Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@03:17:54 GMT

پیش بینی شاخص کل تا پایان سال جاری

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۷۲۳۶

پیش بینی شاخص کل تا پایان سال جاری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به حواشی نظامی و سیاسی منطقه و همچنین تشدید وضعیت بحرانی کرونا در دنیا و کشور، جو حساسی به لحاظ اقتصادی در برهه فعلی ایجاد شده است. شاخص کل توانسته با توجه به این حواشی، ناحیه‌ی یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد را حفظ نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته تحلیلگر بازار سرمایه، اندیکاتور‌های Stochastic و RSI که نشان از قدرت و شدت روند شاخص کل دارند؛ هم اکنون در وضعیت متعادل قرار دارند و در انتظار حرکت‌های بعدی می‌باشند. در صورت رشد هدف اول شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد و پس از آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد است.

او می‌گوید: شاخص کل هم وزن نیز رشدی جزیی را نشان می‌دهد که با توجه به رشد حجم معاملات و ثبات شاخص کل تا حدی قابل توجیه است، اما در سابقه این شاخص رشد‌های به مراتب قوی‌تر از رشد فعلی وجود داشته که تاکنون نتوانستند روند نزولی غالب را شکسته و روند مثبتی را آغاز کنند (طبق شکل). مادامی که شاخص هم وزن نتواند از سقف قبلی خود به بالا عبور کند، نمی‌توان انتظار رشد این شاخص را داشت.

همان طور که در تصویر تحلیل مشخص است روند حرکتی ۶ ماه اخیر شاخص مذکور زیر خط روند نزولی قرار دارد و در آخرین موج حرکتی شاهد شکسته شدن کف مهم نمودار در سطح ۳۳۰ هزار واحد هستیم که در حال حاضر به یک مقاومت مهم تبدیل شده است.

اسدی گفت: برای اینکه به طور قاطعانه روند نزولی را خاتمه یافته بدانیم، این شاخص باید از مقاومت یا سقف مهم قبلی خود در سطح ۳۷۰ هزار واحد رو به بالا عبور کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه شاخص بورس شاخص کل بورس هزار واحد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی که با حضور مدیران کل استانی برگزار شد، اظهار کرد: با شروع دولت ایران قوی پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان شروع به کار شد که برخی از این پروژه‌ها از مطالبات ۲۰ ساله مردم بوده است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها تکمیل و برخی نیز در دست اجرا است.

بحرانی بیان کرد: علی رغم اینکه برخی از پروژه‌ها اعتبار لازم دارند ولی روند کار مطلبوب نیست که باید در روند آن تسریع شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران تلاش کنند پروژه‌های مهم شهرستان تا پایان دولت تکمیل و به بهره برداری برسانند.

کد خبر 6096887

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته