Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعهٔ این هفته که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: پیامبران گذشته هر کدام پیامبر پس از خود را معرفی کرده و پیامبر قبل از خود را نیز تصدیق می‌کرده‌اند، به این معنا که این مناصب به یکدیگر متصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این در حالی است که دشمنان پیامبران و منافقان هیچ‌کدام یکدیگر را قبول نداشته و ندارند و دلشان با هم یکی نبوده و نیست، اما مؤمنین همواره با یکدیگر هستند و از یکدیگر حمایت کرده و یاور و غم‌خوار یکدیگر هستند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: این یکی از تفاوت‌های پیغمبران و دشمنان آن‌ها و نیز تفاوت مؤمنین و منافقین است.

وی عنوان کرد: در روایات آمده است که اگر دیدید قلب شما مؤمنین را دوست دارد و به دنیاپرستان علاقه‌ای ندارد بدانید که در شما خیری وجود دارد، اما اگر دیدید با مؤمنین میانه‌ای ندارید و همواره با آبروی آن‌ها بازی می‌کنید بدانید که در شما شری است و فکری به حال خود کنید.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: پیامبران به یکدیگر متصل هستند و دل‌های مؤمنین نیز به برکت انبیا و اولیا به یکدیگر وصل است، پیامبران همواره پیغمبر پیش از خود را تصدیق می‌کرده و پیغمبر پس از خود را نیز معرفی می‌کردند، پیغمبر خاتم(ص) نیز همواره بشارت حضرت مهدی(عج) را می‌دادند، هم‌چنین حضرت ابراهیم(ع) نیز همواره بشارت پیغمبر خاتم(ص) را می‌داد و می‌فرمود خدایا من خانهٔ تو را ساختم اما قلب و روح و جان این خانه آن کسی است که به رسالت مبعوث خواهد شد؛ آن‌قدر که حضرت ابراهیم(ع) برای پیامبر(ص) دعا می‌کرد، پیغمبر خاتم(ص) فرمود من نتیجهٔ دعای پدرم ابراهیم(ع) هستم.

وی تصریح کرد: در تورات و انجیل نیز آمدن پیامبر(ص) خبر داده شده است، در آیهٔ 6 سورهٔ صف آمده است که حضرت عیسی به بنی‌اسرائیل گفت من از طرف خدا برای شما فرستاده شده‌ام و پیغمبر قبل از من موسی است و من او را تصدیق می‌کنم و هم‌چنین آمدن پیامبر پس از خود یعنی احمد را نیز بشارت می‌دهم. 

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خدای متعال به پیامبر(ص) می‌فرماید ما تو را مبعوث کرده‌ایم تا شاهد و بشارت دهنده و هشدار دهنده باشی و به فرمان خدا، مردم را به‌سوی خدا دعوت کنی و مردم را از دنیاپرستی نجات دهی و روشنگر اهل عالم باشی.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید رفتار ما به گونه‌ای باشد که آن‌چه را پیامبر از زیبایی‌های ملکوتی برای ما به ارمغان آورده است در دنیا جریان دهیم.

امام جمعه قزوین در ادامه، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) بیان کرد: امام کاظم(ع) فرموده‌اند از ما نیست هر کسی که همه روزه رفتار خود را بررسی و خود را محاسبه نکند؛ باید ببینید رفتار شما با قرآن چگونه است و ولایت‌پذیری شما چه میزان است، این حساب و کتاب و محاسبه‌ها باعث می‌شود قلب شما خدایی شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: هر کار خوبی که انجام می دهد نمی گوید من انسان خوبی هستم و تاکید می‌کند خداوند عنایت کرد تا من کار خوب انجام دادم.

وی اضافه کرد: آن کسی که خودش را محاسبه می کند اگر کار بدی از او سر زد، با خداوند لجاجت نمی کند بلکه استغفار و توبه می کند و ماه شریف رجب نیز ماه توبه و استغفار است و سفارش شده که در این ماه شریف بسیار استغفار کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) فرمودند که خداوند رحمان و رحیم است و با مهربانی از بنده خود استقبال می کند، خداوند زنده و پاینده است و همه عالم به وسیله او پدید آمده و همه چیز تحت فرمان اوست و استغفار در هر شرایطی انسان را به آرامش می رساند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اتفاقات اوکراین بیان کرد: ظلمی که در آن کشور اتفاق می افتد، بنیان‌گذار آن ظلم در این اواخر آمریکایی ها بودند، فتنه بپا کردند و یک هنرپیشه طنز را رییس جمهور آن کشور کردند بدون آنکه تخصصی در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: آن مملکت را به نابودی کشاندند، خلع سلاح کردند و همه این اتفاقات افتاد و حال که این کشور دچار بحران شده هیچ کاری به سرنوشت مردم و دولت دست نشانده خودشان هم ندارند، همان کاری که با شاه، اشرف غنی و صدام کردند. آنها با سواری گرفتن به مقاصد خود رسیدند و موقعی که مردم ایستادگی کردند آنها نوکر خود را در آتش رها کردند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: عده ای می‌گفتند سفیر اوکراین به مسئولان جمهوری اسلامی گفته است شما راه ما را نروید. آمریکایی ها خیلی وقت است می‌خواهند ایران را خلع سلاح کنند اما کور خوانده اند چرا که کشور ما روز به روز در مقابل دشمن مسلح تر می شود و هیچگاه اسلحه خود را زمین نمی گذارد.
 
خطیب نماز جمعه قزوین گفت: روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و جا دارد ضمن خدا قوت به دولت خدمتگزار، بار دیگر تاکید کنیم معیشت، سفره مردم و گرانی ها مردم را بسیار تحت فشار قرار داده است. ما می‌دانیم دولت مردان زحمات زیادی می کشند ولی شتاب و جدیت و پیگیری های بیشتر لازم است انجام بگیرد تا در روزهای پایانی سال مردم آسایش را در زندگی خود ببینند.

وی اظهار کرد: روز تربیت اسلامی را در این ایام داریم، از مدیران آموزش و پرورش مصرانه میخواهیم اصل کارشان را آموزش قرار دهند، این نوساناتی که ایام انتخابات شروع می شود و بعد از آن هم دست بردار نیست را مدیریت کنند چرا که آموزش پرورش جایی نیست که ابزار و آلت دست این مسائل قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کار آموزش و پروش، تربیت و تعلیم و تهذیب نفوس است و می بایست به داد دانش آموزان و کودکانی برسیم که از هر سو مورد تهاجم فرهنگی قرار دارند و معلم و مدیر آموزش و پرورش در هر سطحی می بایست کاری کنند تا این فرهنگ ایمانی دستمان را بگیرد و در این جنگ فرهنگی که جای جنگ نظامی نشسته، پیروز شویم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما باید قداست نهادهای دینی را در هر شرایطی حفظ کنیم، ما سپاه پاسداران را ثمره انقلاب می دانیم و بسیار برای ما محترم است و باید قداستش محفوظ بماند، ما دستگاه قضا را در انقلاب اسلامی نعمت خدا می دانیم و قضاوت ها باید بر اساس شرع و دین باشد و قداستش باید حفظ شود و مبادا تضعیف دستگاه قضا از قلم و بیان ما سر بزند.

وی افزود: تضعیف غیر از نقد دلسوزانه است، نقد دلسوزانه کمک است اما شیطنت کردن و ضعیف نشان دادن و کنایه زدن به دستگاه قضایی ناجوانمردی است و وظیفه دینی و انقلابی ما چیز دیگری است و ما باید به نهادهای انقلابی احترام بگذاریم و نباید اجازه دهیم کسی آنها را تضعیف کند. در نتیجه به قانون هم می بایست احترام بگذاریم و قانون باید فصل الخطاب باشد.

امام جمعهٔ قزوین ادامه داد: فردی یهودی زره امیرالمومنین را برداشت و برای حل این موضوع نزد قاضی رفتند. شاهد ماجرا نگفت که این آقا زره را به سرقت برده است، قاضی نیز گفت کاری نمی‌توان کرد، زره دست او است و ما نیز دلایل کافی برای اثبات نداریم، یهودی فهمید که زره مال او نیست، ما مسلمانان نیز خیلی وقت‌ها باید بفهمیم یک ماجرایی می‌تواند به نفع ما تمام شود، در حالی که ما می‌دانیم برای مثال این خانه یا این زمین برای ما نیست، اما وکیل ثابت کرده است که متعلق به ماست، و البته بسیاری موارد دیگر.

وی عنوان کرد: رسول خدا(ص) نیز به ظواهر حکم می‌دادند و طبق شهادت شاهدان حکم خود را صادر می‌کردند، اگر غیر از این بود و احکام صادرهٔ پیامبر طبق علم ایشان به غیب بود، احکام رسول خدا(ص) برای ما قابل تبعیت نبود و ما می‌گفتیم ایشان با علم به غیب قضاوت می‌کنند، در حالی که ما علم غیب نداریم، اما ایشان طبق ظواهر و شواهد قضاوت می‌کردند تا برای ما نیز اسوه و الگو باشند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمود اگر من حکمی صادر کردم و طبق این حکم برای مثال مالی جابه‌جا شد، آن کسی که مال متعلق به او نبود و به قضاوت من و بر اساس شواهد و ظواهر ملک متعلق به او شد، از این مال پرهیز کند، زیرا با قضاوت من این حرام تبدیل به حلال نخواهد شد.

وی افزود: این توصیه برای کسانی است که گاهی با یک وکیل قوی منافعی می‌برند و حق کسی را ضایع می‌کنند که وکیل او ضعیف بوده است.

نمایندهٔ ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: توصیهٔ رهبر معظم انقلاب به دستگاه قضایی این بود که ایشان فرمودند در بسیاری موارد از حق سخن می‌گوییم، در حالی که در کنار آن موارد دیگری نیز وجود دارد؛ اگر اکنون دادگاهی تشکیل شود و یک طرف خدا و یک طرف بنی‌اسرائیل باشند، بر اساس قانون بنی‌اسرائیل می‌توانند به خدا بگویند خدایا آیا ما روز شنبه که تو گفتی ماهی نگیریم، ماهی گرفته‌ایم؟ خداوند می‌فرماید نه، شما در روز شنبه ماهی نگرفته‌اید، بنی‌اسرائیل سؤال می‌کنند روز یک‌شنبه تو به ما گفتی ماهی نگیرید؟ خداوند می‌فرمایند نه من روز یک‌شنبه چیزی نگفتم. بنی‌اسرائیل این‌جا حیله‌ای به کار گرفتند، روز شنبه جلوی کانال‌ها را بستند و ماهی نگرفتند و روز یک‌شنبه به سراغ ماهی‌ها رفتند، این حیلهٔ بنی‌اسرائیل است، رهبر معظم انقلاب فرمود شما زمانی که از قانون سخن می‌گویید دو چیز دیگر را نیز باید در کنار قانون ببینید، نخست حق و دوم عدالت. این مثلث قانون، حق و عدالت زمانی که در کنار یکدیگر قرار گرفت اتفاق بدی رخ نخواهد داد و همه خوشحال و راضی خواهند شد.

آیت‌الله عابدینی در پایان عنوان کرد: تقوا را همه باید رعایت کنیم و همواره یکدیگر را به رعایت تقوا سفارش می‌کنیم و از خدای متعال بخواهیم متقی باشیم، ، متقی زندگی کنیم و متقی از دنیا برویم.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت الله عابدینی اوکراین ولی فقیه در استان قزوین آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین بنی اسرائیل برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه

تاثیر بمب‌های هوایی روسیه در تغییر اوضاع جبهه نبرد، انهدام ۱۲ پهپاد ارتش اوکراین در مناطق مختلف روسیه، تلاش در فرانسه برای ممانعت از ارسال سلاح به کی‌یف، واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش انرژی روسیه، از جمله مهمترین رویداد‌ها پیرامون جنگ هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین شب گذشته در مصاحبه با مجله "فارین پالیسی" اعتراف کرد که روسیه در مقایسه با اوکراین در تلاش‌های نظامی کارآمدی بیشتری را از خود نشان می‌دهد، به‌ویژه در شرایطی که کشور‌های غربی در حال تامین تسلیحاتی گسترده کی‌یف هستند.

او گفت: «زمانی که من به دستاورد‌های روسیه در احیای تولیدات نظامی در پایگاه صنعتی خود و آنچه که کل جهان غرب تاکنون به دست آورده نگاه می‌کنم، باید با این حقیقت روبرو شده و بپذیریم که روسیه در تلاش‌های نظامی خود مؤثرتر عمل کرده است.»

وزیر خارجه اوکراین این سوال را مطرح کرد که اگر مشارکت کشور‌های متحد در درگیری کنونی اوکراین به وضوح اثربخشی ناکافی از خود نشان دهد، غرب خود را در معرض چه پیامد‌هایی قرار می‌دهد.

کوله‌با در تفسیر موفقیت‌های چشمگیر صنایع نظامی روسیه در شرایط تحریم‌های شدید و اتحاد جهان غرب علیه مسکو، گفت: «باید بپذیریم که موشک‌های روسی یک بلای واقعی هستند.»

علاوه بر این، روزنامه فرانسوی "لوموند" نوشت که بمب‌های هوایی که توسط نیرو‌های مسلح روسیه در جریان درگیری با اوکراین استفاده می‌شوند، می‌تواند روند اوضاع را به نفع طرف روسی تغییر دهد. این تحلیل اذعان کرده که سلاح‌های مدرن روسی دشمنان این کشور را به وحشت انداخته است.

این نشریه با استناد به سخنان یک افسر ارتش اوکراین، نوشت: بمب‌های هوایی ارتش روسیه تأثیر جدی بر روند درگیری داشته - آن‌ها قادر به نابودی کل یک ساختمان است و به همین دلیل استحکامات ارتش اوکراین تاکنون خسارات زیادی را متحمل شده است.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه گزارش داد که خدمه جنگنده‌های روسی سوخو-۳۴ یک پایگاه نیرو‌های مسلح اوکراین را با استفاده از با بمب‌های هدایت شونده نابود کردند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و نود و نهمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

مدودف: روسیه تجربه و توان لازم برای پیروزی را دارد

دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است که این کشور همه امکانات لازم برای پیروز شدن در درگیری نظامی در اوکراین را در اختیار دارد.

او در سخنانی در مراسمی به مناسب روز کارگر (اول ماه مه) گفت: «ما هر آنچه که مورد نیاز خود را داریم: توان بالقوه فنی، تجربه کاری، پشتکار و قدرت، وفاداری به میهن، حافظه تاریخی عمیق و تعیین و پایبندی به اهداف؛ بنابراین پیروزی از آن ما خواهد بود.»

نایب رئیس شورای امنیت با اشاره به ظرفیت قدرتمند تولید نظامی در کشور، یادآور شد: «کارخانه‌های ما امروز سلاح‌های مهیبی تولید می‌کنند. نوعی که پشت دشمنان ما از آن می‌لرزند. در عین حال، ما حتی در شرایط جنگی و در کنار تولید سلاح و دفاع از منافع ملی خود، برای داشتن زندگی مرفه شهروندان روس تلاش می‌کنیم.»

انهدام ۱۲ فروند پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه طی شب گذشته

وزارت دفاع روسیه صبح امروز گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور طی شب گذشته تلاش‌های طرف اوکراینی برای انجام حملاتی با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) علیه اهدافی در مناطق مختلف خاک فدراسیون روسیه را خنثی کردند.

طبق این اطلاعات، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در حال انجام وظیفه، ۱۲ فروند پهپاد اوکراینی را منهدم و رهگیری کردند که از این تعداد ۵ پهپاد بر فراز قلمرو منطقه بریانسک، یک فروند در آسمان منطقه کورسک، یک فروند بر فراز قلمرو منطقه بلگوراد، دو فروند بر فراز قلمرو منطقه راستوف و سه مورد نیز در آسمان منطقه کراسنودار هدف قرار گرفته و نابود شدند.

شب گذشته، فرماندار منطقه اسمالنسکی روسیه، از تلاش پهپاد‌های نیرو‌های مسلح اوکراین برای حمله به تأسیسات زیرساختر‌های انرژی غیرنظامی خبر داد که این حمله با موفقیت خنثی شد. او به خسارت احتمالی یا آسیب دیدن افراد در این حمله اشاره نکرد.

سیاستمدار فرانسوی خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین و آغاز مذاکرات صلح شد

فلوریان فیلیپت، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه شب گذشته بار دیگر در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد که کشور‌های غربی باید فوراً تحویل تسلیحات نظامی به طرف اوکراینی را متوقف کرده و مقامات کی‌یف را پای میز مذاکره بیاورند.

این سیاستمدار نوشت: «دیگر سلاحی برای اوکراین وجود ندارد! فقط باید به فکر مذاکره و صلح بود!»

فیلیپو با اشاره به اینکه دولت ماکرون کورکورانه از دستورالعمل‌های رسیده از کاخ سفید پیروی و به ضرر منافع خود فرانسه عمل می‌کند، افزود: «پاریس که زیر شست دولت آمریکا گیر افتاده، به حرکت به سمت جنگ و نابودی خود به خاطر اوکراین ادامه میدهد و کل اروپا را به خطر انداخته است.»

در اواخر آوریل در پاریس تظاهرات اعتراض آمیزی به درخواست حزب راستگرای میهن پرستان علیه ناتو و کمک‌های نظامی به اوکراین برگزار شد که چندین هزار نفر در این اقدام سیاسی شرکت کردند.

زلنسکی رئیس بخش امنیت سایبری اوکراین را برکنار کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ایلیا ویتوک، رئیس بخش امنیت سایبری سرویس امنیت اوکراین که توسط رسانه‌ها به اتهام فساد افشا شده بود، را از سمت خود برکنار کرد.

این مسئله از فرمانی که شب گذشته در سایت رسمی رئیس جمهور منتشر شده، مشخص شد. در این فرمان یادآوری شده که ایلیا آناتولیویچ ویتوک از سمت رئیس اداره ضد جاسوسی حفاظت از منافع دولتی در زمینه امنیت اطلاعات سرویس امنیتی اوکراین برکنار می‌شود.

در اواسط آوریل، یک نشریه اوکراینی نتایج یک تحقیق ژورنالیستی را منتشر کرد که نشان داد همسر خانم ویتوک در دسامبر ۲۰۲۳ یک آپارتمان لوکس در یک مجتمع مسکونی به ارزش بیش از ۶۵۷ هزار دلار خریداری کرده است.

حکم ۱۳ سال زندان برای هکر اوکراینی در آمریکا

دادگاهی در آمریکا "یاروسلاو واسینسکی" هکر اوکراینی را به دلیل ارتکاب جرایم سایبری به بیش از ۱۳ سال زندان محکوم کرد.

این مسئله در بیانیه منتشره در وب سایت وزارت دادگستری آمریکا آمده است. طبق این حکم؛ این شهروند اوکراینی به دلیل نقش او در انجام بیش از ۲۵۰۰ حمله سایبری و باج‌خواهی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار، به ۱۳ سال و ۷ ماه زندان و پرداخت بیش از ۱۶ میلیون دلار غرامت محکوم شد.

پیش از این، این هکر اوکراینی در لهستان دستگیر و سپس به ایالات متحده مسترد شده بود.

بسته جدید تحریم‌های ضد روسی وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که واشنگتن در حال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

بر اساس این اطلاعات، ۲۵۰ شخصیت حقوقی در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. علاوه بر این، این تحریم ده‌ها نفر را شامل می‌شود که واشنگتن به دست داشتن آن‌ها در همکاری با مجتمع صنایع نظامی روسیه و شرکت‌های مرتبط با آن مظنون است.

تحریم‌های اعمال شده توسط خزانه داری آمریکا به معنای ممنوعیت همکاری با شرکت مشخص شده برای شهروندان آمریکایی و همچنین مسدود شدن وجوه و دارایی‌های این شرکت‌ها در ایالات متحده است.

در اواخر ماه آوریل، خزانه داری ایالات متحده تصمیم مقامات این کشور مبنی بر اجازه تراکنش با تعدادی از بانک‌های تحریم شده روسیه در بخش انرژی را اعلام کرد. پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با فرمانی چنین معاملاتی را ممنوع کرده بود.

توضیح وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه

وزارت امور خارجه آمریکا پس از اعلام آخرین تحریم‌های ضد روسی اعلام شده در اول ماه مه، یادداشتی توضیحی منتشر کرد که در آن اعلام شده که هدف از این اقدامات تضعیف توان روسیه در زمینه تولید انرژی، به‌ویژه پروژه خط لوله گاز قطب شمال و همچنین محدود کردن حمایت اشخاص ثالث از این پروژه است.

وزارت امور خارجه یادآور شد که اقداماتی که قبلاً توسط ایالات متحده انجام شده بود ظاهراً می‌توانست توانایی این پروژه برای صادرات انرژی را محدود کند و منجر به افزایش قابل توجه هزینه اجرای آن شد.

سفیر روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا نمی‌تواند ما را مرعوب کند

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن شب گذشته ابراز عقیده کرد که آخرین محدودیت‌هایی که توسط دولت آمریکا علیه این کشور وضع شده، نمونه‌ای از تداوم اقدامات روس هراسانه متعدد در ایالات متحده است که تکمیل کننده تخصیص بسته کمکی جدید چند میلیارد دلاری برای کی‌یف، تامین مهمات دوربرد و وعده برخی تضمین‌های امنیتی زودگذر به کی‌یف است.

این دیپلمات به اتهامات نفرت انگیز و غیرمستند علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی و تلاش برای ارعاب شرکای روسیه از جمله چین در تلاش برای مسدود کردن کانال‌های همکاری تجاری خارجی اشاره کرده و افزود: «آن‌ها دوباره شرکت‌های داخلی با فناوری پیشرفته، حمل‌ونقل و انرژی ما را هدف قرار داده‌اند و در واقع می‌خواهند رقبای خود را از بازار جهانی بیرون کنند.»

آنتونوف گفت: به نظر می‌رسد واشنگتن نمی‌داند که روسیه و روس‌ها را نمی‌توان با چنین تصمیم‌هایی بترساند. آن‌ها متوجه نیستند که ترفند‌های غیرقانونی آن‌ها فقط باعث دور شدن سایر کشور‌ها از ایالات متحده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی