Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین مجوز استفاده از نشان نانو به دو محصول فیلتر هوای خودروی سبک و سنگین تولید شده در یکی از شرکت‌های صنعتی اعطا شد.

به گزارش ایسنا، فیلترهای هوای احتراقی خودرو که فیلتر هوای خودرو خوانده می‌شود، وسیله‌ای است که وظیفه جذب و جداسازی ذرات معلق موجود در هوای تازه ورودی به موتور را بر عهده دارد. این فیلترها قطعاتی هستند که بر سر راه ورودی هوا به موتور احتراق داخلی خودروها (اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین) برای جلوگیری از ورود حشرات، گرد و غبار و سایر ذرات معلق به قطعات حساس آن قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچه عملکرد فیلتر هوای خودرو بهتر باشد، موجب افزایش راندمان کلی موتور، کاهش مصرف سوخت، افزایش طول عمر موتور و قطعات داخلی خودرو و کاهش انتشار گازهای آلاینده خواهد شد.

یکی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی با بهره‌گیری از فناوری نانو در تولید فیلتر هوای خوروی سبک و سنگین و ایجاد الیاف نانومتری بر سطح فیلتر، توانسته موجب افزایش طول عمر فیلتر و بهبود قابل توجه خواص فیلتراسیون در محدوده ذرات بسیار ریز (زیر یک میکرون) شود.

به نقل از ستاد نانو، این دو محصول فیلتر هوای خودروی سبک و سنگین پس از طی مراحل مختلف بازرسی و ارزیابی توانستند اولین مجوز استفاده از نشان نانو را از سوی کمیته علائم اداره کل استاندارد خراسان رضوی دریافت کنند.

نشان نانو (نانو نماد) به نشانی گفته می‌شود که مجوز استفاده از آن توسط سازمان ملی استاندارد بر اساس فرایندهای مصوب شده، برای استفاده در یک محصول فناوری نانو، به متقاضی داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلتر خودرو فناوري نانو فیلتر هوای خودرو سبک و سنگین نشان نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو