Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و جاهایی که شاهد تردد روزانه هموطنان هستیم، می‌تواند از چرخش ویروس و انتقال بیماری جلوگیری کند.

مجتمع‌های تجاری و اداری، فروشگاه‌های بزرگ، واحدهای صنفی و…، از جمله مکان‌های پرتردد روزانه هستند که اگر قرار باشد پروتکل‌ها در این مراکز رعایت نشود، نمی‌توان امیدوار بود که زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید مهم اصل در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و شلوغ، وجود تهویه باشد. زیرا، در شرایطی هوا سرد و معمولاً درها و پنجره‌ها بسته می‌ماند، استفاده از تهویه و ماسک در چنین محیط‌هایی، بهترین و مؤثرترین راهکار جلوگیری از انتشار و گسترش ویروس است.

در فاز بعد، توجه به واکسیناسیون و تزریق واکسن نیز می‌تواند ما را در مقابل ویروس ایمن کند. از همین رو، اگر در انجام این کار نیز جدی باشیم، علاوه بر ایمنی جمعی، می‌توان از بیمار شدن خود و دیگران نیز جلوگیری نمود.

فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، یکی دیگر از پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی است که اگر به درستی رعایت شود، تأثیر بسیار زیادی در شکستن چرخه انتقال ویروس خواهد داشت.

استفاده از ماسک، همواره کاربردی‌ترین پروتکل بهداشتی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بوده است. تجربه موج‌های مختلف کرونا نشان داده است که هر وقت ماسک‌ها را برداشته ایم، کرونا قدرتمندتر سده است.

بنابراین، زدن ماسک به همراه تزریق واکسن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سه اصل مهم در جلوگیری از انتشار و گسترش بیماری هستند.

آن طور که می‌توان از نمودارهای وزارت بهداشت، نتیجه گیری کرد، کمترین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی، مربوط به نانوایی‌ها، مراکز ورزشی و رستوران‌ها است.

کمترین فاصله گذاری نیز به ترتیب مربوط به مهدهای کودک، تالارها و پاساژها بوده است.

همچنین، کمترین استفاده از ماسک در اماکن عمومی، به ترتیب مربوط به مراکز ورزشی، نانوایی‌ها و پاساژها بوده است.

در استفاده از تهویه مناسب، مراکز ورزشی، تالارهای پذیرایی و مدارس، به ترتیب کمترین رعایت را داشته اند

کد خبر 5433459

منبع: مهر

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی محدودیت های کرونایی واکسیناسیون ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا کووید 19 ارز دارو سلامت مردان سازمان بیمه سلامت هفته ملی سلامت مردان سلامت روان سرطان واکسیناسیون ورزش پروتکل های بهداشتی اماکن عمومی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند