Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مسوولان با اخلاص عمل خدمت به مردم را در اولویت خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: فردی که وظیفه‌ای به وی اعطا می‌شود باید در مقابل خداوند متعال پاسخگو باشد و در مسوولیت خود با جدیت خدمت به مردم را در اولویت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک روز وکیل اظهار داشت: وکالت از صفات خداوند متعال است و باید وکلا با راه و روش مناسب برای ایجاد عدالت در جامعه تلاش کنند و از حق مظلومان حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: وکالت یک شغل نیست و کار مقدسی است که بر عهده وکلا گذاشته شدده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه طرح حمایت از کاربران فضای مجازی که در مجلس مطرح شده، باید به درستی توسط مسوولان مربوطه برای مردم روشن و شفاف شود، گفت: اگر این طرح، درست است مسوولان بر این کار اهتمام داشته باشید و با بیان دلایل برای جامعه این راه را ادامه دهید.

وی تاکید کرد: مساله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ملت باید بر این فضا حاکم باشند و نگذاریم فضای مجازی محل جولان دشمنان و ظالمان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: فضای مجازی باید کنترل و مدیریت شود و نباید این فضا را به حال خود و برای دشمنان رها کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تبریک روز مهندس، گفت: امید است با تلاش مهندسان این مملکت، جامعه توسعه یابد به مراتب برتری در عرصه‌های مختلف برسیم.

وی افزود: مهندسان باید با طرح‌های خود مشکلات مردم را بررسی و حل کنند و در راه کمک به حل مشکلات جامعه دریغ نکنند و روش خواجه نصیرالدین طوسی را ادامه دهند.

راه ایستادگی در برابر دشمنان؛ قوی شدن است

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب در سخنانی با اشاره به وقایع اوکراین، اظهار کرد: اوکراین سومین کشور هسته ای دنیا بود اما فریب وعده های آمریکا و… را خورد و موشک های خود را نابود کرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اکنون تمام زیرساخت های اوکراین نابود شده است، افزود: در دنیا اگر قوی نباشی مگر می توانی از خود دفاع کنی؟ اگر سیاستمداران اوکراینی عاقل بودند اکنون قدرت هسته ای بودند و امروز آمریکا جرات اعزام حتی یک سرباز به اوکراین ندارد چرا که منجر به جنگ جهانی می شود.

وی با اشاره اینکه  زمانی برخی جاهلانه یا نفهمیده، فریب خورده و یا از روی تحلیل های پوچ می گفتند که به موشک نیازی نداریم و دوران موشک نیست، گفت: امروز خود اوکراینی ها اعتراف می کنند که در خلع سلاح موشکی خود اشتباه کرده اند و لذا کسانی که می گویند موشک و قدرت دفاعی لازم نداریم در واقع به نظام و کشور خیانت می کنند.

حسن زاده با بیان اینکه تحریک کشور ثالث عامل این اتفاقات شده است، تصریح کرد: ما نیز به کشورهای اطراف خود توصیه می کنیم که دچار خطای راهبردی اوکراین نشوند که در اینصورت نابودی سرنوشت آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدت ها است که از ایران قوی صحبت کرده و بر لزوم قوی شدن در تمام زمینه ها صحبت می‌کنند، تصریح کرد: باید در تمام زمینه ها و بخش ها اعم از اقتصادی،سیاسی، نظامی، علمی و فناوری، دانش پژوهی و جهاد تبیین و… قوی شویم در آن صورت می توان در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

حسن زاده تصریح کرد: امروز وظیفه ما بصیرت، آگاهی و حمایت از مسئولان و پشتیبانی از ولایت و حاکمیت است و در این میان نیز هر کسی که قدمی در راستای اشتغالزایی و تولید کار و ایران قوی بردارد در واقع توطئه دشمن را خنثی می کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه انقلاب های بسیاری در دنیا به وقوع پیوستند اما به غیر از انقلاب اسلامی همه آنها از بین رفته و یا از مسیر خود منحرف شدند، افزود: دلیل این نابودی ها آن بود که چون ناامید و مایوس شده و اسیر اختلافات داخلی شدند و نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

وی تصریح کرد: رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی این است که از مسیر خود خسته نشده و ناامید نشویم و دچار اختلاف و مادیات نشویم و تنها زیر پرچم ولایت حرکت کنیم تا انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی اش  برسانیم.

حسن زده هم چنین با اشاره به سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) رحمه للعالمین بودند که قلب ها را تسخیر کردند.

اوکراین نمونه بارز اعتماد به آمریکا است

حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به وقایع اوکراین، اظهار کرد: اوکراین مرکز رویارویی امریکا و روسیه شده است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه آمریکا و اروپا اقداماتی را برای سیطره ناتو به مرزهای روسیه با همکاری اوکراین انجام دادند، افزود: این اقدامات امنیت روسیه را به خطر می انداخت و این حرکت روسیه در حقیقت عکس العملی هست در قبال این تحرکات غرب.

وی با اشاره به اینکه با به‌رسمیت شناخته شدن دو جمهوری “دونتسک” و “لوهانسک”، تنش‌های بین روسیه و جبهه غربی مقابل او، وارد عرصه جدیدی شده است، گفت: پوتین با زیرکی در صدد کنترل و مدیریت اقدامات آمریکا و اروپا برای گسترش سیطره ناتو تا کنار مرزهای روسیه است.

جلالی با بیان اینکه کشورهای غربی از ترس پیامدهای جنگ با روسیه اقدام خاصی انجام ندادند و تنها به فضاسازی‌های سنگین رسانه‌ای و اِعمال تحریم‌های جدیدتر وشدیدتر اکتفا کردند، تصریح کرد: پوتین به این نتیجه رسیده است که اوکراین پیش از تبدیل شدن به یک مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو باید کنترل شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: در این تقابل پیچیده آنکه تاکنون بازنده اصلی است آمریکا و اروپا و خصوصا جوبایدن است که میزان محبوبیتش مانند جسم فرتوت و روحیه درهم‌ریخته‌اش اصلاً حال و روز خوشی ندارد.

وی اوکراین را نمونه جدیدی از نتیجه اعتماد به غرب معرفی کرد و گفت: وضعیت کنونی اوکراین، نتیجه اعتماد به غرب حتی حاضر نیست به تعهدات خود در رابطه با حمایت از هم پیمانانش اقدام کند.

جلالی هم چنین به سالروز مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: از قوانین و سنت‌های غیر قابل تغییر و تبدیل در نظام احسن الهی، این است که وقتی جاهلیت به‌ اوج ظلمت و نکبت و نحوست خود برسد، جامعه بشری در آستانه یک بعثت الهی قرار می‌گیرد و مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‏ ها در تمامی ادوار تاریخ است.

امام جمعه چهاربرج به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) نیز اشاره کرده و گفت:امام کاظم (علیه السلام) دائم در حال مبارزه بود؛ مبارزه‌ای که روحش سیاسی و راهبردش ایجاد انقلاب توحیدی و حکومت علوی بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آذربایجان غربی حجت الاسلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: حیات طیبه، پاک و مطهر در خودنمایی نیست بلکه در اخلاص و پاکی است، اگر برای خدا کار کرده و دنبال مقام نباشیم، اتفافات بزرگی ابتدا برای خودمان خواهد افتاد، سپس شاهد اثرگذاری آن خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در مراسم آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اظهار کرد: زودتر از آن که فکر کنیم دیر می‌شود، سرلوحه و جلودار ابراز رضایتمندی مردم مدیریت شهری است که با تمام ارکان زندگی مردم سروکار دارد.

وی با اشاره به اهمیت اخلاص در خدمت‌رسانی مدیران افزود: اخلاص خون شهید زاهدی کاری کرد که پس از آن عملیاتی انجام شد و دنیا را مبهوت خود کرد، عملیاتی که زودتر اطلاع‌رسانی شد، اما آسیب جدی وارد کرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان با بیان اینکه حیات طیبه، پاک و مطهر در خودنمایی نیست بلکه در اخلاص و پاکی است، گفت: اگر برای خدا کار کرده و دنبال مقام نباشیم اتفاقات بزرگی ابتدا برای خودمان خواهد افتاد، سپس شاهد اثرگذاری آن خواهیم بود.

نادرالاصلی با تاکید بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه، تصریح کرد: کارهای خوب را خوب انجام دهید و خوب به مردم نشان دهید، به خاطر خدا تبلیغ کنید، امروز افتخار می‌کنیم که عملیات پروژه مترو با تمام قصه‌ها با چندین میلیارد بودجه در این دوره پیگیری شد.

وی با بیان اینکه توقع داریم تا مردم که به‌عنوان صاحب و ارباب ما هستند دیده شوند، ادامه داد: این اقدام به دست مدیران در حوزه مناطق کم‌برخوردار و سایر حوزه‌ها و دستگاه‌ها می‌تواند خود را نشان دهد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان با بیان اینکه حدود سه سال گذشته مجموعه مدیریت شهری اتفاقات خوبی رقم زد، اما مردم ما بیشتر از این حق دارند، گفت: به‌عنوان کسانی که می‌توانیم امیدآفرین برای مردم باشیم وظیفه سختی داریم، خداوند به شما مدال افتخار داده است و حتماً رضایت خدا را به همراه دارد، اما باید تلاش بیشتری انجام شود.

کد خبر 747909

دیگر خبرها

  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است