Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم در مصلی قدس، با بیان اینکه رعایت تقوی ممکن است باعث بشود که انسان تنها شود و جامعه او را نپسندد، اظهار کرد: اگر برای خدا و برای دین خدا کسی موضع بگیرد، این هلاکت ظاهری که در دنیا دچارش می‌شود قابل قیاس با نجات واقعی در آخرت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرارسیدن شهادت امام موسی بن جعفر (ع) افزود: امام کاظم (ع) در مقابله با مخالفین بسیار حلیم و بردبار بود؛ لقب ایشان به دلیل اینکه در اوج ناراحتی از دشمنان کینه‌توز، بردبارانه و با فروبردن خشم خود برخورد می‌کردند، کاظم نامیده شده است.

رئیس جامعه مدرسین قم اضافه کرد: ما انسانها اگر در کنار اهل بیت (ع) بمانیم، آسیب نخواهیم دید و انقلاب اسلامی نیز در سایه ائمه اطهار (ع) حفظ می‌شود.

وی مردم را همچنان دوست‌دار و امیدوار به این کشور و انقلاب دانست و گفت: یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد، بهادادن به جوانان است که آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند؛ مشکل بی‌کاری شان را باید حل کرد و در مجموع باید برای بیکاری و معیشت مردم کاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی کشور حداکثر استفاده را باید کرد، عنوان کرد: وضع جمهوری اسلامی ایران با وجود این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها خیلی بهتر از حال باید باشد و ما امیدواریم دولت سیزدهم با تلاش‌هایی که انجام می‌دهد، همراه با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه مسائل را حل کند و در این صورت اگر تمام دنیا نیز ما را تحریم کنند، نمی‌توانند مقابل ملت غیور ما ایستادگی کنند.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر روسیه، اوکراین، آمریکا و ناتو تصریح کرد: از نظر تاریخی ریشه این اتفاقات زمانی است که شوروی سابق فروریخت، یکی از پیمان‌هایی که بسته شد عدم ورود ناتو به این منطقه بود؛ و چون ناتو و آمریکا و انگلیس که عضو ناتو هستند، بر سر پیمان خود نماندند و علیه روسیه شاخ و شانه کشیدند و آهسته آهسته رئیس جمهور اکراین را نیز در دامن غرب گرفتند.

وی ادامه داد: افزوده شدن پله‌کانی کشورهای بلوک شرق به ناتو باعث شد که روسیه اعلام کرد عقب‌نشینی کنند و از منطقه بیرون بروند اما آنها حاضر به عقب‌نشینی نشدند و توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو که میخواهند روسیه را محاصره کنند، ریشه این جریانات است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه جنگ ارمغان خوبی برای بشریت نیست، خاطرنشان کرد: موضع اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که ما دنبال جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم خون یک بی‌گناه ریخته شود. ما جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینی بوشهری امام جمعه قم اکراین بیکاری جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین خدمات را دانشگاه علوم پزشکی ارائه می دهد و با تلاش هایی که در استان شده شرایط به سمت پیشرفت است اما با افق شایسته هنوز فاصله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: نگاهمان به مراکز استراتژیک در استان همچون آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و بهداشت درمان که دستگاه هایی هستند که زیربنای تمدن را تولید می کنند باید تغییر کند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) امنیت و سلامت را زیر ساخت تمدن عنوان کردند، به همین خاطر باید به حوزه سلامت فوق العاده توجه کرد و به لحاظ اعتبارات در حوزه تامین تجهیزات، زیرساخت و نیروی انسانی نیاز است این عرصه دیده شود و نیز مدیریت اقتصاد سلامت بر مساله پیشگیری متمرکز باشد، لذا باید روی خیرین پیشگیری در عرصه درمان کار و طراحی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: اگر خیریه ها و وقف های پیشگیری از بیماری داشته باشیم هم هزینه آن کمتر است و هم اثر آن بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید انجام داد استفاده از طب دریا برای سلامت است، در حالیکه می توان با آماده سازی عمق و کف دریا به راحتی پیاده روی دریایی داشته باشیم که در نشاط و شادابی و سلامت مفاصل بسیار موثر است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر به خاطر شرایط خاصی که دارد و به ویژه در جنوب استان، باید بیش از جمعیت به لحاظ نیازهای درمانی توانمند باشد و جغرافیایی در عرصه سلامت موفق است که بیش از نیازهای استاندارد جمعیت بیمار، دارای توانمندی باشد.

وی با بیان اینکه به حوزه بهداشت و درمان مثل عرصه امنیتی باید کمک کرد گفت: پیشگیری، درمان، هم زیر ساخت و هم حوزه نرم افزار گران است، لذا کار سخت اما شدنی است و می طلبد مسئولان اعتبارات لازم را برای زیرساخت تامین کنند و به مساله درمان همانند مسائل استراتژیک نگاه داشته باشند.

وی با اشاره تصمیماتی در خصوص ساخت بیمارستان صنعت نفت در استانی دیگر گفت: نباید طوری باشد که صنعت و انرژی در این استان به همراه آلاینده ها باشد و بیمارستان نفت در استان دیگری احداث شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار تجهیز بیمارستان های شهرستان های دیگر شد و گفت: نباید تمرکز درمان روی مرکز استان باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مراجعه برخی از مردم به دیگر استان ها جهت درمان گفت: برخی از مردم برای درمان به خارج از استان مراجعه می کنند، در استان نباید کمبودی باشد که منجر به این شود بیمار به خاطر این کمبود امکانات به استان دیگری برود؛ اگر بیمار به خارج از استان مراجعه می کند به صورت اختیاری باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بایستی طراحی استاندارد صورت گیرد که در یک بازه زمانی این کمبودها تمام شود.

کد خبر 6093649

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد