Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص اثربخشی واکسن‌ها در برابر جهش جدیدی که گفته می‌شود بعد از امیکرون اتفاق افتاده است، پرداخت. مینو محرز در گفت‌وگو با میزان در خصوص اثربخشی واکسن‌ها در برابر جهش جدیدی که گفته می‌شود بعد از امیکرون اتفاق افتاده است گفت: جهشی که اتفاق افتاده چشمگیر نیست و اهمیت زیادی ندارد و تفاوت چندانی در ویروس و اثربخشی واکسن ایجاد نکرد و برای مثال B۱ یک به B۱ دو تبدیل شده است که البته ما در کشور بیشتر همان B۱ یک را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی واکسن‌ها و حتی واکسن‌هایی که پیش از این تولید شده بودند، در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و بستری شدن موثر هستند و در صورت لزوم اگر قرار باشد زمان زیادی با سویه امیکرون مواجه باشیم به راحتی این امکان وجود دارد که برای ویروس جدید هم واکسن تولید شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه هر چه ویروس در بدن افراد بیشتری گردش داشته باشد و بیشتر سرایت کند و تعداد بیشتری از اشخاص به این بیماری مبتلا شوند، امکان جهش ویروس افزایش می‌یابد، ادامه داد: کووید ۱۹ ویروس عجیبی است که جهش‌های متعددی انجام داده و این تعداد جهش تا کنون در دنیا بی سابقه بوده است البته واکسن‌هایی که در حال حاضر در دنیا موجود هستند در مقابل نوع جهش یافته ویروس هم اثربخشی دارند و به هیچ وجه نمی‌توان اثربخشی آن را زیر سوال برد البته بهتر است در تولید واکسن‌ها از ویروس جدید استفاده شود. بیشتر بخوانید: جهش دلتاکرون زمینه علمی ندارد/ واکسیناسیون ۸۵ درصد از فوتی‌های کرونا کامل نشده است عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در واکنش به این موضوع که فوت روزانه حدود ۲۰۰ نفر با وجود انجام واکسیناسیون عمومی در کشور مردم نسبت را به اثربخشی واکسن‌ها مردد کرده است، اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از افراد گرفتار مطالب غیر علمی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، شده اند و آن‌ها هر چه که در فضای نوشته می‌شود را باور می‌کنند و این مسئله از بیماری کرونا بدتر است. بر اساس یافته‌های علمی در تمام دنیا بیشتر افرادی که بر اثر این بیماری از دنیا می‌روند، اشخاصی هستند که سن بالایی دارند و دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند که این افراد همیشه در معرض خطر این بیماری قرار داشتند.

وی ادامه داد: این سویه سرایت پذیری بالایی دارد و تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا می‌شوند و هر چه تعداد مبتلایان افزایش یابد میزان مرگ‌ومیر هم بالا می‌رود، افراد واکسینه شده‌ای که دچار بیماری زمینه‌ای نیستند، اغلب در صورت ابتلا به این بیماری به صورت سرپایی درمان می‌شوند و کمتر به بستری شدن احتیاج پیدا می‌کنند.

این استاد دانشگاه در رابطه با پیش‌‎بینی خود از زمان پایان پاندمی کرونا بیان کرد: دو سال است که کسی نتواسته در مورد این بیماری پیش‌بینی داشته باشد و پس از این هم نمی‌توان در این خصوص پیش‌بینی داشت.

محرز در مورد واکسن کوو ایران که برای سویه امیکرون تولید شده است گفت: این واکسن برای دز سوم تولید شده و بر روی افرادی مورد آزمایش قرار گرفته است که دو دز واکسن را تزریق کرده بودند و بهتر است برای افرادی استفاده شود که در دز‌های اول و دوم واکسن‌های برکت و یا سینوفارم را دریافت کرده اند، این واکسن علاوه بر امیکرون بر روی ویروس دلتا هم موثر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا کووید 19 واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید 19 واکسن کرونا اثربخشی واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!