Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بررسی‌ها نشان داد که تلاش بسیار خوبی صورت گرفته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با وجود اینکه ۲۸ درصد افزایش ورودی کالا‌های اساسی داشتیم، ولی ۲۲ درصد کاهش رسوب کالا‌های اساسی در بندر محقق شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی در پایان سفر نیم روزه خود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم دولت مسئله کاهش ماندگاری و رسوب کالا‌ها در گمرکات کشور، سرعت رسیدن کالا‌ها به دست مردم و کاهش هزینه تمام شده کالا‌ها در بازار‌های اقتصادی است؛ مهمترین مبدأ واردات کالا‌های اساسی به ویژه غلات بندر امام خمینی (ره) بود که لازم شد با توجه به هفته‌های پایانی اسفند ماه رسیدگی ویژه‌ای در این خصوص صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق ۲۲ درصد کاهش رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره)، علیرغم ۲۸ درصد افزایش ورودی کالا‌های اساسی نسبت به دوره مشابه سال قبل

وی با اشاره به اینکه برای بازدید امروز از مجموعه گمرکی و بندری امام خمینی (ره) گزارش ویژه‌ای برای دولت آماده می‌شود، افزود: بررسی‌ها نشان داد که تلاش بسیار خوبی صورت گرفته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با وجود اینکه ۲۸ درصد افزایش ورودی کالا‌های اساسی داشتیم، ولی ۲۲ درصد کاهش رسوب کالا‌های اساسی در بندر محقق شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: به دلیل اینکه بیش از دو میلیون تُن کالا‌های اساسی در بندر امام دچار رسوب و ماندگاری است، انجام چند اقدام فوری و آنی لازم بود که با انجام آن‌ها در دو ماه آینده شاهد کاهش سریع این میزان رسوب کالا باشیم.

بررسی پیشنهادات اصلاح فرآیند‌های منتج به رسوب کالا فردا در جلسه با دستگاه‌های ذیربط

خاندوزی عنوان کرد: دستوراتی در خصوص برخی کالا‌های رسوبی دارای ایراد از سوی استاندارد در بندر صادر شد تا مشکل حل و فصل شود؛ همچنین در خصوص مجموع فرآیندی که باعث این رسوب کالا شده پیشنهاداتی آماده و فردا در جلسه با وزرای صنعت، کشاورزی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دیگر مسئولان کشوری ارائه می‌دهم؛ امیدواریم که به زودی شاهد تصویب این تدابیر از سوی هیئت دولت باشیم.

وی بیان کرد: پیشنهادی از سوی استاندار خوزستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی برای تخصیص بخشی از درآمد‌های گمرک به این استان مطرح و مقرر شد تا در یک کارگروه ویژه مورد بررسی قرار بگیرد؛ حتماً نیاز داریم تا استان‌هایی از جمله خوزستان که نقش جدی هم در تولید و درآمد ملی کشور و هم در حوزه تجاری و ترانزیتی کشور دارند، به شکل ویژه تری مورد توجه قرار بگیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از جمله پیشنهادات، همین افزایش درآمد‌های استان است که همراه با پیشنهادات دیگر استان و نمایندگان مجلس و مجموعه این تدابیر کمک کند تا در ماه‌های آینده شاهد بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

دغدغه رئیس جمهور ساماندهی و حل و فصل سریع مشکل کالا‌های ملوانی و ته لنجی در استان‌های جنوبی

خاندوزی یادآور شد: یکی از نکات مورد توجه از نظر رئیس جمهور ساماندهی و حل و فصل سریع مشکل کالا‌های ملوانی و ته لنجی است که استان‌های جنوبی کشور بسیار با آن درگیر هستند؛ برای ساماندهی این حوزه مطالبات متعددی از سوی مرزنشینان وجود داشت و رئیس جمهور برای این مورد دستور ویژه داد تا معیشت مرزنشینان تقویت شود.

وی خبر داد: دو هفته قبل در کمیسیون اقتصادی دولت آئین نامه‌ای را برای کالا‌های ته لنجی و ملوانی مصوب کردیم که امیدواریم هفته آینده در جلسه هیئت وزیران مطرح و تصویب شود تا فروردین ماه سال آینده گشایش خوبی در حوزه معیشت مرزنشینان به ویژه در استان‌های جنوبی صورت بگیرد.

بنا به این گزارش، سفر نیم روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بدرقه صادق خلیلیان استاندار خوزستان، فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، محسن کاویانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات استان خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس به اتمام رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی وزارت اقتصاد بندر امام خمینی رسوب کالا کالاهای اساسی کاهش رسوب کالا های اساسی در بندر وزیر امور اقتصادی و دارایی امام خمینی بندر امام ۲۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی