Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست و در این بین، مبالغی که از طریق پروژه‌های صنعتی نصیب دانشگاه می‌شود، نشان‌دهنده کیفیت ارتباط دانشگاه و صنعت است.

اگر صنایع به دانشگاه اعتماد داشته باشند، موانع و مشکلات خود را با دانشگاه‌ مطرح می‌کنند و دانشگاه‌ هم متناسب با تخصص مورد نیاز و توانمندی اعضای هیئت علمی خود، راهکاری به صنعت ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتباط در ایران با وجود این که نخستین بار در اوایل دهه ۶۰ مطرح شد؛ اما با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده است. 

ایسکانیوز تاکنون در چندین مصاحبه با اهالی دانشگاه و صنعت، به بررسی آسیب‌شناسی این رابطه پرداخته است. برای مثال در گفت‌وگو با مسئول تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های دانش‌بینان به دنبال پاسخ به این بوده‌ایم که حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه در ایران چیست؟

بررسی‌های موجود در خصوص قراردادهای ارتباط با صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور رشد مبلغ قراردادهای دانشگاه و صنعت در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد تفاهم‌نامه‌هایی که میان وزارت علوم و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی امضا شده، بیانگر آغاز همکاری‌های خوبی است که نتیجه آن واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده است. 

رشد ۸۹ درصدی مبلغ پروژه‌های صنعتی دانشگاهیان

بررسی گزارش‌های دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم نشان می‌دهد که مبلغ پروژه‌های ارتباط با جامعه و صنعت در کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ با شیب ملایمی رشد داشته است. به طوری که مبلغ پروژه‌های صنعتی، ۳۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۲، ۳۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۳، ۵۳۷ میلیارد تومان در سال ۹۴، ۸۶۳ میلیارد تومان در سال ۹۵ و در سال ۹۶، ۹۵۲ میلیارد تومان بوده است.

نکته قابل توجه این است که مبلغ پروژه‌های ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۹۷، با رشد بیش از هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته، به ۱۹۵۳ میلیارد تومان رسید. این رقم در سال ۹۸، به ۲۱۳۷ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۳۱۰۶ میلیارد تومان رسید.

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که بررسی مبالغ قراردادهای دانشگاه با صنعت از سال ۹۲ تا ۹۹ نشان می‌دهد که مبالغ این قراردادها با رشد ۸۹ درصدی به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است. 

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1131047 برچسب‌ها ارتباط علم و صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارتباط علم و صنعت میلیارد تومان در سال پروژه های صنعتی مبلغ پروژه دانشگاه و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان

احمد فعله گری گ اظهار کرد: با گازرسانی به هزار و ۲۶۸ واحد تولیدی، ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شد و در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی در کردستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی شده است و تا پایان فروردین ماه تعداد سه واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان