Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آغاز تنش میان روسیه و اوکراین، ویدئویی مبنی بر محبوس شدن دانشجویان ایرانی و عدم اقدامات لازم از سوی ایران منتشر شده بود که پیگیری‌ها نشان می‌دهد سفیر ایران در اوکراین در پناهگاه دانشجویان حاضر شده و اعلام کرده که ایران تمام توان خود را برای تسهیل خروج ایرانیان به کار گرفته است.   به گزارش ایرنا، نیروهای نظامی ارتش روسیه پس از مدت‌ها گمانه‌زنی درباره بروز تنش میان روسیه و اوکراین، روز پنجشنبه ۲۴ فوریه برابر با ۵ اسفند ماه، عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما یکی از نگرانی‌های کشورها در این غائله، حضور اتباع مقیم‌شان در اوکراین بود. پس از آغاز تنش و درگیری میان روسیه و اوکراین، بسیاری از کشورها آغاز به بازگرداندن شهروندان خود از نقاط مختلف این کشور کردند که جمهوری اسلامی ایران نیز با هدف تسهیل بازگشت اتباع خود از اوکراین به ایران شد.   طی ساعات اخیر یک ویدئو از یک دانشجوی ایرانی که با شروع جنگ در اوکراین، محبوس شده منتشر شد که می‌گوید: دولت ایران از دانشجویان ایرانی خواسته تا خاک اوکراین را ترک کنند، اما با وجود بسته شدن مرزها هیچ راهی برای خروج وجود ندارد.   اما پیگیری‌های خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، در محل پناهگاه این دانشجویان حاضر شده و با آنها صحبت کرده است.   این پیگیری‌ها نشان می‌دهد که تمامی توان سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل خروج ایرانیان به کار گرفته شده است.   سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در اولین روز از وقوع بحران و اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین با هدف کمک به هموطنان ساکن در این کشور، اقدام به تشکیل ستاد حمایت از ایرانیان کرده است. این ستاد با هدف تسهیل ورود هموطنان به لهستان و بازگشت آنان به کشورمان مکاتباتی را با وزارت خارجه محل انجام داده است.   بر اساس این بیانیه هر ایرانی که خود را به مرز رسانده باشد با هماهنگی‌های انجام شده به ورشو منتقل و از آنجا به تهران اعزام خواهد شد.      

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا

پرچم ایران در تجمع حمایت از فلسطین در دانشگاه دولتی ارواین کالیفرنیا به اهتراز درآمد. این تصویر را خبرگزاری آمریکایی Getty Images به اشتراک گذاشته است.

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان