Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز در مسجد صاحب الزمان (عج) اصفهان کلمه الله و وحدت کلمه را راز و رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب عنوان کرد و افزود: کاستی و کمبودی در هر جا ناشی از بی‌توجهی به این ۲ رکن است.
وی با اشاره به وصیت ریچارد نیکسون به روسای جمهور آمریکا، افزود: نیکسون با اشاره به نقاط قوتی ازجمله ذخایر عظیم، نیروی انسانی مستعد، ایدیولوژی برانگیزاننده و قدرت رهبری در ایران، به روسای جمهور آمریکا توصیه می‌کند که مبادا اجازه دهند ایران به فناوری پیشرفته مجهز شود زیرا در چنین صورتی کسی توانایی مقابله با ایران را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان انرژی هسته‌ای افزود: نیکسون با اشاره به اقوام مختلف ایرانی توصیه می‌کند دولتمردان آمریکا از ایجاد اختلاف در بین اقوام و مذاهب استفاده کند و اجازه ندهد ایران روی آرامش ببیند.
وی خاطر نشان کرد: سیستم راهبردی آمریکا با تغییر دولت‌های جمهوری خواه و دموکرات مبتنی بر چنین توصیه‌ها و اهدافی یک هدف واحد دنبال می‌کنند، اگرچه در اجرا برنامه‌های چند لایه دارند.
اسلامی به روند توطئه‌های آمریکا از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تا کنون اشاره کردو افزود: طرح خاورمیانه بزرگ با راه‌اندازی داعش و تحمیل جنگ اقتصادی آخرین طرح‌ها برای مقابله با ایران اسلامی است.
وی اضافه کرد:  طرح خاورمیانه بزرگ را سال ۸۱ رونمایی کردند و طراحی کرده بودند تا از مدیترانه تا اقیانوس هند، کشورهای کوچکی با بهره‌گیری از دست‌نشانده های خود بوجود آورند و آنها را به خوددرگیری مشغول کنند تا از این طریق حفظ منافع خود را محقق کنند.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: این توطئه با توکل برخدا، هدایت‌های رهبری انقلاب و میدان‌داری شهید حاج قاسم سلیمانی خنثی شد.
وی  به جایگاه ایران در چهارراه جهان و اهمیت راهبردی آن اشاره و اضافه کرد: برغم اینکه نیروهای آمریکایی در زمان شاه بر این دروازه جهان مستقر شده بود و به‌دنبال توسعه زیرساخت‌های خود خود بودند ولی با انقلاب اسلامی، تمرکز برنامه‌های آمریکا به هم خورد و هر کدام از فرماندهی های نیروی زمینی، دریایی، هوایی و فرماندهی سنتکام را به یکی از کشورهای عربی منتقل کردند.
اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا جلوگیری از ورود ایران به فناوری‌های نوین، تصریح کرد: علم و فناوری قدرت ساز است و کشورها را می‌تواند در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای اضافه کرد: اگرچه دیپلماسی قدرتمند مبتنی بر ۲ پشتوانه قدرت مادی و قدرت نظامی است ولی باید توجه داشت که بستر ایجاد قدرت مادی و نظامی، قدرت علم و فناوری است.
معاون رییس جمهور  اظهار کرد: جوانان ایرانی برای حضور تاثیرگذار در  پنج عرصه دانش هسته‌ای، فضایی، فناوری اطلاعات، فناوری زیستی و نانو تکنولوژی به عنوان دانش‌های پیشرفته‌ای که منطقه ممنوعه استکبار برنامه دارند.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد علمی اشاره و اضافه کرد: امروز دعوا بر سر هسته‌ای، حقوق بشر، حقوق زنان و فلسطین نیست بلکه وارد شدن به حوزه ممنوعه علم و فناوری موجب شده انواع توطئه‌ها، تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و مزاحمت‌ها را  بر علیه ملت ما اجرا کنند.
اسلامی ادامه داد: دشمن از طریق تحریم، ترور، تطمیع و خرابکاری می‌خواهد اجازه ندهند که ایران به قله‌های افتخار دست یابد.
وی به  پیشینه ۴۷ ساله پایبندی ایران به آژانس هسته‌ای اشاره کرد و گفت:  برغم اینکه در بند ۲و ۳ اساسنامه آژانس به صراحت بر حمایت، ارایه مشاوره، معاضدت و پشتیبانی در دستیابی کشورها با انرژی هسته‌ای تاکید شده است ولی نسبت به ایران نه تنها حمایتی صورت نگرفته بلکه هر روز به بهانه احتمال دستیابی به بمب اتم برای این کشور مانع تراشی کرده‌اند.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای افزود: بیش‌از ۱۵۰۰ شخص و شرکت را تحریم کردند که اکثرشان مربوط به انرژی هسته‌ای نیست بلکه از شرکت‌های پیشرو و دفاعی هستند که بهانه هسته‌ای تحریم شدند تا ایران از مسیر پیشرفت خود بازماند.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای به کاربردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد : فناوری هسته‌ای می‌تواند ماهواره‌ها را در مدار خود قرار می‌دهد، در مدیریت سیستم کنترل پالایشگاه و کارخانجات تولید سیمان می‌تواند نقش ایفا کند، در تولید برق پاک و آفت‌زدایی و ماندگاری محصولات کشاورزی می‌تواند استفاده شود.
وی در خصوص اهداف دشمن از تحریم‌ها اظهار کرد: ضربه به پول ملی، ایجاد انحراف و فساد در رویه‌های مالی و اقتصادی کشور، بدبین مردم و جوانان نسبت به مسوولان و سیاه‌نمایی و ساقط کردن نظام از جمله اهداف تحریم‌ها بود. اسلامی با تاکید کرد: کارشناسان استکباری اعلام کردند یک شب ۴۰ درصد به پول ملی ایران ضربه زدیم و اگر این کار چندبار دیگر تکرار شود جمهوری اسلامی ایران ساقط می‌شود ولی کسانی که سنگربان بودند نقشه دشمن را نخواندند و برخی در داخل در همین پازل دشمن بازی کردند و با بالابردن قیمت دلار به بهانه حمایت از صادرات پدر اقتصاد کشور و خانوار را درآورند.
وی با مقایسه وضعیت پول ملی ایران و برخی کشورهای همسایه گفت: برغم تولیدات بسیار، معادن و ذخایر و نفت ولی به دلیل غافل شدن از نقشه دشمن و مهار و کنترل نشدن طرح دشمن به بدنه اقتصاد کشور ضربه وارد شد و این نشان می‌دهد برخی اقدامات ما سیاسی بوده است.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه دشمن از طریق تحریم به دنبال تسلیم است، گفت: بستن مسیرهای شفاف و قانونی و تغییر آن به سمت جریان‌های مخرب و فسادآور از جمله برنامه‌های دشمن برای این هدف بود تا از این طریق با کاهش مقبولیت و وجاهت نظام، مردم را نسبت به مسولان بدبین کنند.
وی ادامه داد: دشمن به دنبال تغییر باورهای نسل جوان است و با ایجاد ناملایمات معیشتی و برخی جوسازی های روانی تلاش می‌کند که جوان امروز بپرسد چرا انقلاب کردیم.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه جغرافیای اقتصادی خود را به شدت گسترش دهیم و با فتح‌ بازارهای متعددی برای محصولات و خدمات ایرانی معیشت و اشتغال را در کشور پایدار کنیم.
وی در بخش پرسش و پاسخ در خصوص غنی سازی و مذاکرات گفت:  غنی‌سازی با سقف حداکثری ۶۰درصد برقرار است و همین امر منجر شد غربی‌ها شتابان پای مذاکره بیایند و با لغو تحریم‌ها هم ۲۰ درصد و هم ۵ درصد ادامه پیدا می‌کند.
اسلامی تاکید کرد: توانمندی‌های داخلی نشان داد برگشت پذیری امکان پذیر است و توانمندی‌ها در غنی سازی به گونه‌ای است که هر تصمیمی نظام بگیرد قابل اجرا است
وی اضافه کرد: قانون راهبردی مجلس ۱۰۰ درصد اجرا شد و در برخی بخش‌ها جلوتر هستیم و امیدواریم عامل خوبی برای لغو تحریم ها باشد و از سوی دیگر نیز مذاکرات در حال دنبال شدن است و امیدواریم با رفع تحریمها به توافق خود پایدار دست یابیم.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه در مباحث حقوقی مسأله‌ای به اسم تضمین وجود ندارد، افزود: آن چیزی که هست دولت آمریکا است که تعهد دهد دوباره از این مذاکرات خارج نشود و از این سو باید راهی برای بازگشت مجدد در صورت وجود داشته باشد که در صورت تخلف برگشت پذیری با سرعت امکان‌پذیر باشد و اگر چه در این خصوص موفقیت‌هایی بوده ولی در بخشهایی لازم است مذاکرات ادامه یابد.
وی با اشاره به دستورات رهبر معظم انقلاب در خصوص بخش‌هایی از انرژی هسته ‌ای، تاکید کرد:  متاسفانه اجرا نشده است در حالی‌که از ۲۰ سال پیش تا کنون رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند و  مصمم به دنبال کردن آن هستیم زیر باید باور داشته باشیم که مسیر عزت مسیر ولایت و پیاده کردن اهداف الهی این و مسیری است که با هدف عزت دنبال میشود.
رییس سازمان انرژی هسته‌ای افزود: این فعالیت‌ها در ۴محور دنبال می‌شود که یکی از آنها تدوین سند جامع توسعه سازمان است با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب دنبال می‌شود و در کنار آن اسناد دیگری از جمله سند توسعه برق اتمی برای ۱۰ هزار مگاوات و سند توسعه منابع انسانی دنبال می‌شود.
وی اظهار کرد: فعال سازی چرخه سوخت و گسترش معادن برای تولید کیک زرد در دستور کار است و ظرفیت ۱۴۰ تن امروزی باید ۱۰ برابر شود.
اسلامی پوتو دهی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی جهت جلوگیری از ۳۰ درصد مواد غذایی و کمک به اقتصاد خانوار و ملی و همچنین ساخت رآکتورهای صددرصد ایرانی با کمک  صنعت کشور را از دیگر طرح‌های خود در این دوره عنوان کرد.
وی به قضیه اوکراین اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت اوکراین با فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مایه عبرت است زیرا در ابتدا با انقلاب مخملین آن را همسو با خود ساختند و سپس خلع سلاح کردند. البته هیچ کجا هم به تعهدات خود عمل نکردند. به اوکراین هم قول دادند زمان درگیری از آنها حمایت می‌کنیم و این مایه عبرت است که به قدرت‌هایی غیر از خدا توکل نکنیم.
اسلامی ادامه داد: رویه آمریکایی‌ها است که تا خلع سلاح نکنند وارد هیچ درگیری نمی‌شوند و نمایش آنها نیز با هدف رعب و وحشت است و هیچ کجا برای دولت‌ها پیشرفتی نبردند، ۲۰ سال در افغانستان بودند ذره‌ای کار عمرانی نکردند و فقط به دنبال چپاول مردم و کشورها هستند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص شهید فخری زاده گفت: صهیونیست‌ها ۲۰ سال پیش می‌خواستند شهید فخری زاده را ترور کنند که موفق نشدند و در طول این مدت حفاظت سطح بالایی داشتند و در این سالهای طرح‌هایی اجرا می‌شد که حتی در برخی موارد به مافوق خودمان نیز می‌ترسیدیم گزارش دهیم.
اسلامی ادامه داد: حوزه فناوری‌های نوین صبر و حوصله می‌خواهد و شهید فخری زاده و شهدای دیگری چون شهریاری و... در حوزه‌های نوین فعالیت داشتند با ۲ رویکرد علمی و رویکرد پدافندی این امور را دنبال می‌کردند که موجب شد امروز به قابلیت‌هایی ویژه برسیم که از جمله آن رسیدن به سوخت ۲۰ درصدی بود که به همت شهید شهریاری حاصل شد و البته امروز هم طرح‌های خوبی در دستور کار است و دنبال می‌شود.

 

برچسب‌ها محمد اسلامی اصفهان انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد اسلامی اصفهان انرژی هسته ای محمد اسلامی اصفهان انرژی هسته ای رییس سازمان انرژی هسته ای رهبر معظم انقلاب دنبال می شود تحریم ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز، دوشنبه، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، ذکر پروردگار و «وحدت و ارتباط مسلمانان» را دو عنصر بسیار مهم معنوی و اجتماعی فریضه حج خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم خون‌آشام صهیونیستی گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم(ع)، باید فراتر از هر سال، حج برائت از این دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.

رهبر انقلاب اسلامی حج را در جنبه مادی و معنوی، فریضه‌ای چندبعدی برشمردند و افزودند: در بُعد درونی و باطنی، ‌ذکر پروردگار به‌عنوان «منشأ حقیقی زندگی و عزم و اراده و تصمیم‌گیری‌های فردی، اجتماعی و ملی»، نکته برجسته همه مراحل و مواقف حج است.

ایشان در همین زمینه به زائران بیت‌الله تأکید کردند: در حج متوجه مواردی باشید که در هیچ‌ جای دیگر نیست مانند کعبه، مسجدالحرام و طواف و زیارت نبی اکرم(ص)؛ وگرنه بازار و اجناس در همه‌جا وجود دارد.

رهبر انقلاب نکته برجسته‌ی بُعد اجتماعی حج را وحدت و ارتباط مسلمانان با یکدیگر برشمردند و گفتند: فلسفه دعوت الهی از همه مردم برای حضور در مکانی مشخص و در ایامی مشخص، آشنایی مسلمانان با یکدیگر و همفکری و تصمیم‌گیری مشترک است تا نتایج مبارک و عینی حج نصیب عالم اسلام و همه بشریت شود که اکنون دنیای اسلام در زمینه تصمیم‌گیری مشترک، خلأ بزرگی دارد.

ایشان نادیده گرفتن تفاوت‌های ملّیتی، مذهبی و قومی را مقدمه لازم وحدت دانستند و افزودند: اجتماع عظیم،‌ یکدست و یک‌شکل پیروان همه مذاهب و فرق اسلامی از همه ملّیت‌ها، نمود بارز وجه سیاسی ـ اجتماعی حج است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ضرورت عبور از تفاوت‌ها و مسائل تفرقه‌انگیز مخصوص حج نیست و در آیات متعدد قرآن بر وحدت و همدلی مسلمانان تأکید شده است.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه فریضه حج باید مشحون از نام مبارک حضرت ابراهیم و تعالیم آن پیامبر بزرگ باشد، برائت از دشمنان دین خدا را از جمله تعالیم ارزشمند ابراهیمی خواندند و گفتند: از ابتدای انقلاب، برائت یک رکن جاری در حج بوده است اما امسال و با توجه به حوادث عظیم و عجیب غزه که بیش از همیشه چهره خون‌آشام مجموعه‌ی برخاسته از تمدن غربی را آشکار کرده است، حج امسال به‌صورت ویژه حج برائت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوادث کنونی غزه را شاخصی ماندگار برای تاریخ دانستند و افزودند: حملات وحشیانه سگ هار صهیونیستی از یک طرف و مقاومت و مظلومیت مردم غزه از طرف دیگر در تاریخ می‌ماند و راه را به بشریت نشان می‌دهد که بازتاب شگفت‌انگیز و بی‌سابقه آن در جوامع غیرمسلمان و دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشورهای دیگر، از نشانه‌های این تاریخ‌سازی و شاخص‌سازی است.

ایشان در تبیین وظیفه امت اسلامی در قبال فجایع غزه در فرصت حج ابراهیمی، به نمونه‌های متعدد قرآنی از سیره حضرت ابراهیم(ع) اشاره کردند و گفتند: ابراهیم(ع) جزو پیامبرانی است که دل رئوف و بسیار مهربانی دارد اما همین پیامبر الهی در مقابل دشمنان ظالم و ستیزه‌گر به‌شدت اظهار برائت و به‌صراحت اعلام دشمنی می‌کند.

رهبر انقلاب با اشاره به آیات قرآنی که دوستی با دشمنان ستمگر را هم کاملاً نهی می‌کند، رژیم صهیونیستی را مصداق کامل دشمنی با مسلمانان و آمریکا را همدست این رژیم خواندند و افزودند: اگر کمک آمریکا نبود آیا رژیم صهیونیستی قدرت و جرئت این رفتار وحشیانه با مردم مسلمان و زنان و کودکان را داشت؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: عامل قتل مسلمانان و آواره کردن آنها و پشتیبان آن، هر دو ظالم هستند و طبق صریح قرآن اگر کسی با آنها دست دوستی بدهد او نیز ظالم و ستمگر و مشمول لعنت خداوند است.

ایشان با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، رویکرد ابراهیمی به حج یعنی برائت آشکار در مقابل دشمنان را ضروری‌تر از همیشه خواندند و گفتند: بر این اساس حجاج ایرانی و غیرایرانی باید بتوانند منطق قرآنی در پشتیبانی از ملت فلسطین را به همه دنیای اسلام منتقل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمانده و نمی‌ماند اما اگر دست‌های قوی ملتها و دولتهای اسلامی به کمک و همراهی بیاید، حالت رقت‌بار ملت فلسطین ادامه پیدا نخواهد کرد.

ایشان با تشکر از خدمات و فعالیت‌های بعثه و سازمان حج و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در برگزاری حج، خطاب به آنان تأکید کردند: برای آسایش حجاج ایرانی و انجام حج مبرور و مقبول به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که فاصله بین وضع موجود و مطلوب برطرف شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی، شعار حج امسال را «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» خواند و گفت: حج ابراهیمی بستری برای تعلیم خودسازی و همچنین مبارزه با طواغیت بیرونی و دفاع از مظلومان است.

آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تشرف 87 هزار و 550 نفر زائر ایرانی به حج امسال، از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در زمینه افزایش کیفیت خدمات بهداشتی، اسکان، تغذیه و حمل‌ونقل و همچنین راه‌اندازی عمره مفرده پس از 9 سال توقف و امکان بهره‌مندی مشتاقان زیارت خانه خدا گزارش داد.

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب