Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:56:53 GMT

تاریخ گواه دستاوردهای علمی مردم ایران است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۵۸۱۶

تاریخ گواه دستاوردهای علمی مردم ایران است

به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز حوزه، «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: قم دارای میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمندی است و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برای همه مسلمانان جایگاه محترم و والایی دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمودند: «اگر دانش در ثریا نیز باشد، مردمی از سرزمین فارس به دنبال آن خواهند رفت»، افزود: تاریخ گواه این مساله است که مردم ایران چه دستاوردهای مهمی در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری داشته‌اند و مایه خوشنودی من است که امروز در مجموعه‌ای حضور دارم که مروج دانش در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انقلاب اسلامی ایران را رویداد بسیار مهمی برای همه جهان دانست و گفت: روابط میان ایران و پاکستان فراتر از دو کشور همسایه است و ریشه در قرن‌ها ارتباطات فرهنگی و برادرانه دارد؛ توجه و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مردم پاکستان و روابط دوستانه و برادرانه با دولت پاکستان، برای ما بسیار ارزشمند و محترم است.

«جامعه المصطفی(ص) العالمیه» نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد؛ این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ‌شناسی ارایه می‌دهد؛ دوره‌های اصلی جامعه المصطفی(ص) العالمیه به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها پاکستان قم سفارت پاکستان جامعه المصطفی العالمیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان قم سفارت پاکستان پاکستان قم سفارت پاکستان جامعه المصطفی العالمیه جامعه المصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: عباس میلانی از چهره‌های شاخص اپوزیسیون ایرانی، در گفت‌وگو با یک شبکه فارسی زبان، اتفافاتی را که در دانشگاه‌های امریکا می‌افتد متأثر از جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این رابطه تأکید کرد که قدرت رسانه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان در دانشگاه‌های امریکا و اروپا مشاهده کرد؛ آنچه در دانشگاه‌های امریکا اتفاق می‌افتد، نتیجه فعالیت‌های گسترده تشکیلاتی ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است.

گفتنی است که در طول دو هفته گذشته، دانشگاه‌های امریکا صحنه اعتراض دانشجویان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شده است؛ اعتراض‌هایی که با سرکوب دانشجویان و بازداشت قریب به ۲ هزار نفر از آنها همراه بوده است.

کد خبر 849544 منبع: ایران برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران