Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین امینی» روز جمعه در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی که با مشارکت کشورمان و حضور شرکت‌های مختلفی از ایران در شهر «کراچی» برگزار شده است، طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه نگاه مثبت و رویکرد سازنده‌ای میان دو کشور برای پیشبرد اهداف متقابل از جمله تسهیل تجارت و استفاده از فرصت‌های یکدیگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان در تهران و برنامه آتی برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در اسلام‌آباد، افزود: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند لذا جدای از برخی مسائل فنی، دو کشور مصمم به استفاده از راهکارهای موثرتر مانند تهاتر برای حمایت از جامعه بازرگانی و گسترش تجارت مشترک هستند.

امینی اظهار داشت: افزایش آشنایی بازرگانان و جامعه تجار ایران و پاکستان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر در عرصه‌های مختلف یکی از روش‌های موثر برای کمک به افزایش تعاملات اقتصادی است و در همین راستا برگزاری نمایشگاه‌های تجاری-بازرگانی نقش موثری را می‌تواند ایفا نماید.

وی حضور فعال شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین المللی بازرگانی پاکستان را در معرفی ظرفیت‌های کشورمان بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: هم افزایی بخش خصوصی برای کمک به آشنایی دو کشور از فرصت‌های تجاری و افزایش حجم تجارت متقابل اجتناب ناپذیر است.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان با تاکید بر اهمیت سیاست کشورمان برای تعمیق روابط با همسایگان، گفت: پاکستان به عنوان همسایه مهم با مرزهای مشترک طولانی قادر به بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف و تامین نیازهای خود است و از این طریق می‌توانیم انتظارات جامعه تجار دو کشور را تامین نماییم.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی بازرگانی با حضور فعال کشورمان و همراهی ۸ شرکت از جمهوری اسلامی ایران امروز در شهر «کراچی» در جنوب پاکستان گشایش یافت.

این رویداد دومین همکاری مشترک دو همسایه دوست و برادر پس از سفر اخیر مشاور نخست وزیر و سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان به ایران و برگزاری نهمین نشست کمیته مشترک تجاری به شمار می‌رود.

برگزاری نمایشگاه بازرگانی مبنی بر اینکه اولین رویداد بین المللی در مرکز نمایشگاه‌های کراچی با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در پساکرونا است، نیز بسیار مهم قلمداد می‌شود.

برچسب‌ها پاکستان تجارت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان تجارت ایران پاکستان تجارت ایران بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک