Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از موانع تولید پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی نرخ گاز و برق است که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دنبال اصلاح آن از طریق رایزنی با دولت و سازمان برنامه و بودجه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رجب رحمانی در مراسم نمادین افتتاح طرح‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شهرستان تاکستان اظهار داشت: یکی از موانع تولید پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی نرخ گاز و برق است که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دنبال اصلاح آن از طریق رایزنی با دولت و سازمان برنامه و بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه امکانات و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را یکی از اهداف مهم دولت در حوزه پیشتیبانی از تولید دانست و اضافه کرد: شهرک صنعتی خرمدشت از بعد هزینه تأمین انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی خود با مشکلاتی روبه‌روست و توقع بنده به عنوان نماینده مردم این است که دستگاه‌ها از چانه‌زدن برای رفع مشکلات این واحدها دست بردارند.

رحمانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه تاکستان در غرب استان قزوین و همجواری آن با استان زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان تاکستان یک شاهراه ارتباطی مهم بین استان‌های شمالی و جنوبی کشور محسوب می‌شود، بنابراین از دولت انتظار داریم که نگاهش به طرح‌های اقتصادی تاکستان را از قالب استانی فراتر برده و ردیف بودجه‌های ملی برای این طرح‌ها در نظر بگیرد.

لزوم تسریع در اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکستان

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تسریع در اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان تأکید کرد و گفت: ایجاد این منطقه اقتصادی ویژه می‌تواند بحران بیکاری و اشتغال در 2 استان زنجان و قزوین را برطرف کند و به همین خاطر دولتی‌ها باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را در آن مهیا کنند.

رحمانی افزود: برای به ثمر رسیدن و تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکستان بیش از یک‌دهه زمان و کار کارشناسی صرف شده و امروز که این کار به نتیجه نهایی رسیده، باید تمام توان اجرایی استان برای بهره‌برداری وسیع از آن به کار گرفته شود و ما هم در مجمع نمایندگان مجلس از حداکثر ظرفیت خود برای جذب بودجه و اعتبارات به این طرح بهره می‌گیریم.

سرعت اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان راضی‌کننده نیست

این نماینده مجلس همچنین به لزوم تکمیل فرآیند آبگیری از سد مخزنی نهب تأکید کرد و گفت: اگر کار ساخت شبکه آب‌رسانی سد نهب به اتمام برسد، 37 هزار هکتار از اراضی کشاورزی 2 شهرستان تاکستان و بویین‌زهرا از آب این سد مشروب می‌شوند و به همین خاطر برای جلوگیری از آسیب دیدن زراعت در این 2 شهرستان باید فرآیند آبیاری از طریق سد نهب کامل شود.

افزایش نرخ گاز مشکلات زیادی را در گردش اقتصادی واحدهای تولیدی استان مرکزی به وجود می‌آوردجزئیات مصوبه کاهش نرخ گاز پتروشیمی‌ها/ 40 هزار میلیارد تومان از مصارف تبصره 14 لایحه بودجه کم شد + سند

رحمانی ادامه داد: در حوزه آب شرب و آشامیدنی هم 5 شهر در شهرستان تاکستان به انتقال آب از طریق سد طالقان نیاز دارند؛ با این حال روند اجرای طرح انتقال آب طالقان راضی‌کننده نیست و باید شرکت آب منطقه‌ای در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حامل های انرژی تولید ملی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حامل های انرژی تولید ملی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شهرستان تاکستان واحدهای تولیدی اجرای طرح نرخ گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت