نباشد که ایشان در راه رفته خود نظر کنند و با عبرت گرفتن از تندروی ها و زیاده روی ها، در عملکرد خود تجدیدنظر نمایند که البته چندان به آن امیدی نیست اما فرض محال که محال نیست.

2- اکنون آقای رسایی به جای دشنام نثار دیگران کردن باید به این سوال پاسخ دهد که بعد از عمری دیگران را به غیرانقلابی بودن متهم کردن و مرزبندی درون جریان انقلاب چرا به نقطه ای رسیده که در موضوع فایل صوتی با فرد ساختارشکنی چون تاجزاده در یک جبهه قرار گرفته است؟ سوالی که پاسخی به آن در جوابیه ایشان یافت نشد. چرا باید ایشان در توییتی مراقب به حاشیه نرفتن فایل صوتی که به تعبیر رهبر انقلاب مصداق لجن پراکنی علیه سپاه و شهید سلیمانی عزیز بود، باشند؟ وقت آن رسیده که جناب رسایی در مرام و سلوک و مشی سیاسی خود تجدیدنظر کنند. خالص سازی و انقلابی گری که در یک توییت ، حاج قاسم را نقد کند و در توییتی دیگر همپای تاج زاده همان خط را ادامه دهد، نشانه انحراف ایشان حتی از همان ادعاهایی است که با تندروی از آنها دفاع می کرد. متاسفانه کار به جایی رسیده که رسایی و تاج زاده ، دو روی یک سکه شده اند. وای به حال انقلابی گری که به تاجزاده ختم شود.

3- آقای رسایی رفتار برخی رسانه ها از جمله سایت "فردا" را به هولوکاست رسانه ای تعبیر کردند و نوشتند که  شخصیت این رسانه در حضیض ذلت است. طنز تلخ اینجاست که این خود آقای رسایی و دوستان همفکرشان هستند که باعث و بانی هولوکاست رسانه ای در این سالها بوده و تا توانسته بر دیگران تاخته اند. سیاست ورزی کسانی به "حضیض ذلت" افتاده که در یک جبهه با تاجزاده، لجن پراکنی دشمن را بازتاب می دهند نه کسانی که در جنگ مقابل غرب و تجدیدنظرطلبان و اپوزیسیون داخلی در جبهه انقلاب قرار دارند. آنچه سایت فردا انجام داده فقط آیینه گرفتن مقابل رفتارهای چندین ساله آقای رسایی بوده که وی را این گونه خشمگین کرده و برافروخته است. پس جناب رسایی؛ "خود شکن، آیینه شکستن خطاست".

4- ایشان در جوابیه خود نوشته اند که "کسی حق انتقاد از قالیباف را ندارد و تصور تخلف ایشان جرم است" و در ادامه گفته اند که سایت فردا و برخی رسانه ها این توییت را به خودشان گرفته اند و از آقای قالیباف حمایت کرده اند. جناب رسایی اشتباه می کنند. از آنجا که سایت فردا از هدف ایشان در انتشار این توییت تحلیل داشت، اتفاقا بطن و کنه آن را نشانه گرفت و از همسویی تاج زاده و رسایی سخن گفت. سایت فردا از اینکه چگونه تندروهای دو جناح چون دو لبه یک قیچی یکدیگر را تکمیل می کنند، نوشت. هر چند اکنون با جوابیه جناب رسایی مشخص شده که بخشی از هدف ایشان اتفاقا آقای قالیباف بوده که البته ریشه در خصومت ایشان و همفکرانشان در جبهه پایداری با رییس مجلس و خط قرمز بودن کارآمدی عناصر جبهه انقلاب دارد. آقای رسایی، شما مثل هر فرد دیگری حق انتقاد از رییس مجلس را دارید و مثل بسیاری از دوستان تان سالهاست که مانند رییس جمهور محبوب تان احمدی نژاد به این کار مشغولید. می توانید به این راه و مرام ادامه دهید اما اینکه گمان می کنید می توانید تیری در تاریکی بیاندازید و به اندازه کافی پاسخ تخریب را نگیرید ، انتظار بجایی نیست. اگر شما و دوستان تان برای تخریب قالیباف با اصلاح طلبان رادیکال هم جبهه شدید، منتظر پاسخ رفتار و سخن و کلام تان هم باشید. آقای رسایی ، تصور تخلف رییس مجلس بر عکس آنچه می گویید، جرم نیست. انگاره سازی برای متخلف نشان دادن رییس مجلس، اتهام شما و دوستان تان هست که سالهاست ادامه پیدا کرده، در فقره فایل صوتی هم این رفتار توسط این جریان ادامه پیدا کرد و اکنون با هم جبهه ای های جدیدتان در اصلاحات به نقطه مشترک هم رسیده است. وگرنه خود بهتر از هر فردی می دانید که  با وجود تخریب شبانه روزانه هیچ سند و مدرک ثابت شده ای در دستگاه قضایی وجود ندارد و این حرف ها جز سیاسی بازی و رونق دادن به تندروی علیه کارآمدی هدف دیگری ندارد. شاید اکنون وقت مناسبی باشد تا آقای رسایی و دوستان شان که در تخریب کارنامه قالیباف و دیگرانی که سابقه کارآمدی دارند و سرمایه اجتماعی برای جریان انقلاب ساختند، ید طولایی دارند از ایده های ایجابی و مردم محور که حاوی عناصری چون عدالت و پیشرفت باشد هم سخن بگویند وگرنه اثری که از آنها در تاریخ سیاست می ماند جز تخریب و کمپین منفی چیز دیگری نیست. البته اگر از حمایت آنها در برآمدن عنصری چون احمدی نژاد سخن نگوییم و آن را فاکتور بگیریم که البته تاریخ نشان داده به اندازه کافی در ثبت امثال آن دقیق و جدی است. 

5- اما درباره توییت آقای احدیان اصرار عجیبی از جانب آقای رسایی و برخی همفکران ایشان وجود دارد که توییت های تکمیلی وی را عامدانه نمی بینند در حالی که ایشان در رشته توئیتی در جواب وحید اشتری نوشته اند: «اگر شبیه روشنگری‌هایی را که آقای شریعتمداری یا فارس در دفاع از سپاه و حاج قاسم ارائه کردند، قالیباف قبل از انتشار فایل صوتی گفته بود، ضد انقلاب و شما[اشتری]  با مطرح شدن نام سپاه قدس علاوه بر تخریب به ناحق قالیباف، حاج قاسم را هم به لیست تخریب‌های ناحق و تهمت‌های خود اضافه می کردید.... قالیباف اجازه داده‌ تخریب های شما با آبروی او‌ بازی کند ولی نام سپاه وحاج قاسم ولو برای روشنگری و دفاع ‌مطرح نشود و بهانه دروغ گویی و تهمت ‌وتخریب به دست ضدانقلاب و امثال شما[اشتری] نیافتد..... چه بسا آنکه بعد از یادداشت آقای شریعتمداری هم که ابعاد موضوع روشن شد، فاز بعدی حمله را به خود او[اشتری] و به سپاه کلید زدید اما با درایت رهبر معظم انقلاب مجبور به عقب‌نشینی شدید.»

6- از آنجا که جناب رسایی از منتقدان جدی برجام بودند و بسیاری از نیروهای جریان انقلاب را به واسطه هم موضع نبودن با خود و همفکران شان در موضوع توافق هسته ای مورد طعن قرار دادند، اکنون زمان مناسبی است که نظر ایشان درباره توافق هسته ای قریب الوقوع موسوم به احیای برجام را هم بدانیم تا مشخص شود ایشان فقط در موضوعات سیاست داخلی استحاله شده اند یا در سیاست خارجی هم تغییر موضع داده اند. 


 

منبع: فردا

کلیدواژه: هولوکاست قالیباف رسایی سپاه و حاج قاسم جریان انقلاب آقای رسایی حمید رسایی لجن پراکنی جناب رسایی سایت فردا فایل صوتی رییس مجلس رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات

گرچه کشور‌های غربی سیل تسلیحات نظامی را به اوکراین روانه کرده‌اند و در آخرین مورد کنگره آمریکا بودجه ۶۱ میلیارد دلاری به این کشور را تصویب کرد، اما روسیه وارث غول صنایع نظامی اتحاد جماهیر شوروی است به طوری که اکنون قدرت توپخانه‌ای مسکو ۱۰ برابر کی یف است و تحلیلگران بر این باورند غرب یارای رقابت با روسیه در تولید تسلیحات را ندارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) دستور افزایش بیشتر تولید تسلیحات را به صنایع نظامی این کشور داده و تاکید کرد: اکنون ما نیازمند ارسال سریعتر تسلیحات برای رفع نیاز‌های جنگ اوکراین هستیم. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ارتش روسیه در حال پیشروی در نقاط کلیدی یک هزار کیلومتر جبهه‌های نبرد با اوکراین است و تسلیحات آمریکایی هرگز نمی‌تواند مانع از پیروزی مسکو شود. با این حال، این تسلیحات تنها به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با مقامات ارشد نظامی این کشور تاکید کرد: حجم، کیفیت و سرعت تولید تسلیحات ما نیازمند افزایش است. ما برای حفظ سرعت عملیات خود در جبهه‌های نبرد نیازمند افزایش بیشتر تسلیحات هستیم. 

روسیه اکنون موفق شده ۱۸ درصد از مساحت اوکراین را به خاک خود ضمیمه کند. با توجه به عدم توازن قوا میان دو طرف به ویژه در حوزه نیروی انسانی، توان توپخانه‌ای و قدرت هوایی، تحلیلگران می‌گویند اوکراین در نهایت محکوم به شکست است و سوال اصلی در حال حاضر میزان مساحتی است که این کشور در پایان جنگ از دست خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از تغییر نام این باشگاه
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته‌‌اند
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد