Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سپهر قاسمی امروز در جلسه با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: رهبر انقلاب، اقدام جهادی را به‌معنای خسته‌نشدن در برابر سختی‌ها و موانع تعریف می‌کنند که در این عمل باید عظمی راسخ و حرکتی بر مبنای استدلال و برهان موجود باشد.

او گفت: در نگاه حق‌بینانه به موضوع جهاد، ضروریاتی وجود دارد؛ ضروریاتی، چون ایمان، عمل صالح، جهاد در میدان سخت، نیمه‌سخت و نرم و بصیرت که در میدان عمل خود را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس می‌‎گوید: جهاد تبیین، به مدیر جهادی نیز نیاز دارد. مهم‌ترین مدیران جهادی ما جوانان ما هستند که می‌توانند سبب بازسازی در ارزش‌ها شوند که این بازسازی باید به گونه‌ای باشد تا سبب تغییر در هویت‌ها نشود و مدیران ما باید بدانند در عین نوآوری باید به مکتب خود وفادار باشند.

قاسمی یکی از اولویت‌های مهم جهاد تبیین را، تاریخ‌نگاری و ثبت وقایع تاریخی خواند و گفت: اگر تاریخ‌نگاری در جامعه ما به عادت تبدیل شود، بسیاری از ابهامات مردم به‌ویژه جوانان برطرف می‌شود و به‌نوعی هویت‌سازی شکل می‌گیرد.

به گفته دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس؛ یکی از راه‌های تحریف تبیین، دستکاری در تاریخ است.

قاسمی گفت: یکی از حربه‌های دشمنان تحریف تاریخ است که بسیار روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و با ابزارهایی، چون ۱) رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم که خود شامل: ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و ... ۲) سلبریتی‌ها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و ...) سعی بر رخنه در تاریخ دارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس از دیگر اولویت‌های مهم در جهاد تبیین، را انقلابی‌گری خواند و گفت: انقلابی‌گری، یعنی اتکا بر عزم ملی جهت محرومیت‌زدایی، اعتقاد به استقلال و لزوم خودکفایی و ولایت‌محوری، توجه به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب، توجه به اصل بسیار مهم اعتقاد به نظام و وفاداری به ارزش‌های انقلابی، که توجه به چنین ارزش‌هایی یعنی توجه به انقلاب.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس در ادامه به جامعه هدف تبیین پرداخت و گفت: جهاد تبیین به‌طور کلی دو قشر جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد؛ گروه اول قشر نخبگان و گروه دیگر عوام و قشر عمده جامعه که شامل جامعه هدف بیشتری است.

قاسمی گفت: تبیین برای این دو گروه با یکدیگر فرق می‌کند. تبیین قشر نخبه باید علمی‌تر بوده و بر اساس دلایل متقن و مستند باشد، ولی تبیین قشر عام، در عین حال که باید وثیق باشد، باید تبلیغ، حماسه، ادبیات، هنر و سینما را در خود جای دهد، زیرا گرایش مردم عادی به این سو است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انقلاب گری عزم ملی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد